Arriesjön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Arriesjön

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Arriesjön

Hej!
    Det finns en sjö i Arrie nära vellinge som ska vara bra att fiska i dem har planterat i öring karp ruda sutare och där finns även gädda ål abborre mm . Ni som har fiskat där kan ju berätta era historier om sjön och tekniker som passar er. Är mycket intresserad av att prova fiskelyckan i den sjön. tacksam för svar

Pistol, polisbeskydd eller att ni är många som fiskar där. Finns en massa svin där som inte drar sig för något! Tjuvfiskande idioter med utlänsk härkomst har bråkat med både mig och några vänner när vi fiskat där på nätterna.

Men fisket är säkert bra om man slipper sånt skit. Var några år sen jag var där så förhoppningsvis har de fått bukt med problemet...annars...var försiktigt!

Kommentera

Konstigt sammanträffande. Var ute å rekade där idag. Har aldrig fiskat där förut. Lite svårtillgängligt får man väl säga.

Övriga får gärna ge lite tips på hyggliga ställe så man slipper lägga ner en massa dötid. Jag tänker meta både sarv, ruda å sutare samt gädda.

Man får väl ta med sig basebollträet, inte svårare än så

Kommentera

Denna tråd om Arrie är bra att läsa:

Vad gäller de tjuvfiskande herrarna (damer är det rätt sällan) så har de nog blivit snällare på senare år. Våren och sommaren 2007 fiskade jag där ganska flitigt och råkade inte ut för någon otrevlig incident.

Tyvärr så är det ofta mycket skräp runt sjön. Ett tips är att plocka all skit (chipspåsar, ölburkar -polska & tyska märken, majsburkar, linhärvor etc.) som ligger på just den plats där du fiskar och slänga i närmaste soptunna på vägen hem.

SFK Full Rulle som tar hand om sjön röjer upp ibland och jag vet att man vid ett städtillfälle fick ihop ungefär 10 stora svarta sopsäckar med mög ("skräp/skit" på skånska).
        sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Arrie

Såg bara ern kniv idag men jag kanske var på fel ställe. Inga tips?

Kommentera

Botten är ganske beväxt på många ställen så jag brukade flötmeta. Främst efter sutare men tyvärr var min framgång inte så bra. Hade några stora på men lyckades bara landa mindre (upp till 1,5 kg). I övrigt har jag bara fått mört och sarv.

Öring undrar jag när de senast planterades in, kanske finns där några kvar men jag skulle nog hellre satsa på abborre då och se en eventuell öring som en välkommen bifångst.

Kommentera

Som tidigare sagts så är flötmete rätt melodi i Arrie. Jag tror att ingen är sugen på att avslöja i vilken glugg storsutaren befinner sig i... bara att testa
              Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2009-10-09, 23:16. Anledning: rejält stavfel
              sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Hehe, jo jag har förstått det.

Hade tänkt börja fiska i västra delen där sjön är som smalast. Är jag fel ute eller?

Förstår att man inte vill släppa sina guldägg.

Ha det

Kommentera

fiska inte där!!! omgivningen runt sjön är förstörd av såkallat nysvenskar... dem har okuperat stora delar av sjön... Tror inte heller dem vet vad C&R är...

Kommentera

Jag och två av mina vänner var där sommaren 07 första gången. Hittade ett litet ställe som såg trevligt ut och körde ut ett par meten där. Tog ett bra tag innan första fisken kom upp. En ohyggligt stor Sarv. Nu var det ju inte riktigt det vi var ute efter. Gädda var målet. Så jag tacklade mitt gäddmete och slängde i. Vid ca 12 på natten hade varken våra betesfisk-tackel eller gäddtackel gjort till något besvär för att röra på sig så vi började packa ihop. Men då, pang! Sitter en gädda på metet. Rusar som en stor rysk pansarvagn rakt genom vassen. Ett tag senare kom den upp. 10,5kg. 115cm. Lång och smal. Jävligt ful, men ändå Därefter har vi endast lyckats fånga ett fåtal småsarvar där och en sutare. Vi har dock sett en annan riktigt stor mördargurka simma lugnt förbi oss.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Teamkågeröd, 2025-08-05, 04:13
                    0 svar
                    181 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Teamkågeröd  
                    Startad av Team viby, 2025-08-22, 08:39
                    3 svar
                    218 visningar
                    0 gillar