Ramp i Löddeå - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ramp i Löddeå

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ramp i Löddeå

Hej, finns det någon annan ramp att använda än den som tillhör kanotklubben då man vill sjösätta i Lödde?
    Tycker att 100 kr per gång är dyrt. Någon som vet om man kan betala årsavgift för fri tillgång till rampen?

Mvh / Paulo

Ursprungligen postat av paulo Visa inlägg
    Hej, finns det någon annan ramp att använda än den som tillhör kanotklubben då man vill sjösätta i Lödde?
    Tycker att 100 kr per gång är dyrt. Någon som vet om man kan betala årsavgift för fri tillgång till rampen?

Mvh / Paulo
    Håller med om att det är dyrt för att använda rampen. Det kostade 60 kr tidigare men då gubben fick reda på att det kostade 100 kr i barsebäckshamn höjde han priset.

Jag frågade varför det var så dyrt då det inte ingår någon service. Hans påstod att han hade grym service, som tex Pizzeria (ligger en liten bit bort) och sötvattensspolning av motorn (smutsigt å-vatten). Dessa grejer finns där oavsett vad han gör så det känns märkligt att "ta betalt" för det. För att förtydliga sker motorsköljningen när du kör i ån, dvs ingen slang eller liknande på land. Pga priset skiter jag i att betala om han inte är där...vilket är ganska ofta. Det är ganska svårt att ta sig ut i sundet via ån också då det vimlar av sandbankar i mynningen, detta gör att man helst inte använder rampen om man skall ut i sundet.

Årskort går att lösa, tror det är 800 kr men är inte helt säker.

Det finns andra ramper, men dessa har jag inte provat. Tydligen finns där en vid vikingabyn och sen finns det en vid reningsverket men denna tror jag är privat...men kanske värt att kolla upp då den egentligen ligger bättre till för fisket i ån.

Jag köpte årskort i Barsebäck istället då jag tycker det är viktigare att kunna fiska i havet när jag vill. Men tyvärr är det då inte så enkelt att ta sig från havet upp i ån, om man nu skulle palla köra hela den vägen.

Lägg i tidigt morgon då gubben är morgontrött, och ta upp båten sent. Då behöver du inte betala det på tok för höga beloppet. Hade han tagit tex 20 - 40 kr/gång hade jag lätt lagt pengar i en låda varje gång jag lade i båten, men 100 kr/gång är fan hutlöst!

Kommentera

Rent hutlöst om jag får säga nått. Vad kostar det i barsebäck?
      Yiiha ännu en fiskeblog http://bjornsfiske.blogspot.com/

Kommentera

Finns det ingen risk att han spärrar rampen med en kedja om han ser att det står en trailer parkerad samtidigt som han inte fått betalt? Ingen som varit med om detta?
        800 för att använda rampen i ett år är väl mer ok än 100 per gång.
        Undrar om det ingår pizza rampavgiften- det hade varit service det...
        Mvh / Paulo
        Senast ändrad av paulo; 2010-03-18, 00:30.

Kommentera

Nej, det finns ingen risk att han spärrar. Rampen används av flera som har årskort så då måste han se till att de har nycklar först...och det lär ju ta lite tid. Dessutom använder kanotklubben rampen ibland har jag sett.

Det kostar 100 kr/gång i barsebäck också vilket är på tok för dyrt även för en riktig ramp. Men jag köpte årskort där för 1000 kr. I havet är det alltid högsäsong, Lödde är stendött under sommarmånaderna när jag har mest tid att fiska.

Kommentera

Bump...

Någon som har telefonummer eller andra kontaktuppgifter för att komma i kontakt med någon avseende att använda rampen vid tegelbruket/reningsverket.

Rampen vid kanotklubben är stängd pga dålig bärighet...dock tror jag det är "gubben" som inte vill att man skall använda rampen när han inte är där. Rampen såg hur bra ut som helst, annars borde han ju betala tillbaka till de som köpt årskort?

Någon som har koll?

Kommentera

Får man använda rampen om man avtalar tid med "gubben?

Mvh / Paulo

Kommentera

Eftersom det står att rampens bärighet ej är tillräcklig för att användas har jag förutsatt att man inte får det. Men man vet aldrig med "gubben".

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                247 svar
                41 124 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg tr3krok
                av tr3krok

Startad av TomasL, 2010-08-12, 19:23
                8 svar
                14 424 visningar