Pappa fånagde en havsöring igår på 3.7 kg 76 cm. Finns mycket havsöring just nu.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fångster från Ön Limhamn i Malmö
Collapse
X
-
Det var satan vad din farsa drar stora öringar där Niax... Är du säker att det är på Ön han tar dem? Var på Ön står han, när på dygnet och vad fiskar han med?
Själv har jag ändå fiskat en hel del gånger på Ön på våren (bara ett par snabba kvällar i år dock) men bara sett en enda landad öring där...
Kommentera
-
Jag har dragit många öringar på ön och vid utsikten, förra året fiskade jag inte där utan i gislöv , men året innan tog jag 1-2st varje gång från mitten av april tills horngäddan kom på riktigt då minskade det, prova kustwobblers strix silverfärg eller gladsax, var inte rädda för lite vikt på dem ock ta in snabbare, om möjligt 40gr, snaps dragen funkar också bra, jag brukar låta strömmen ta draget så det får åka med en bra bit före jag startar veva, dom värkar trivas där strömmen går.
Kommentera
-
Han fiskar inte på ett ställe. Han söker efter fisken. Hela sträckan där horngäddatävlingen brukar vara. Just nu mycket bra fiske är vid utsikten på småbåtshamnen! Jag var där idag vid 12 fick 2 st mindre havsöringar runt halv kilot som fick gå tillbaka. Det fanns mycket horngädda där idag. Idag på kväll fick pappa 2 fina torskar.
Kommentera
-
Fick lite öringar vid utsikten,(4st) man får gå runt och leta lite. tog dom på en svart-silvrig strix 40gr, hoppas horngäddan inte kommer med total invasion på en vecka till så man får mer tid för öringen. tyvärr ingen storlek på dem, värkar va ett sånt år för mig, har dragit en del öring nu både i Malmö, Trelleborg och Gislövs läge men bara en över Måttet.
Kontrollväger inte fisken har bara ett litet märke på mitt spö som talar om längd på dom och torsken.
Tycker det är ganska ointressant med vikten, kommer dom över 5 kg kan det dock va kul att veta, för det måste dom va i längd med mina ben eller mer.
Kommentera
-
Hejsan hej! ny reggad idag=)
philip heter jag!
kille från Trelleborg!
när det blir fiske blir det Limhamn!
Älskar att sitta inne i bassängen och botten meta!
riktigt avslappnande och skönt på varma sommar kvällarna!
började fiska i limhamn sommaren 2009!
det var en riktigt bra sommar! mycket Torsk-vittling-plattfisk-sill-tobys-makrill-horngädda!
fick då även en Berggylta.. hade aldrig sett en förut.. kollade upp den på nätet och där stod det att den är mycket ovanlig nere i öresund! så det var en kul fångst.! ca 400g vitt och sött kött!
blir fiske till helgen igen! som vanligt alltid Ön!=)
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
|
7 svar
5 178 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av neo333