Gott folk låt er inte luras av det skitsnacket som forsar vilt här,tro ni mig inte får ni gärna åka ut och testa själva, men det har inte varit mycket till fisk att nappa som visar påstår här.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fångster från Ön Limhamn i Malmö
Collapse
X
-
Gott folk låt er inte luras av det skitsnacket som forsar vilt här,
För att kolla torskbeståndet får man kolla över hela sundet, dom rackarna kan simma och håller till där det för tillfället är bäst, och tydligen är det inte i Malmöområdet just nu men det kan vända på några dagar.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av fiskeglädje Visa inläggSant men förnekar du att det har vart väldigt ont om torskar på sistone? och vilka fiskar syftar du på i övrigt, vad jag vet hitills har det vart väldigt trögt i år. har du några belägg för dina påstående är snackar du bara bajs ur din käft>?
Bedömer du torskförekomsten i sundet utefter hur mycket som fångas från Ön är du snett på det!
Belägg att sundet mår bra och levererar finns det gott om.
https://www.havochvatten.se/download...sfiske_web.pdf kolla sid 26-27
Vi får vara glada för att torsken kommer må lite bättre i Östersjön tack vare vitamininjektionen stormen Sven förde med sig! När den extrema strömmen och gammal sjö lagt sig i sundet får vi nog om någon vecka lite roligare fiske än vi är vana vid! Var beredd! Stick ut o fiska! Sitt inte här och var bitter!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Limhamnsfiskaren Visa inläggNär den extrema strömmen och gammal sjö lagt sig i sundet får vi nog om någon vecka lite roligare fiske än vi är vana vid! Var beredd! Stick ut o fiska! Sitt inte här och var bitter!
Kommentera
-
Torsk fanns det en del av. Topp på 3 kg. Den romfyllda fisken fick dessvärre åka med hem trots att jag bara använde en enkelkrok. När är torsken färdiglekt? Jag hade tyvärr inte en tanke på att de var igång nu.
Jag har även en fråga om rensning av torsk. Det är den första jag tagit hem och man har ju hört talas om torskmask.. Det som på botten av bilden ser ut som en klase mask, är det sånt som är mask?
Kommentera
-
Jag har även en fråga om rensning av torsk. Det är den första jag tagit hem och man har ju hört talas om torskmask.. Det som på botten av bilden ser ut som en klase mask, är det sånt som är mask
Själv sparar jag dom levande i en kräftbur från Jula, det funkar hur bra som hels
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Larran Visa inläggTorsk fanns det en del av. Topp på 3 kg. Den romfyllda fisken fick dessvärre åka med hem trots att jag bara använde en enkelkrok. När är torsken färdiglekt? Jag hade tyvärr inte en tanke på att de var igång nu.
Jag har även en fråga om rensning av torsk. Det är den första jag tagit hem och man har ju hört talas om torskmask.. Det som på botten av bilden ser ut som en klase mask, är det sånt som är mask? [ATTACH=CONFIG]62259[/ATTACH]
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggTurbåtarna får inte heller några större mängder för tillfället, det var väl bara några dagar i slutet på sommaren som var extremt bra, men jag skulle inte säga det är någon katastrof.
För att kolla torskbeståndet får man kolla över hela sundet, dom rackarna kan simma och håller till där det för tillfället är bäst, och tydligen är det inte i Malmöområdet just nu men det kan vända på några dagar.
Nej och ingen påstår att det är en katastrof men under vissa perioder har det vart väldigt lite med torsk på ön och många gånger ingen torsk alls att fånga där vid de tillfällen jag har varit där. jag vet att ingen annan som fick heller som jag pratade med. sedan att det har funnit små mängder vissa gånger är en helt annan femma men för det mesta har det vart helt dött en längre tid.. Att det sedan kan förändras till det bättre är självklart, jag har inte påstått motsatsen så du behöver inte upplysa mig om det.Senast ändrad av fiskeglädje; 2013-12-13, 13:00.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
|
7 svar
5 201 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av neo333