Björka dammen. Säsongs premiär den 2:a April! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Björka dammen. Säsongs premiär den 2:a April!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Björka dammen. Säsongs premiär den 2:a April!

:

YIHAAAH!

Som sagt, Björka dammen öppnar för året den 2:a April.

Citat Björkas hemsida :

Fredagen den 2 april ( långfredagen ) är det äntligen premiär i Björkadammen . Vi kommer att sätta ut 200 kg regnbåge och öring inför premiären Dammen öppnar kl.8.00 och stänger vid solens nedgång.Det finns inga nummererade platser, platserna är fria, så kom i god tid och förvissa dig om en plats.
    Det är både spinn och flugfiske som gäller vid dammen.Nu när vattnet är så pass kallt är det färgstarka
    flugor och spinnare som gäller. Spinnare 7 - 10 gr.är lagom.
    Flugor är det bra med streamer typ Zonker, Wolly Bugger och Masken som fungerar bra vid denna årstiden Visst finns det också många andra flugor som är bra så prova dig fram.
    Dammen kommer att hålla öppet alla dagar fortsättningsvis från kl.8.00 till solens nedgång , dock senast kl. 21.00 när inget annat annonseras.

Vi vill hälsa alla Hjärtligt Välkomna. #

Börja damma av spöna!

Självt väntar jag nog en vecka, så de flesta har hunnit fiska av sig det värsta.

Kul att fiske föreningen tycks ha fått tillstånd att sätta Öring igen oxå!

Senast ändrad av Jock Scott; 2010-03-24, 20:18.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

synd bara att sallerup har premirär samtidigt....

Kommentera

Synd? Jag vet inte det jag?

Björka, är fortfarande the king!

Kommentera

King vet jag inte, men ett mkt bra ställe. Kan åka dit i veckan när där inte är så mkt folk om de har öppet i veckan?
        Tänk om det var så varmt som på bilden mmm... sommar.

Kommentera

Tjena Banzai!

Jo, de har öppet vardagar också. Dvs. efter 2: April.

"Tänk om det var så varmt som på bilden mmm... sommar."

Det blir nog varmt och skönt ganska fort nu, om bara vädret fortsätter så här? Brukar ju vara så för det mesta här nere att straxt efter påsk, så är det som om någon ställer om en strömbrytare och tempen stiger snabbt.

Jag ser särskilt fram mot att få fiska torr fluga så snart det är möjligt. Ska försöka banta streamer fisket drastiskt i år.

Kommentera

njaa brukar inte fiska i björkadammen, varit där ett par gånger när jag va liten bara! hade någon polare som va där förra året och förklarade stället som skit... kanske dags o ge de en ny chans? har du nå hotspot o dela me dig av eller?

Kommentera

Fiskat där sen jag var 8 år. Är 23 nu. Väldigt fin natur och alltid fisk då det är en relativt stor sjö. Får alltid fisk, men visst många blankar. Handlar om att lära sig sjön.

Nackdelen är att det blir dyrare och dyrare och man får inte ta mer än 2 fiskar, vilket ibaldn kan gå alldeles för fort. Fördelen är att fisken varar längre efter en sättning(upplever jag det som)

Inget fel på sallerup, men ingen natur i jämförelse.

Kommentera

Tycker fisket är mkt bra föra att vara damm fiske. Själv skulle jag gärna betala mer men inte ta upp fisk.Tycker det är synd att de inte har C&R men samtidigt förstår jag varför.

Kommentera

Ursprungligen postat av Wooodie Visa inlägg
                  njaa brukar inte fiska i björkadammen, varit där ett par gånger när jag va liten bara! hade någon polare som va där förra året och förklarade stället som skit... kanske dags o ge de en ny chans? har du nå hotspot o dela me dig av eller?
                  Var din polare där efter Flugfiske festivalen i november? Då förstår jag att han blev besviken. Det hände något när de satte ny fisk inför denna festival. Fisken blev extremt svår flörtad ända fram tills de stängde för året. Det sade t.om fiske vakterna.

Annars brukar man iaf till 95% av besöken få åtminstone en fisk. Men som sagt, vissa dagar går det ruskigt fort att fylla kvoten. Jag hade dock önskat att de satt gränsen till 3 fiskar som de hade förut.
                  Senast ändrad av Jock Scott; 2010-03-25, 21:33.

Kommentera

Jag kanske tar en tur dit efter jag kommit hem från blekinge. Brukar inte vara på premiärerna av p&t vatten eftersom det är då mycket folk då.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                    7 svar
                    5 210 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg neo333
                    av neo333

Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                    247 svar
                    41 072 visningar