Fångster från Ön Limhamn i Malmö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fångster från Ön Limhamn i Malmö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av metguden Visa inlägg
    Niax//

Var på ön brukar du stå när du fiskar och hur är fisket nu på vintern?

Tja!
    Bästa fisket är ute vid udden och då ska du kast ut åt. Fiska vid botten. Det är rätt djupt där 5-9 m.
    Ett annat bra plats är framför dem grå husen där grusvägen tar slut. Testa fiska 100 m längs kusten. Kasta några gånger får du inget gå en bit kasta igen. Man måste söka efter fisken. Ibland kan det löna sig göra några sista kast där man började fiska. Kväll brukar vara bäst från 2 timmar innan solensnedgång tills det är mörkt.
    Det kan skilja mycket från en dag till en annan om man får fisk eller inte. Det handlar om att kolla var strömmen går skapa sig en teori var fisken kan stå.
    Jag har inte fiskat på 2-3 månader nu men tänkte ta mig till ön idag. Sist jag var där fanns det mycket is. Ska kanske testa fler platser än ön. Får se var det är isfritt.
    I slutet av februari ska jag fiska oftare.

Kommentera

håll oss gärna uppdaterade om du drar dit, för jag vill gärna fiska lite där också, men det är ändå en bit att köra från vellinge om där är is

Kommentera

Turbåtarna har börjat gå igen, enligt stefan på Pelle, tumlaren var ute igår (söndag) så isen har väl börjat släppa nu.

Kommentera

4 + och sol på söndag 10.00, och 4 grader i vattnet, ska till limhamn och kasta efter öring!
          är det lönt å slänga ut ett bottenmete när man väl står där å kastar?

Kommentera

Var med på tumlaren i lördags, när vi kom in var det tjockt med snö och lite is runt ön, jag är lite sugen på att ställa mig på piren som var lastningsplats för cementa en gång, det är nog det enda stället jag skulle våga stå på, stenar snö och is är det samma som farligt enligt min uppfattning.
            Kommer att testa så fort dimman släpper och det torkar upp där ute.

Kommentera

Var ute vid föredetta Gröna räcket mittemot ön.Bottenmete med räka.Nappade rätt bra.Ca 1 1/2timmes fiske med kompisen slutade med 6 platta i bra storlek.
              Var dock en hel del is som flöt ut från hamnbassängen.Men inget som störde mycket dock.

Kommentera

Jag gör en halvhjärtad satsning idag. Sticker till Ön om en timme eller så, och provar lyckan med lite bottenmete.

Kommentera

Det här med torskfiske från land tycker jag verkar intressant..

Har googlat runt lite och fått fram att mindre torskar rör sig ganska kustnära i tången på våren- och försommaren.

Tror ni det är någon större idé att försöka rikta fisket efter dessa småtorskar nu?

Temperatur, vind, morgon- eller kväll? Någon som har koll vad det är som gäller?

Tänkte köra spinn med fladens 28-gramare och eventuellt nått tyngre skeddrag.

Kommentera

jag fiskade en del torsk från ön för några år sedan.. fick allt från riktigt smått upp till 1-1.5 kg..
                    tog dom flesta på förmiddagen.. och oftast på HD draget och Kullen draget även toby.
                    kommer man ditt rätt dag kan man få 20-30 st o öring som bonus fisk..
                    men som sakt det va minst 5 år se sist ja provade..

Kommentera

Åhh hyggligt med så snabbt svar. Tack!

Jo, men det lät ju ändå hoppfullt. Mitt öringsfiske har varit skit än så länge, så tänkte det kunde vara kul med något annat.
                      Har bara lyckats ta en öring iår och torsk är i mitt tycke en lika skoj fisk att få.

Jag vet inte, men du tror inte det är lite för tidigt på våren än? Vattnet är ju trots allt ganska kallt fortfarande. Vet inte mycket om torskens trivseltemperatur dock..

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      5 178 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333

Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                      247 svar
                      41 063 visningar