va ute med tunlaren idag. riktigt bra väder, såg en dem folk stå å meta vid inloppet till bassängen å de såg ut att ha fått upp en del fisk. ska ställa mig imorgon på dagen å bottenmeta med räkor & kasta efter torsk. någon som vatt ute dom senaste dagarna? när nappar det & vart är bäst att bottenmeta efter torsk på dagen?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fångster från Ön Limhamn i Malmö
Collapse
X
-
Är det röd/svarta eller guld färgade beten som gäller?
när nappar det & vart är bäst att bottenmeta efter torsk på dagen?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av HJÄLP Visa inläggva ute idag och kastade efter torsk. Var fult med små torksar i vattnet fick upp kanske 9 st men bara på 20 cm så de blev i släppta igen. stod ute på betongfundamentet finns det något annats ställe att stå på för chans på lite större torsk?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av HJÄLP Visa inläggva ute idag och kastade efter torsk. Var fult med små torksar i vattnet fick upp kanske 9 st men bara på 20 cm så de blev i släppta igen. stod ute på betongfundamentet finns det något annats ställe att stå på för chans på lite större torsk?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggDet har varit kallt länge detta året så trots att vi har bra väder nu skall du nog inte räkna med att dom kommer fören första veckan i Maj....
Istället för att sitta i bilen och vänta kan du väl tälta på ön i väntan på dom ??
Det där med tält är väldigt viktigt om du skall få någon vettig plats att fiska från, det brukar va lika fullt på stenarna och pirarna som på en Turfiskebåt i sundet, har du bil så kör bort vid utsikten/brofästet istället det brukar va lugnare...
En annan fördel är ju närheten till Sibbarps camping om du nu skall tälta i väntan på dom gröna slemmiga sakerna..
Men tackar för dinna tips, dom behöver jag.
Längesen jag drog horngödda och saknar det fiske.
Jag har vadarbyxor, finns det bättreplatser då?
Så man slipper stå som packade siller.Fiska för livet...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggStenarna borta vid dom grå husen brukar funka bra om det är strömt i vattnet.
Kommentera
-
Längesen jag drog horngödda och saknar det fiske.
Var någonstans är de?
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
|
7 svar
5 201 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av neo333