Fångster från Ön Limhamn i Malmö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fångster från Ön Limhamn i Malmö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• jag har 28gram gröna & röda / brons färgade snaps drag. kan jag få både öring och torsk på dom? annars har jag 40 grams wigglers silvriga och röda, kan man få öring på dom?

Kommentera

• Är torsken där och hungrig så funkar det nog alldeles utmärkt ja.

Kommentera

• Det va exakt kl 18:00 vi fick torsk. Jag fiskar också varje dag (nästan) efter jobbet

Kommentera

• Torsk hugger på vad man kastar till dom, vissa perioder kan kanske jigg va lite effektivare men en silverfärgad wiggler funkar alltid.

Har fått mina största öringar på vanlig silverfärgad wiggler, men tror endå snaps silverfärgad eller dom med en ljus metallfärg är effektivare!

Dessa beten funkar ju även till horngäddan när dom kommer, vilket är snart.

Det som gör att det blir wiggler för mig är att snaps inte finns över 30 gr. En kustwobbler typ spöket är också effektiv i grå/silveraktiga färger men inte till horpellarna.

Kommentera

• okej, jag slutar jobb om en timme. kanske ingen ide att ställa sig och fiska en blåsig dag som denna, men jag är så fiskesugen att jag kör dit ändå! :P

Kommentera

• det blev en landad torsk och en stor skrubba, hade ett rejält hugg på bottenmetet som jag missade + att en torsk valde att lossna från kroken efter en 20 sekunders drillning

annars fick folket runt om mig även torsk, det kom igång 18.30 vid solnedgång
              blir antagligen att jag kör ett pass imorgon också, dom lovar ju sol & 12 grader!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
                Jo skeddrag typ Wiggler och Snaps är ju standard vid torskfiske från land.

En öring på 3-4 kg är en riktigt bra fångst och definitivt ingen vardagsmat på Ön, men visst, är man där vid rätt tillfälle och har lite flyt så.
                Det finns mer öring kring Ön och längs Malmökusten än de flesta tror. Men att fiska torsk och öring är under stora delar av året två helt olika saker, fiskar man efter den ena missar man oftast den andra.

Kommentera

• Hade det inte blåst halv storm imorron hade jag också gett mig ut... stod ni vid hamnbassängen eller ute på piren förresten?

Kommentera

• Ursprungligen postat av nibor Visa inlägg
                    Det finns mer öring kring Ön och längs Malmökusten än de flesta tror. Men att fiska torsk och öring är under stora delar av året två helt olika saker, fiskar man efter den ena missar man oftast den andra.
                    Stämmer bra det. Har själv sett en hel del öring inne i gamla dragörfärjeläget, speciellt höst-vinter. Sen har vi ju hela sträckan runt lernacken. Segeå är en havsöringsförande å så när fisket där är tillåtet så kan man ha fint hö-fiske även där. En kompis till mig tog en grotesk öring där i mitten på 90-talet. Om jag inte missminner mig så vägde den närmre 8 kilo, detta var en lekfisk som precis kommit upp i ån, antar jag, då det var i början av september som fångsten skedde. Man kan även ha framgångsrik öringspotting i Risebergabäcken (biflöde till Segeå och är väl där en stor del av öringleken sker) i oktober månad. Gå där på kvällen och spana med ficklampa ich man kan få se fina bitar.
                    KNÆK OG BRÆK

http://trosansfiske.blogspot.se/

Kommentera

• Det är bara att veva in på olika höjd med samma drag, man behöver inte göra det så konstigt, prova att kasta nära land och ta in draget längst med land några gånger då och då, brukar va bra för öringen. Kör sedan torsk på resten. men om du kör bort till utsiken får du ofta kasta lite längre efter öringen.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      5 178 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333

Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                      247 svar
                      41 063 visningar