Fångster från Ön Limhamn i Malmö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fångster från Ön Limhamn i Malmö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nåja, förhoppningsvis dröjer det väl ännu en vecka eller två innan de stora horderna översvämmar hela sundet...

Kommentera

• Då har jag 2 veckor på mig att fiska öring, när det gröna kommer får man dra söderut för detta fiske, hur är läget med torsken nu????

Kommentera

• Amigo hade 105 i går på det grunda.
        Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

• Bra att veta, har du någon aning om hur det går för Pelle, eller man ska ringa Andreas/Stefan och kolla????

Kommentera

• Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
            Det var som tusan. Fast undrar om det inte dröjer lite med de stora näbbisstimmen ändå? Själv var jag ute på annat håll idag och vi tog några små pigga öringar i alla fall.

Hur gick det med er fisketriathlon andyyyy?
            Dom första honrgäddorna rapporterades redan för över 1 vecka sedan på den Danska sidan uppe vid Helsingör. Men det kommer alltid små för trupper nu i april. Men i månadsskiftet, första veckan i maj så kokar sundet.

För övrigt så meta vi lite plattfisk i går och på knappt 5 timmar så fick vi på 2 man 43 st flera mellan 500 - 700 gr, största på 800 gr och 46 cm men den var tunn som ett löv. Återutsatte alla utom 4 st. Men det tråkigaste var att se folk som tar skrubbor som var som frimärken och små torsk. Och inte minst att där lå en massa linor och skräp överallt tråkigt att man inte kan plocka upp efter sig. Men annars var det en trevlig dag med riktigt nice väder

Kommentera

• Om det var på ön så är det som vanligt, brukar va en stor djävla soptunna där ute, och värre blir det nu när horngäddan kommer, brukar dra mig bort till utsikten denna tiden på året, mycket skräp linor m.m. där också men lite bättre i alla fall!

Tycker man ska låta bli att fiska småtorsk dom har blivit en bristvara på ön jämfört med för några år sedan!

Kommentera

• Visst kan man fiska småtorsk, men i frågan om vad man behåller finns det ett minimått att hålla sig till. På såhär grunt vatten är det inga problem att återutsätta torsken om man bara har lite koll på vad man sysslar med.

Kommentera

• Min personliga åsikt är att inte fiska efter småtorsk, visst är det svårt att undvika dem när dom finns i mängder, jag brukar skita i att kasta efter dem och inrikta mig enbart på öring! Har man koll på vad man gör så ok, men den lilla % som har det är sällsynt!

Kommentera

• Det går alldeles utmärkt att återutsätta på större djup också. Bara man tryckutjämnar den något vi alltid gör uppe i Norge och då pratar vi typ 100 meter. När du ser torsken så stannar du upp då kommer det bubblor när dom slutat så tar du en bit till osv. Då går det helt perfekt

Jörgen Pelle 80 st i går i alla fall. Och torsken har gått in på det grunda vid bron och där.

Personligen tycker jag dom ska vara över 50 cm tycker att dom kunde satt 50 cm på turbåtarna i stället för 45 cm. Samma gäller från land men personligen så förstår jag inte meningen med att stå och fiska den små torsken som är ute på Ön. Men alla har vi olika prioteringar med vårt fiske.

Kommentera

• Tack, då vet jag att båda båtarna är ok! Ulf kommer väl inte ut på så mycket andra platser en Pelle nu när han bara har Amigo??
                      Senast ändrad av jorgen.mansson; 2011-04-11, 14:16.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      5 178 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333

Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                      247 svar
                      41 063 visningar