Fångster från Ön Limhamn i Malmö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fångster från Ön Limhamn i Malmö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• bil har jag, dock ingen kännedom i malmö. jag hittar till ön och till kanalen, det är allt! :P
    antagligen kommer det blåsa direkt från danmark. har du landat mycket torsk och öring från utsikten vid sibbarp?

Kommentera

• Bara kört öring och horngädda där, tycker det blir lite för mycket av en familjefest där jag inte förstå språket ute på ön när horngäddan kommer då drar jag mig gärna ut vid utsikten, inte många som kommer dit om dom inte har bil, och folk kommer senare på dagen där, kom före kl 9 på morgonen så får du en bra plats!

Antalet öringar är skit samma ön och där men mer torsk på ön!

Öringen tycker om pålands-vind, har fått en del genom att kasta längst med betongfundamentet, träbron ut mot den runda betongplattan och även rakt fram från betongplattan längst med stenarna när det blåst rakt in mot betongfundamentet. tror du förstår var jag menar

Skitfiske på dig

Kommentera

• Ursprungligen postat av andyyyy Visa inlägg
        bil har jag, dock ingen kännedom i malmö. jag hittar till ön och till kanalen, det är allt! :P
        antagligen kommer det blåsa direkt från danmark. har du landat mycket torsk och öring från utsikten vid sibbarp?
        Ring mig imorgon om du ska dit, så kan jag guida dig. Du kör samma väg som till Ön, men du får svänga av och litta sånt skoj

Kommentera

• Tänkte åka in imorn och prova lyckan, hittar dock inte alls i Malmö men fram kommer jag väl till slut. Vilken tid skulle ni rekommendera mig att vara där om jag ska ha störst chans på havsöring?
          Någon mer än jag som ska dit imorn förresten?

Kommentera

• Morgon och eftermiddag/kväll, borta vid utsikten kan man ganska ofta se dem gå upp och slå, ganska kul att försöka ta dem när man vet ungefär var dom finns!

Kommentera

• jag och en kompis ska köra en heldag med fiske imorgon! börjar halv 11 vid en insjö i östra grevie, fiskar där till kl 4, då kör vi till ön, fiskar havsöring fram till kl 7 (då kom torsken igång sist jag var på ön) sen kör vi torsk & bottenmete resten av kvällen! RUTINERAT

Kommentera

• tänkte tipsa om att Horngäddan har kommit. Tappade en fin idag när jag va ute.

Kommentera

• Det var som tusan. Fast undrar om det inte dröjer lite med de stora näbbisstimmen ändå? Själv var jag ute på annat håll idag och vi tog några små pigga öringar i alla fall.

Hur gick det med er fisketriathlon andyyyy?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Dorkamania Visa inlägg
                    tänkte tipsa om att Horngäddan har kommit. Tappade en fin idag när jag va ute.
                    Va fan? Redan? De är ju lite störiga när man bara vill ha öring... :/

Kommentera

• Ursprungligen postat av Träben Visa inlägg
                      Va fan? Redan? De är ju lite störiga när man bara vill ha öring... :/
                      aa jag va också ute efter öring, fick dock bara den men lämnade stället 15 min senare så där va kanske fler.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      5 187 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333

Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                      247 svar
                      41 066 visningar