Fångster från Ön Limhamn i Malmö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fångster från Ön Limhamn i Malmö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Var också där nere i går börja fiska vid 10 tiden och sluta vid 11:30 då hade jag fått över 30 st. Fisk i varje kast helt sjukt med horngädda fick även en liten öring som fick simma tillbaks igen. Såg folk som stod och ryckte för kung och fosterland och kroka den mesta delen av fisken. Jag fiskar med små lock ryck i stället och spöet lodrätt. Min erfarenhet är att detta sätt fiskar mycket bättre och krokar mindre fisk.

Men ärligt talat varför tar folk upp horngäddor och sen slänger dom på marken. Låg fullt med horngäddor går att återutsätta dom igen.
    Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

• verkligen tråkigt när folk bara slänger fisken på marken, fattar liksom inte varför man fiskar om man skiter så fullständigt i fisken...

Kommentera

• Tyvärr, så finns det ett stort antal människor där ute som på något konstigt sätt anser att de inte har varit ute och fiskat om de inte har ihjäl all fisk de får upp. Och lite extra illa blir det då när de tar en massa horngädda som de inser att de inte pallar rensa och laga till, och då väljer att lägga den och soltorka på marken.

Jag tycker man borde göra en gemensam satsning för att försöka förbättra folks fiskebeteende ute på Ön och vid Luftkastellet. T.ex. sätta upp infotavlor om minimått med mera, och varför inte personligen försöka tala vänligt med rovfiskarna för att få dem på bättre tankar? Jag skulle i alla fall gärna delta i ett sådant initiativ.

Kommentera

• Samma svineri varje år, brukar undvika ön, möjligtvis utsikten, annars höllviken och skanör, finns inte den mängden folk och dom som kommer dit bär sig oftast lite bättre åt.

Kommentera

• Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
            Samma svineri varje år, brukar undvika ön, möjligtvis utsikten, annars höllviken och skanör, finns inte den mängden folk och dom som kommer dit bär sig oftast lite bättre åt.
            Kan bara hålla med
            Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

• Jag försökte säga till några förra året, sa det så trevligt som jag kunde att antingen kan man släppa tillbaka fisken varsamt (inte trampa på den för att ta bort kroken och sedan slänga tillbaka den halvdöd, eller så dödar man den och tar med sig den hem /skänker till någon som vill ha.
              Men det vet jag inte om jag vill göra om... folk tycker verkligen inte om att bli rättavisade, vi borde gemensamt på något vis säga till, men vet inte hur det skal gå till bara...

Kommentera

• Där har sett lika dant ut i alla fall dom senaste 10 åren, men har ändå fått känslan av att det blir värre för varje år, det är mest yngre som svinar ner när det gäller fisken,många som bara åker dit denna gången på året och absolut inte har intresse av att spara fisk, sedan finns det ju också familje-utflykterna som ställer till en del, finns inget att göra åt saken, man kan inte ha en bil som kommer och samlar allt som dom har på tävlingen.

Jag har inget direkt intresse av att spara horngäddorna så efter dom första 50 brukar jag ge bort mina, känns onödigt att slänga i dom om någon vill ha.

Kommentera

• olfaktorius och andra intresserade: Jag tänker att man skulle starta något slags förening, typ "Malmöfiskets vänner". Till att börja med ixa upp lite informationsskyltar om minimått och poängen med catch & release på bra platser, kommunen skulle säkert kunna hjälpa till. Och så skulle vi kunna ha små badges på oss för att visa vilka vi är. Inte då för att kunna bötfälla eller något sådant, för så funkar det ju inte, men för att kunna informera på ett trevligt sätt och vara ambassadörer för en bättre syn på sportfisket på Ön och andra platser kring Malmö.

Vad skulle ni tro om det?

Kommentera

• Ska vi börja med att lära arabiska???

Ge upp tanken, den är god men funkar inte, förr hade vi snällt markerat på piren och längst ute för att folk skulle kunna mäta sin fisk, tror du det hjälpte?? Tror inte heller att så många av dom saker vi irriterar oss på är olagliga.

Sedan finns det kulturer som idiot-förklarar oss om vi kastar tillbaka en ätbar fisk så länge det finns en hungrig människa i värden och att lära dom poängen med C&R skulle inte jag ge mig på.

Kommentera

• Ursprungligen postat av philip1982 Visa inlägg
                      ligger precis vid betongfabriken.... brukar sitta en massa folk och meta där!
                      Tyvärr vet jag inte var betongfabriken ligger har dålig koll på Malmö. Någon som kan visa på kartan?

Mvh
                      John

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                      247 svar
                      41 127 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg tr3krok
                      av tr3krok

Startad av TomasL, 2010-08-12, 19:23
                      8 svar
                      14 433 visningar