Fångster från Ön Limhamn i Malmö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fångster från Ön Limhamn i Malmö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
    Så här års är det väl troligast att du får öring eller möjligen torsk på kroken, eller skrubba om du bottenmetar. Längre fram i vår invaderas vattnet av näbbgäddor och pirarna av folk som fiskar efter dessa.

Hur gick det för dig Craw, kom du ut något?
    Snackade med farsan nyss och han tror att det inte finns allt för mycket fisk nu. Han säger även att jag borde testa fiska torsk då det är lättare för nybörjare. Har han rätt?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Pickaface Visa inlägg
      Snackade med farsan nyss och han tror att det inte finns allt för mycket fisk nu. Han säger även att jag borde testa fiska torsk då det är lättare för nybörjare. Har han rätt?
      Lättare än vad? Öring? Tja... rent generellt skulle jag säga att torsken är mindre kräsen när det gäller valet av bete ja, men det gäller ju fortfarande att du fiskar på en plats där det finns fisk just när du fiskar där.

Huruvida det finns "mycket" fisk vid Ön just nu kan jag inte uttala mig om. Har inte varit där sedan någon gång i höstas.

Kommentera

• Meta plattfisk är väl det jag skulle rekommendera en nybörjare.. ett bottenmete agnat med räkor......

Vill du ha torsk så ta en tur med Pelle eller Amigo,,

Kommentera

• Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
          Meta plattfisk är väl det jag skulle rekommendera en nybörjare.. ett bottenmete agnat med räkor......

Vill du ha torsk så ta en tur med Pelle eller Amigo,,
          Jo, jag har faktiskt tänkt ta en tur med en av de båtarna också någon gång denna månaden. Vilken av de två skulle du rekommendera? Tänker mest på vem som brukar ha mest plats i båtarna, inte så kul att det är så trångt att det blir svårt att kasta, speciellt med en nybörjare som jag.

Tänkte iaf dra till ön ikväll och kasta litegrann efter torsk. Kommer nog inte få något men kul kommer jag ha iaf.

Kommentera

• Amigo går lite snabbare så han hinner köra över större område om det finns lite fisk,, annars är det nog skit samma vem du åker med... Själv trivs jag bättre på Pelle så jag föredrar att åka med den.

Kommentera

• blir nog llite fiske imorogon

Kommentera

• Ursprungligen postat av Pickaface Visa inlägg
                Jo, jag har faktiskt tänkt ta en tur med en av de båtarna också någon gång denna månaden. Vilken av de två skulle du rekommendera? Tänker mest på vem som brukar ha mest plats i båtarna, inte så kul att det är så trångt att det blir svårt att kasta, speciellt med en nybörjare som jag.

Tänkte iaf dra till ön ikväll och kasta litegrann efter torsk. Kommer nog inte få något men kul kommer jag ha iaf.
                Plattfisk är lätt att lära sig. I praktiken behöver du bara släppa ner tacklet och ge det några torskaryck. Ökar vikten har du fått napp. Plattfisk är gott med.

Kommentera

• Blev Gislöv idag istället för Ön, ren lathet, tar bara 5 minuter att köra medan Ön tar 30 min,,,,, blev 2 Blänkare, en blev uppskattad middag till frugan och hennes kompisar och den andra var under måttet så den åkte i,,,, om betet är av intresse var det en grönaktig gladsax 28gr...

Nästa helg blir det Ön och Pisseviken/utsikten.

Kommentera

• Går ett ta sig tio bro festet utan bil, stadsbussen??

Kommentera

• Ja då. Du tar buss 34 till sibbarp och går där ifrån på ca 5-10min.
                      Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
                      Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      5 178 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333

Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                      247 svar
                      41 063 visningar