Fångster från Ön Limhamn i Malmö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fångster från Ön Limhamn i Malmö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• va ute med tunlaren idag. riktigt bra väder, såg en dem folk stå å meta vid inloppet till bassängen å de såg ut att ha fått upp en del fisk. ska ställa mig imorgon på dagen å bottenmeta med räkor & kasta efter torsk. någon som vatt ute dom senaste dagarna? när nappar det & vart är bäst att bottenmeta efter torsk på dagen?

Kommentera

• Är det röd/svarta eller guld färgade beten som gäller?
      Jag kör vita till Öringen och Krabbfärgade Wiggler till Torsken men tror nog Torsken hugger på det mesta ....

när nappar det & vart är bäst att bottenmeta efter torsk på dagen?
      Samma tid som när du spinnfiskar,dvs. morgon och kväll. släng ut betet i strömfårorna.

Kommentera

• va ute idag och kastade efter torsk. Var fult med små torksar i vattnet fick upp kanske 9 st men bara på 20 cm så de blev i släppta igen. stod ute på betongfundamentet finns det något annats ställe att stå på för chans på lite större torsk?

Kommentera

• Ursprungligen postat av HJÄLP Visa inlägg
          va ute idag och kastade efter torsk. Var fult med små torksar i vattnet fick upp kanske 9 st men bara på 20 cm så de blev i släppta igen. stod ute på betongfundamentet finns det något annats ställe att stå på för chans på lite större torsk?
          Var ute och promenerade på Dockan idag och där stod massor med folk och kastade med pilk och häcklor. Hade dragits en hel del sill vad jag såg, och så snackade jag med en snubbe som även hade fått torsk av ok storlek där igår.

Kommentera

• Ursprungligen postat av HJÄLP Visa inlägg
            va ute idag och kastade efter torsk. Var fult med små torksar i vattnet fick upp kanske 9 st men bara på 20 cm så de blev i släppta igen. stod ute på betongfundamentet finns det något annats ställe att stå på för chans på lite större torsk?
            vad var klockan när du drog upp dom?

Kommentera

• var där från 17:00 till 19:00 men de mesta kom mot mellan 18:30-19:00

Kommentera

• stod ute på betongfundamentet finns det något annats ställe att stå på för chans på lite större torsk
                Stenarna borta vid dom grå husen brukar funka bra om det är strömt i vattnet.

Kommentera

• Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                  Det har varit kallt länge detta året så trots att vi har bra väder nu skall du nog inte räkna med att dom kommer fören första veckan i Maj....

Istället för att sitta i bilen och vänta kan du väl tälta på ön i väntan på dom ??

Det där med tält är väldigt viktigt om du skall få någon vettig plats att fiska från, det brukar va lika fullt på stenarna och pirarna som på en Turfiskebåt i sundet, har du bil så kör bort vid utsikten/brofästet istället det brukar va lugnare...

En annan fördel är ju närheten till Sibbarps camping om du nu skall tälta i väntan på dom gröna slemmiga sakerna..
                  Ja du jorgon, la i ettan och körde och ismeta istället
                  Men tackar för dinna tips, dom behöver jag.
                  Längesen jag drog horngödda och saknar det fiske.
                  Jag har vadarbyxor, finns det bättreplatser då?
                  Så man slipper stå som packade siller.
                  Fiska för livet...

Kommentera

• Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                    Stenarna borta vid dom grå husen brukar funka bra om det är strömt i vattnet.
                    Var någonstans är de? Hittar inte så bra på ön mer än till bassängen, betongfundamentet och stenarna vid radarn

Kommentera

• Längesen jag drog horngödda och saknar det fiske.
                      Kör bort vid utsikten/brofästet kommer du före kl.10:00 på morgonen borde du få en bra plats, det går ju ingen buss dit så folk utan bil åker till Ön. På andra sidan bron (lernacken) kan du vada men jag tycker nog det är onödigt jobbigt om du inte ska fiska öring.

Var någonstans är de?
                      Istället för att gå ut på betongfundamentet och piren så gå vänster där folk parkerar, sedan kan du bara följa vattnet och gå ner på stenarna var du vill,, då får du dom gråa husen bakom dig.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      5 201 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333

Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                      247 svar
                      41 069 visningar