Fångster från Ön Limhamn i Malmö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fångster från Ön Limhamn i Malmö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Saxat från Metro:

En man som fiskade vid en kajkant i Malmö på fredagen blev plötsligt nersparkad i vattnet av tre män.

Var försiktiga med snacket!

Kommentera

• Surt att man inte kan kasta långt då. När jag fiskar horngädda där brukar dom runt mig kassta 5-10m längre
      Kolla hur strömmen går och ställ dig där du når den, 60 meters-kast borde räcka.

Kommentera

• Tänkte sticka till ön vid 2 idag å fiska tills de e mörkt. Ända problemet är att de blåser ganska rejält från nordväst så kommer det ens att gå å kasta?

Kommentera

• Du får gärna prova dig fram men Förvänta dig inte mycket andyyyy när du kommer dit, Jag har fiskat ute på ön ett bra tag nu, både på morgonen och eftermiddag och jag har inte lyckats fånga någon torsk där, och jag har varken sett eller hört någon som lyckats med det heller, en del duktiga fiskare som jag känner till förklarar också att det är ont om torsk nu. Sist jag fick några stycken där var under augusti månad. Får du något så är det nog rena turen. för övrigt läs denna artikel, http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle17902120.ab det förklarar en hel del. lycka till.

Kommentera

• Ursprungligen postat av fiskeglädje Visa inlägg
            Får du något så är det nog rena turen. för övrigt läs denna artikel, http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle17902120.ab det förklarar en hel del. lycka till.
            Det du länkar till förklarar inte ett jäkla piss för vårt lokala fiske i Öresund!
            Du har helt rätt att torsken har problem i Östersjön! Öresund och Östersjön är inte samma! Viktigt att påpeka är att Öresund har ett eget torskbestånd som inte har något att göra med Östersjöns eller för den delen Kattegatts torskbestånd.
            Öresund kokar av fisk som mår bra och fiskas på ett hållbart sätt till skillnad från angränsande vatten.

Kommentera

• Öresund kokar av fisk som mår bra och fiskas på ett hållbart sätt till skillnad från angränsande vatten.
              Många trodde att fisket skulle bli sämre av bron men det värkar ha blivit precis tvärt om, det ända som jag tycker har ändrat sig är att småtorsken har flyttat sig till någon annan plats.

Det som påverkar fisket i sundet är strömmar,vattentemperatur och vindar.

Kommentera

• Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                Många trodde att fisket skulle bli sämre av bron men det värkar ha blivit precis tvärt om, det ända som jag tycker har ändrat sig är att småtorsken har flyttat sig till någon annan plats.

Det som påverkar fisket i sundet är strömmar,vattentemperatur och vindar.
                What? Är det någon torsk det verkligen är gott om i Sundet så är det väl just småtorsken?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Limhamnsfiskaren Visa inlägg
                  Det du länkar till förklarar inte ett jäkla piss för vårt lokala fiske i Öresund!
                  Du har helt rätt att torsken har problem i Östersjön! Öresund och Östersjön är inte samma! Viktigt att påpeka är att Öresund har ett eget torskbestånd som inte har något att göra med Östersjöns eller för den delen Kattegatts torskbestånd.
                  Öresund kokar av fisk som mår bra och fiskas på ett hållbart sätt till skillnad från angränsande vatten.
                  Sant men förnekar du att det har vart väldigt ont om torskar på sistone?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Limhamnsfiskaren Visa inlägg
                    Sant men förnekar du att det har vart väldigt ont om torskar på sistone? och vilka fiskar syftar du på i övrigt, vad jag vet hitills har det vart väldigt trögt i år. har du några belägg för dina påstående är snackar du bara bajs ur din käft>?

Kommentera

• Är det någon torsk det verkligen är gott om i Sundet så är det väl just småtorsken?
                      Jag tänker på dom där små rackarna man fick i tid och otid när man metade plattfisk, dom fanns också runt betongfundamentet, den storleken tycker jag har minskat (max 30 cm) annars får jag hålla med dig om att det har blivit mer mattorsk och mindre av dom riktigt stora.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                      247 svar
                      41 128 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg tr3krok
                      av tr3krok

Startad av TomasL, 2010-08-12, 19:23
                      8 svar
                      14 437 visningar