Team Skitfiske Skåne! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Team Skitfiske Skåne!

Collapse
Detta är ett klistrat ämne.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Joohm Visa inlägg
    Det gick ju bra för dig C4rrlsson/Albin! Gratulerar!
    http://www.kristianstadsbladet.se/kr...gtta-kilo.html
    Tackar Johan! Var du med?
    Besök gärna min blogg, Fiskebröder i söder

http://www.fishbrain.com/Carlsson
    http://www.ichtys.se

Kommentera

• Nej, familjen kom i vägen
      Jag tog en sväng i Araslövssjön på eftermiddagen, och upplevde ett av mina sämre pass. En snipa, en bruten spötopp, fyra skatbon på Predatorrullen, pajade solbrillor och sedan vägrade motorn att starta. Var bara att ro i dryga två timmar tillbaka till båtplatsen.
      Ibland är det bara inte meningen!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Giants Visa inlägg
        Någon som ska ut på söndag?
        Har tänkt mig lite flugfiske..nånstans..
        Har du koll på något bra ställe runt Lund för flugfiske?
        Är ganska grön men fiske tarmen suger efter flugfiske
        /sebbe

Kommentera

• Hej alla grabbar och tjejer! Har varigt dålig med att uppdatera mitt fiske här. Men på facebook brukar jag iaf uppdatera när jag fiskat!

Finns det något intresse av en liten träff snart?
          Fisket är bra nu!!

Mvh jocke
          Gädda bör tas på fluga!

(TSS) Team Skitfiske Skåne

Kommentera

• tjena. Jag är ny här på sidan ( reggade mig i oktober ). Har precis börjat jerka. Mitt hemmavatten är löddeå. Jag har körkort och bil. är 20 år. Arbetar som kock och servitör. Fiskar 2-3 ggr i veckan och vill gärna hitta lite nya ställen och så. Så om det är någon som ska ut snart som vill ha lite sällskap så säg till=) ha det bra
            Simon

Kommentera

• Välkommen, glöm inte regga dig på facebook
              Gädda bör tas på fluga!

Kommentera

• a, var ska man börja? Jag och David Hagman var ute ett pass idag. Började i en kanal där sjöarna möts, där vi brukar ha god tur. Drog snabbt en vettig 3.6kg gädda på en pappegoj jerk. Stog där en stund och drog oss längre in i kanalen och närmare storsjön. Där drog david en på 2.5! Efter ett fiske på styva 2 timmar med mindre bra resultat så beslutade vi oss för att flytta på oss. Stod vid en vik där vinden legat på hela dagen men var lite väl grund, 1h fiske men ingen fisk. Jag kom med den lysande idén att vi provar lite runt ön mitt i sjön. Jo, visst sa David.
                Vi puttrade över och hittade snabbt en liten vid vid ön där "jag" kunde garantera fisk. Trodde jag!! Nu övergick fisket från spinfiske till RENODLAT flugfiske.
                Stod där och dängde i säkert 40 minuter utan ett känn. Jag frågar david hur mycke ström är där kv..... längre än så kom jag inte, jag hörde bara en smäll och såg hur fisken tog ett jättehopp och bara suger in min fluga! Jag skriker av glädje. Fisken uppe i båten och vi väger den till 3.5kg. En fin fisk som gav en otroligt rolig fajt på flugspöet. Fisken krokas av och återutsläpps "som alla andra fiskar"
                Jag drar ett spontankast direkt efteråt på bara 2 meter för att rätta till fluga och få koll på linan igen! PANG, stenhårt hugg, jag bara skriker av glädje igen. En härlig rusning och adrenalinet är skyhögt! In med fisken. 3.2kg.
                David drar en nästan direkt efter vi släppt i förra och ska kroka av. Mindre kaliber denna gången 2.9 (MINST IDAG) Ur med kroken och släpper i den igen, Men david han låter lipgripen sitta kvar i läppen. Den började ju såklart snurra när han kände vatten och david såg hur den bara försvann
                Aja, på de igen. David klipper en till 3.1kg. Men denna när den är i båten och med min lipgrip i munnen så vägrar denna att öppna gapet, in med min käftöppnare. Jag kastar vidare och hör bara ett " "tjong" jaha där flög den med i vattnet. Tack för de david.
                Men sen efter det hade vi det mest makalösa fiske jag någonsin varit med om. Det var fisk ÖVERALLT och dom hög på ALLA färger och former.
                Vi hittar en vik till och jag byter till en silver blå flash. Jag kastar ut precis samtidigt som david. BÅDA säger JAPP PRECIS PÅ SEKUNDEN samtidigt. Det är ett faktum, vi har dubbelhugg! dom hög precis samtidigt, david krokar av sin. 3.2 och min på 3.0.
                Denna dagen kommer jag ALDIG att glömma!
                9 fiskar med en totalvikt på 27 kilo!!!
                Tycker det är lite roligt att den minsta vi tagit där är på 2 kilo, och nästan ALLA är på 3-3.5 kilo.
                RUSKIGT kul.
                Kampen vanns av mig 5-4
                Störst fisk 3.6 (Jocke på jerk)
                2a störst Jocke 3.5 fluga och david 3.5 fluga!!

