Fångster från Ön Limhamn i Malmö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fångster från Ön Limhamn i Malmö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Japp i kanalen på hösten, borrarna tar nästan ingenting på sommaren, har testat mask och allt annat, det ända jag fått dom till att ta på är tångräkor och fiske utan flöte så man kan hålla rörelse på kroken, visst händer det att dom tar på annat men det är mer ett olycksfall, vill du fiska borre vänta till hösten och ta dom i kanalen, kör på horngädda,torsk och öring nu.

Kommentera

• Abborre kan man ju ta året om! det gäller att hitta dom bara! borre fiske Dropshot på sommarn är super..

Kommentera

• Ja det där med att abborren inte skulle hugga på sommaren tror jag inte alls på. De gillar varmt vatten och kan hugga på allt från mask till drag, även sommartid. Förra året fick jag syn på abborrar där vi firade midsommar (på kusten), och lånade då snabbt ihop ett spö och några spinnare och tåg några borrar som sedan hamnade på grillen. Däremot är de ju svårare att lokalisera ute i sundet. Dropshot förutsätter enligt min mening hyfsat rena bottnar för att det ska vara en fruktbar metod.

Kommentera

• Som jag skrev i en annan tråd här, försök med flugor, jag har ingen aning vilka som skall likna vad men det borde butikerna veta, eller om här är en duktig flugfiskare på forumet som kan hjälpa till, ser flugfiskare i kanalen på hösten och dom har oftast betydligt bättre utdelning en jigg-fiskarna.

Kommentera

• ja det där med borre fiske på sommarn har man ju gjort sen man var 5år gammal med familjen.. fick alltid massor.. det är ju på sommarn man vill ta dom, och all annan fisk då det är varmt och skönt=)

Kommentera

• Hösten från Sept-Nov är bästa perioden i Malmö, då går dom in i Kanalen i stora mängder, har du riktig tur kan du få en 2kg borre men över 1 kg är ganska lätt. Mitt personliga är nog 1,8 men massor över 1 kg ta bara en lite större jigg typ 10gr så slipper du småskitet.

Kommentera

• får testa det till hösten..

Kommentera

• jävla drag på Ön idag, massor av folk och de va horngäddor överallt! fick själv 3st på 20 min och gubben bredvid mig drog säkert 20st på 1h, han fick nästan på varje kast, man kände sig lite dum när man stod bredvid honom ^^

Kommentera

• var nere en runda idag, fiska en timme, fick säkert 7-10 stycken (de fick alla simma tillbaka) Enbart flugfiske! extremt roligt flugfiske, rekomenderar små flugor, lättare att kroka då.

Kommentera

• Var också där i dag på kvällen fick 3 st

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      5 201 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333

Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                      247 svar
                      41 069 visningar