Mete i Sege å - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mete i Sege å

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mete i Sege å

Jag tänkte testa att meta lite gädda i sege å. Behövs det något fiskekort för att fiska där? Har ni något hett ställe ni kan dela med er av till en nyinflyttad göteborgare? Är även tacksam för om ni kan tipsa om något lämpligt ställe att ställa bilen på.
    Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
    Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

Du behöver inget fiskekort i Sege å.

Du kan parkera ute vid brandövningsplatsen eller djurminnesplatsen (se rödmarkerat på bifogad karta).
    Bifogade filer
    Senast ändrad av Mikael; 2010-05-19, 20:14.

Kommentera

Tack! Är det någon som kan tänka sig att dela med sig lite av några bra ställen?
      Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
      Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mikael Visa inlägg
        Du behöver inget fiskekort i Sege å.

Du kan parkera ute vid brandövningsplatsen eller djurminnesplatsen (se rödmarkerat på bifogad karta).
        hur lång från bilen är man vid fisket?

Kommentera

Ursprungligen postat av haggis82 Visa inlägg
          Jag tänkte testa att meta lite gädda i sege å. Behövs det något fiskekort för att fiska där? Har ni något hett ställe ni kan dela med er av till en nyinflyttad göteborgare? Är även tacksam för om ni kan tipsa om något lämpligt ställe att ställa bilen på.
          Man kan också parkera längst vägen som går längst ån (på andra sidan Värmeverket). På den sträckan hålls den största metetävlingen i Skandinavien. Vid rätt väderförhållanden och med rätt fisketeknik kan man få många kilo fisk. På land kan det vara smutsigt och skräpigt men i vatten trivs fisken. Som sagt, man kan få mycket fisk där, men det kan också hända att man få ingenting.

Gädda vet jag inte om du kan få där. Men vitfisk finns det jätte mycket.

Bor du i Arlöv? Då har du inte så långt dit. Flera ställe än det vet jag inte. Man jag har hört om att det kan finnas bra ställe i närheten. Det finns några dammar i närheten (längst Västkustvägen) som kallas för Rudadammarna. Där finns mycket (?) fisk.

Du behöver inget fiskekort för att fiska där, som nån annan skrev.

Ha det!
          Tight lines!
          CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
          7 svar
          5 267 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg neo333
          av neo333

Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
          247 svar
          41 110 visningar