Kolla tumlarens hemsida så vet du om det finns torsk i sundet och i vilka mängder, småtorsken har minskat drastiskt på Ön, vet inte varför, några har en teori om att dom står vid bropelarna och tuggar. Har inte fiskat från land efter dom på ett tag men jagar dom fortfarande krabba är det bästa orange jiggar. Vid spinn brukar det funka att gå runt och kasta på olika ställen, man vet aldrig var dom står. Enligt teorin brukar torsk gå djupare när det blir varmt men har aldrig fått den iden att stämma riktigt.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fångster från Ön Limhamn i Malmö
Collapse
X
-
Tack för denna tråd...
Va ute i 5 timmar idag
1. Brofästet, fiska efter öring, med spinner och fluga, ingen lycka för mig och de andra 4a killarna. Provade torsk fisket vid pelarna med orange spinner - ingen lycka
2. Stack till ön, en kille vid basängen hade fått 5 plattfiskar och ute på "piren" fiskade alla efter plattfisk, tyvärr hade jag inga räkor, provade sill,och öring men det va nog inte en helhjärtad satsning.
I morgon blir det plattfisk med 60g, tror ni det finns pigvar?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av snuten Visa inläggTack för denna tråd...
Va ute i 5 timmar idag
1. Brofästet, fiska efter öring, med spinner och fluga, ingen lycka för mig och de andra 4a killarna. Provade torsk fisket vid pelarna med orange spinner - ingen lycka
2. Stack till ön, en kille vid basängen hade fått 5 plattfiskar och ute på "piren" fiskade alla efter plattfisk, tyvärr hade jag inga räkor, provade sill,och öring men det va nog inte en helhjärtad satsning.
I morgon blir det plattfisk med 60g, tror ni det finns pigvar?
Kommentera
-
Jag har inte metat plattfisk där på evigheter, brukar kolla på dom som gör det när man står där och kastar, fanns en äldre polsk dam i 70 års åldern som ofta satt och metade plattfisk , hon satt antingen mitt på cementapiren och kastade utåt eller på motsatta sidan av gröna räcket.(hon dog i slutet av 09)
Den damen var något av det ruggigaste jag sätt i att dra plattfisk, hon kom tidigt på morgonen och startade på cementapiren sen efter 12-13:00 gick hon över på andra sidan och fortsatte, om ni följer det hon gjorde borde ni ha chans, var precis som hon visste vilken tid och plats fisken kom och gick!
(använd räkor ni skalar själv dom färdigskalade stannar inte på kroken)
Jag har fått piggvar en gång för många år sedan vid gröna räcket, trodde först jag hade fått med all tång i hela rännan, efter ett evigt slit kom den fula saken upp, men dom som åt upp den hade inget emot utseendet deras kommentar var delikat!
Kommentera
-
tänkte prova en sväng efter plattisar i dag igen var nere i måndags kväll och fick 5 st och 2 av dem var på över 1.5 kilo men som sagt de e väldigt försiktiga när de nappar ska pröva med räcka och vanlig mask tänkte jag.
någon annan som provat med vanlig mask
eller som vet vart man kan få tag i borstmask i malmö?
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
|
247 svar
41 127 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
![]()