Behöver Er hjälp och kunskap (Lödde Å) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Behöver Er hjälp och kunskap (Lödde Å)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Behöver Er hjälp och kunskap (Lödde Å)

Suck å stön...
    Har skaffat mig en liten eka i Lödde Å men fisket vill sig inte alls.

Sedan jag skaffade skutan har jag och en god vän varit ute 6-7ggr i 2-4 timmars pass utan så mycket som en liten borre. Vi har rört oss från kanotklubben ut till mynningen, men även vänt åt andra hållet ett par gånger.
    Vi har testat jigg (Kopyto Relax med 8gr huvud), har testat spinnare (Droppen, Reflex, Mepps, Vibrax mm) och Jerkat (Buster, Xbuster, Salmo Slider mm)
    Ingenting, nada

Jag är den första att erkänna att jag inte är någon erfaren sportfiskare, men visst har jag dragit en och annan gädda i sina dar... dock så har både jag och fiskekompanjonen inte fiskat aktivt på väldigt många år (typ 15år, innan jobb, familj å annat ansvarstagande)

Så ärade forummedlemmar, ställer vi för höga krav, har vi för bråttom, är vi kass, fel teknik, dåligt fiskevatten

Minsta lilla råd uppskattas verkligen

Jag har aldrig fiskat i Lödde men så här års så brukar mete med levande betesfisk vara det klart bästa.
    Hög fart är inte farligt, hårda stopp är dock direkt livsfarliga.
    Full fart spar tid
    http://mrjojje.blogspot.com/

Kommentera

Jag har fiskat i Lödde vid ett tiotal tillfällen och det har blivit mertalet bompass. Några små sommargäddor har jag lurat med Reflexspinnare. Lödde har ett gott rykte men jag har tyvärr bara dåliga erfarenheter av det.

Kommentera

4 grr = inget

själv har jag och 2 polare varit i lödde och fiskat 4 ggr senaste 2 månaderna.

Vi har prövat jigg.spinnare.wobblers.jerk mete med levande och död betes fisk . allt man kan tänka sig . men vi har inte fått en enda fisk . vi har gjhort som ni från bryggan där båten ligger till mynningen . men inte ett smack
        I Don't Give a F*ck who your father is..... Don't walk on the water wile i'm FISHINGsigpic

Rullknäckarn Min Fiske Guru !

Kommentera

Förstår problemet!

Tror inte jag ska uttala mig som någon expert för det är jag inte, men jag kan ge dig några tipps som kan hjälpa på vägen.

Du har fiskat på rätt ställen men mest troligt på lite för grunt vatten.
          Testa på lite djupare vatten men en mörkare jigg, gärna svart om du har eller brun.
          Jigga långsamt längst med botten.

Nu under hösten rör sig abborrarna långsammare än under sommaren så en hemlighet är att nöta! Hittar du en har du stor chans att hitta fler.

1. Ner på lite djupare vatten (3-6 m)
          2. Mörka drag, Svarta om det är en mörk dag och bruna under en lite ljusare.
          3. Hitta en för att hitta fler.

Hoppas det kan hjälpa dig lite, annars testa gärna betes mete med levande beten,
          Löja för abborre och abborre går utmärkt att fiska gädda med, men tänk på att de nästan alltid måste vara fräscha och livliga för ett bra fiske!

Mvh Oscar

Kommentera

Ursprungligen postat av Neol87 Visa inlägg
            Tror inte jag ska uttala mig som någon expert för det är jag inte, men jag kan ge dig några tipps som kan hjälpa på vägen.

Du har fiskat på rätt ställen men mest troligt på lite för grunt vatten.
            Testa på lite djupare vatten men en mörkare jigg, gärna svart om du har eller brun.
            Jigga långsamt längst med botten.

Nu under hösten rör sig abborrarna långsammare än under sommaren så en hemlighet är att nöta! Hittar du en har du stor chans att hitta fler.

1. Ner på lite djupare vatten (3-6 m)
            2. Mörka drag, Svarta om det är en mörk dag och bruna under en lite ljusare.
            3. Hitta en för att hitta fler.

Hoppas det kan hjälpa dig lite, annars testa gärna betes mete med levande beten,
            Löja för abborre och abborre går utmärkt att fiska gädda med, men tänk på att de nästan alltid måste vara fräscha och livliga för ett bra fiske!

Mvh Oscar
            Tack för råden Oscar, ska testat nästa gång...

Var för övrigt ute idag och fick för första gången napp, en hyfsat rejäl abborre som tyvärr tappades vid båten. Men vi fick se den åtminstone

Vi såg andra som både fick gädda och abborre (2 killar i båt fick en jätteborre), så fisk finns, bara att slipa på tekniken

Kommentera

Trevligt att det börjar komma igång.

Ett säkert kort i Lödde skall annars vara bottenmete med levande räka...men då skall man iofs först hitta räkor. Personligen har jag aldrig fått tag i räkor.

Själv har jag med framgång fått bra med borre på just svarta/mörka "maskjiggar" som sakta tas hem längs botten tacklade med ett paternostertackel. Det har dock främst varit i Sege och Höje...flera havsöringar har då också fallit för dessa jiggar.

Om vädret tillåter skall jag försöka komma ut på lördag eftermiddag. Måste ju ändå spola igenom motorn med sötvatten innan den körs iväg för vinterförvaring. Vinterförvaringen är dock bara 2 mil bort så om vädret bara håller i sig lär det ju bli några turer till i år. det tråkiga nu är att det är becksvart både när man kör till och från jobb så vardagsfiske är bara att lägga ner...men till jul är jag ledig 3 veckor så om det inte är is lär det bli hemtagning av båten igen.

Kanske skulle ta en gemensam tur någon dag? Hade varit skoj och se din båt!

Kommentera

Eller bottenmeta med löja för borre och mört för gädda... Alltid stekhett i tröga åar.

MVH

Kommentera

Ursprungligen postat av Mikael Visa inlägg
                  Trevligt att det börjar komma igång.

Ett säkert kort i Lödde skall annars vara bottenmete med levande räka...men då skall man iofs först hitta räkor. Personligen har jag aldrig fått tag i räkor.

Själv har jag med framgång fått bra med borre på just svarta/mörka "maskjiggar" som sakta tas hem längs botten tacklade med ett paternostertackel. Det har dock främst varit i Sege och Höje...flera havsöringar har då också fallit för dessa jiggar
                  Prova att försöka med sänkhåv i någon hamn och fäst lite fiskrens eller liknande på håven, hala upp efter en stund och där brukar finnas lite goa tångräkor.

Ang. jiggen. Funkar bra med samma tackling och jiggar i Lödde. Prova även sink n draw med betesfisk (har jag iofs inte provat men hört polare som har lyckats med det.)
                  KNÆK OG BRÆK

http://trosansfiske.blogspot.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av parabellum Visa inlägg
                    Jag har fiskat i Lödde vid ett tiotal tillfällen och det har blivit mertalet bompass. Några små sommargäddor har jag lurat med Reflexspinnare. Lödde har ett gott rykte men jag har tyvärr bara dåliga erfarenheter av det.
                    Löddeå har inte fått ryktet att det är sjukt lätt at få massor av fin fisk. Utan att där är stora fiskar som kan vara en belöning för de som nöter där och som har lärt sig ån.
                    KNÆK OG BRÆK

http://trosansfiske.blogspot.se/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                    7 svar
                    5 153 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg neo333
                    av neo333

Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                    247 svar
                    41 051 visningar