havsöring i barsebäck - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

havsöring i barsebäck

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Aha, då är jag med:-) Är som sagt nybörjare på HÖ så då får det duga sen bor jag i Kävlinge, dvs 10 min från Barsebäck. Så det får duga så länge:-)

    Kommentera


    • #12
      Kan säga att det togs en 7-kilos på trolling en bit utanför barsebäck för någon månad sen...så fisk är där. Kör mycket tidiga morgnar eller mellan 21 och 23.

      De senaste gångerna jag harit ute har det varit tokklart i vattnet och då är det mörker som gäller för att lyckas lura öringen. Dessutom så nappar inte horngäddorna stup i ett när det är mörkt.

      Kommentera


      • #13
        Jösses! Ja brist på fisk kan de då inte vara ju=) Jag antar att du inte vill avslöja för mycket, men du som har erfarenhet därifrån, vilken typ av bete ska man använda? Var inom fiskekompaniet i Lund, men det fanns ju oändligt många. Ska man satsa på skeddrag typ Toby eller är det Vicken- wobbler som gäller?

        Kommentera


        • #14
          Har varit runt och kollat lite nu ikväll, verkar vara ganska klurigt med var man ska parkera? Blir det lättast att parkera i vikhög och sedan röra sig norrut längs med kusten?

          Vad tror ni om att fiska på detta stället? Det såg väldigt lockande ut ikväll när jag var där och kikade, kan det gå någon fisk där?

          [img=http://forumbilder.se/thumbs/db7201094743Pc06a.jpg]

          Kommentera


          • #15
            Är väldigt dålig på vilka drag som skall användas vid olika förhållanden, jag brukar köra med någon känd kustwobbler och lite olika långsmala drag. Finns personer här som kan 100 ggr mer än mig vilka drag som gäller vid olika förutsättningar.

            För fisket vi barsebäck brukar jag parkera i villaområdet, kör ut till hamnen - sväng vänster och fortsätt så långt ut som möjligt.

            Kända ställen guidar jag gärna till...smultronställena håller jag för mig själv!

            Har aldrig fiskat vid vikhög.

            Kommentera


            • #16
              Köpte ett gäng gladsax igår i olika färger och begav mig till barsebäck, stod i 3-4 timmar utan ens ett napp. Men men, det kan inte gå bra varje gång

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av johan0201 Visa inlägg
                Köpte ett gäng gladsax igår i olika färger och begav mig till barsebäck, stod i 3-4 timmar utan ens ett napp. Men men, det kan inte gå bra varje gång
                Vilken tid fiskade du? Hur var sikten i vattnet? Vilket håll blåste det på?

                Tre mycket viktiga parametrar för havsöringsfiskare! Naturligtvis kan det gå ändå men fiske så här års bör ske i antingen mörker (även gryning och skymning) eller i någerlunda grumligt vatten. Pålandsvind är också en bra förutsättning.

                Bara på det igen!

                Kommentera


                • #18
                  Förhållandena var inte de bästa, halvklart, frånlandsvind med dock halvgrumligt i vattnet

                  Kommentera


                  • #19
                    Tror inte tiden spelar så stor roll ännu. Blir väl mer när vattnet blivit varmare. Vad gäller drag så är mitt tips att prova lite olika sorter tills du får dina favoriter och sedan komplettera dessa med fler färger. Höll på att skriva lycka till, men du kanske hellre vill ha ett skitfiske?
                    Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!

                    Kommentera


                    • #20
                      Var ute en runda igårkväll mellan 20-22 denna gången norr om stenarmen, men återigen inte ens ett hugg, det måste vara jag som gör något fel:-(

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      5 115 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                      247 svar
                      40 998 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg tr3krok
                      av tr3krok
                       
                      Startad av TomasL, 2010-08-12, 19:23
                      8 svar
                      14 026 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Fjällfotakingen  
                      Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
                      442 svar
                      67 620 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peje
                      av Peje
                       
                      Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
                      3 svar
                      794 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Arbetar...
                      X