Ädelfiskvatten runt Helsingborg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ädelfiskvatten runt Helsingborg

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ädelfiskvatten runt Helsingborg

Flugfiskeintresset har vuxit något bättre den här gången. Vill ut och fiska ädelfisk.

Tips?

Det som ligger närmast är väl i Råå, sedan har du ju i Landskrona Cidatellet, men sen finns ju Lilla hålsjön i Klippan. Glöm inte Tollerupsjön utanför Höör.
    Kolla i sportfiska i Skåne finns en website som har alla fiskevatten i Skåne, kolla annars med någona av sportfiskebutikerna i Helsingborg de vet säkerligen alla vattnen runt Helsingborg.
    Tumlaren
    trolling är livet

Kommentera

Det som ligger i Råå är Raus sportfiske. Var där för ca 2veckor sedan. Två fina dammar men ägaren hade ju nollkoll på vattnet. Varenda fisk man såg i båda dammarna var infekterad med karplöss eller liknande parasiter. Riktigt dåligt. Dit åker inte jag igen om man inte får höra att allt sådant är fixat..

Kommentera

Ursprungligen postat av Tumlaren Visa inlägg
        Det som ligger närmast är väl i Råå, sedan har du ju i Landskrona Cidatellet, men sen finns ju Lilla hålsjön i Klippan. Glöm inte Tollerupsjön utanför Höör.
        Kolla i sportfiska i Skåne finns en website som har alla fiskevatten i Skåne, kolla annars med någona av sportfiskebutikerna i Helsingborg de vet säkerligen alla vattnen runt Helsingborg.
        Tumlaren
        Jodå, Raus sportfiske har jag redan nosat upp men som "Knappen" skriver så verkar det inte vara någon höjdare. Brukar du själv fiska i Landskrona Cidatellet och i lilla hålsjön? Hur är fisket? Jag har bra kontakt med båda sportfiskebutikerna i Helsingborg och ska prata med dem så fort jag kan.

Tack.

Ursprungligen postat av Knappen Visa inlägg
        Det som ligger i Råå är Raus sportfiske. Var där för ca 2veckor sedan. Två fina dammar men ägaren hade ju nollkoll på vattnet. Varenda fisk man såg i båda dammarna var infekterad med karplöss eller liknande parasiter. Riktigt dåligt. Dit åker inte jag igen om man inte får höra att allt sådant är fixat..
        Det låter helt otroligt dåligt! Jag som planerade att åka dit i helgen och prova då jag behöver öva upp min kastteknik. Pratade du med ägaren om detta? Var det fler som fiskade som också såg detta som reagerade?

Kommentera

Ursprungligen postat av FireRaptor Visa inlägg
          Jodå, Raus sportfiske har jag redan nosat upp men som "Knappen" skriver så verkar det inte vara någon höjdare. Brukar du själv fiska i Landskrona Cidatellet och i lilla hålsjön? Hur är fisket? Jag har bra kontakt med båda sportfiskebutikerna i Helsingborg och ska prata med dem så fort jag kan.

Tack.

Det låter helt otroligt dåligt! Jag som planerade att åka dit i helgen och prova då jag behöver öva upp min kastteknik. Pratade du med ägaren om detta? Var det fler som fiskade som också såg detta som reagerade?
          Ja, det gjorde vi men han fattade inte vad vi pratade om. Men det var inget tvivel om saken. Hans regnbågar såg mer ut som feta koifiskar än ett par regnbågar tyvärr. Det kom några till, ett par orutinerade spinnfiskare och dem antar jag inte har så stor koll på detta om dem nu lyckades se någon fisk. Ägaren verkade även lite märklig då han påstod att man inte ens fick rensa någon fisk på hans anläggning (inte för att vi plockade upp någon fisk, då dem inte hugger med när dem är så sjuka) då man behövde något tillstånd för det. Hur galet låter inte det?:S

Kommentera

Ursprungligen postat av Knappen Visa inlägg
            Ja, det gjorde vi men han fattade inte vad vi pratade om. Men det var inget tvivel om saken. Hans regnbågar såg mer ut som feta koifiskar än ett par regnbågar tyvärr. Det kom några till, ett par orutinerade spinnfiskare och dem antar jag inte har så stor koll på detta om dem nu lyckades se någon fisk. Ägaren verkade även lite märklig då han påstod att man inte ens fick rensa någon fisk på hans anläggning (inte för att vi plockade upp någon fisk, då dem inte hugger med när dem är så sjuka) då man behövde något tillstånd för det. Hur galet låter inte det?:S
            Fruktansvärt. Vi lämnar tråden till de som vill rekommendera ädelfiskvatten. Lägger upp en ny tråd om detta och ser om det är fler som har stött på det.

Kommentera

[QUOTE=FireRaptor;459582]Jodå, Raus sportfiske har jag redan nosat upp men som "Knappen" skriver så verkar det inte vara någon höjdare. Brukar du själv fiska i Landskrona Cidatellet och i lilla hålsjön? Hur är fisket? Jag har bra kontakt med båda sportfiskebutikerna i Helsingborg och ska prata med dem så fort jag kan.

Tack.

Jag har aldrig fiskat i Cidatellet, tycker inte om miljön runt stället eller Lilla Hålsjön. Det blir mest Tollerupsjön, Björkadammen men de sista åren mest i Sjöleden, Bondemölla eller Trollemölla. Utanför Skåne blir det mest i Strömhult.
              Tumlaren
              trolling är livet

Kommentera

Hörde ett rykte att de inte släppt i fisk i Lilla hålsjön sen i fjol. Efter min fiskedag där idag så verkar det tyvärr stämma. Någon annan som hört samma?

Kommentera

Inget nytt?

Kommentera

Om du vill öva kastteknik så rekomenderar jag helt klart citadellet i Landskrona. Håller själv på att försöka lära mig flugfiska. Och det känns ju som att man knappt kan öva på något bättre ställe är ju helt fritt fån träd, buskar och annat. Var själv och övade där för ett par dagar sedan Var brukar du själv fiska? Skulle villja hitta något ställe nära Helsingborg som man kunnde sticka och spontanfiska en kväll. Är lite tråkigt att lägga 200 varje gång man vill öva lite.
                    You'd better get back to the factory.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                    7 svar
                    5 151 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg neo333
                    av neo333

Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                    247 svar
                    41 051 visningar