ROCK ON OPPMANNA
                Gädda bör tas på fluga!

Kommentera

• Ursprungligen postat av ogio Visa inlägg
                  a, var ska man börja? Jag och David Hagman var ute ett pass idag. Började i en kanal där sjöarna möts, där vi brukar ha god tur. Drog snabbt en vettig 3.6kg gädda på en pappegoj jerk. Stog där en stund och drog oss längre in i kanalen och närmare storsjön. Där drog david en på 2.5! Efter ett fiske på styva 2 timmar med mindre bra resultat så beslutade vi oss för att flytta på oss. Stod vid en vik där vinden legat på hela dagen men var lite väl grund, 1h fiske men ingen fisk. Jag kom med den lysande idén att vi provar lite runt ön mitt i sjön. Jo, visst sa David.
                  Vi puttrade över och hittade snabbt en liten vid vid ön där "jag" kunde garantera fisk. Trodde jag!! Nu övergick fisket från spinfiske till RENODLAT flugfiske.
                  Stod där och dängde i säkert 40 minuter utan ett känn. Jag frågar david hur mycke ström är där kv..... längre än så kom jag inte, jag hörde bara en smäll och såg hur fisken tog ett jättehopp och bara suger in min fluga! Jag skriker av glädje. Fisken uppe i båten och vi väger den till 3.5kg. En fin fisk som gav en otroligt rolig fajt på flugspöet. Fisken krokas av och återutsläpps "som alla andra fiskar"
                  Jag drar ett spontankast direkt efteråt på bara 2 meter för att rätta till fluga och få koll på linan igen! PANG, stenhårt hugg, jag bara skriker av glädje igen. En härlig rusning och adrenalinet är skyhögt! In med fisken. 3.2kg.
                  David drar en nästan direkt efter vi släppt i förra och ska kroka av. Mindre kaliber denna gången 2.9 (MINST IDAG) Ur med kroken och släpper i den igen, Men david han låter lipgripen sitta kvar i läppen. Den började ju såklart snurra när han kände vatten och david såg hur den bara försvann
                  Aja, på de igen. David klipper en till 3.1kg. Men denna när den är i båten och med min lipgrip i munnen så vägrar denna att öppna gapet, in med min käftöppnare. Jag kastar vidare och hör bara ett " "tjong" jaha där flög den med i vattnet. Tack för de david.
                  Men sen efter det hade vi det mest makalösa fiske jag någonsin varit med om. Det var fisk ÖVERALLT och dom hög på ALLA färger och former.
                  Vi hittar en vik till och jag byter till en silver blå flash. Jag kastar ut precis samtidigt som david. BÅDA säger JAPP PRECIS PÅ SEKUNDEN samtidigt. Det är ett faktum, vi har dubbelhugg! dom hög precis samtidigt, david krokar av sin. 3.2 och min på 3.0.
                  Denna dagen kommer jag ALDIG att glömma!
                  9 fiskar med en totalvikt på 27 kilo!!!
                  Tycker det är lite roligt att den minsta vi tagit där är på 2 kilo, och nästan ALLA är på 3-3.5 kilo.
                  RUSKIGT kul.
                  Kampen vanns av mig 5-4
                  Störst fisk 3.6 (Jocke på jerk)
                  2a störst Jocke 3.5 fluga och david 3.5 fluga!!

ROCK ON OPPMANNA
                  Kul! Sånna dagar är roliga! Surt att jag jobbade och inte kunde hänga på Missade ju tydligen något Men men får försöka ta igen det.
                  Besök gärna min blogg, Fiskebröder i söder

http://www.fishbrain.com/Carlsson
                  http://www.ichtys.se

Kommentera

• Sådana dagar gör att man kan njuta av att bara va på sjön, utan att få fisk
                    Vi var ute i söndags i ara! Helt stendött. ÖVERALLT provade nog alla vikar i hela sjön
                    Gädda bör tas på fluga!

Kommentera

• Relativt nyreggad på sidan, har upptäckt charmen och lugnet med fiske ihop med polaren som skaffat båt. Bor i Kristianstad och fiskar där man lätt kan köra dit en båt o kasta i den.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      5 178 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333

Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                      247 svar
                      41 063 visningar