Borrefiske i Malmö Kanal! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Borrefiske i Malmö Kanal!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Vad har ni använt för drag när ni fått typ torsk, sill, gädda, id m.m.? Är det jigg som gäller även där?

    Kommentera


    • 720

      Ursprungligen postat av andyyyy Visa inlägg
      Har ju ifs bara fiskat i kanalen ngr veckor, så har bara fått abborre och en gädda. Hade gärna fått en torsk å nån skrubba också är riktigt sugen på lite abborrfiske i kanalen så det blir antagligen imorgon kväll, kommer stå vid den bron som ligger vid (polis) huset där man gör pass, petribron tror jag den heter, kommer gå mellan den bron och gamla trampebåtsuthyrningen! Möjligen ställa mig vid centralen vid 23 - 00 tiden. Återkommer med fångstrapport
      Jag plocka en på 720 gram igår, tappade en annan grov en precis vid kanten. Jag ger mig ut ikväll igen. Varför skulle centralen vara mer lockande vid 23.00?

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av dotnet Visa inlägg
        Vad har ni använt för drag när ni fått typ torsk, sill, gädda, id m.m.? Är det jigg som gäller även där?
        Id har jag tagit på mete med bröd, majs och mask. Har fått många torskar när jag fiskat med jigg efter abborre, dock bara tidig vår.

        Kommentera


        • Har tagit abborre, id, torsk, smörbult och ål. Har aldrig riktat fisket mot något annat än abborre så de andra arterna är rena bifångster.

          Kommentera


          • Menar inte att centralen e mer lockande vid 23.00, men jag brukar dra mig dit vid den tiden.

            Kommentera


            • igår fiskade jag och tim mellan 18 - 21.30 utan ett ända hugg/napp. Då kom det en kille som tipsade oss om en ny teknik, gav oss ett par av hans jiggar, och efter det gick det skitbra. Tim var tvungen och dra men jag stannade med han killen som tipsade oss, och tur var det, minuter senare drog jag PB på 825g!
              senare kom min andra kompis som gjorde mig sällskap. Vi fiskade mellan 11 - 04.00 och det kändes lite som det var non-stop-napp! UNDERBART fiske.

              Vi drog upp en jävla massa fisk runt 550 - 650g. ett par stycken 800 - 900g. Och den största var på 1.1kg.

              Tekniken killen tipsade oss om var jävligt effektiv, meningen var att härma "minnows". Köp SHAD jiggar liknande små mörtar och abborre, Montera jiggen uppochner så det ser ut som en döende fisk. kasta ut och låt sjunka till botten, veva snabbt in 2 varv, sen låt ligga på botten med spänd lina så du känner eventuella nafs (gör mothugg), veva sedan snabbt 2 varv, sedan låt ligga. Fortsätt proceduren ända in till kanten. det skadar heller inte att vibrera med spöet då och då.

              Denna tekniken fungerade JÄVLIGT bra, och från och med nu kan jag nästan garantera att jag för det mesta kommer köra denna teknik. Jag rekomenderar starkt att ni prövar om ni inte redan gjort det!

              SKITFISKE
              Senast ändrad av andyyyy; 2010-11-04, 20:27.

              Kommentera


              • Ok

                Ursprungligen postat av andyyyy Visa inlägg
                igår fiskade jag och tim mellan 18 - 21.30 utan ett ända hugg/napp. Då kom det en kille som tipsade oss om en ny teknik, gav oss ett par av hans jiggar, och efter det gick det skitbra. Tim var tvungen och dra men jag stannade med han killen som tipsade oss, och tur var det, minuter senare drog jag PB på 825g!
                senare kom min andra kompis som gjorde mig sällskap. Vi fiskade mellan 11 - 04.00 och det kändes lite som det var non-stop-napp! UNDERBART fiske.

                Vi drog upp en jävla massa fisk runt 550 - 650g. ett par stycken 800 - 900g. Och den största var på 1.1kg.

                Tekniken killen tipsade oss om var jävligt effektiv, meningen var att härma "minnows". Köp SHAD jiggar liknande små mörtar och abborre, Montera jiggen uppochner så det ser ut som en döende fisk. kasta ut och låt sjunka till botten, veva snabbt in 2 varv, sen låt ligga på botten med spänd lina så du känner eventuella nafs (gör mothugg), veva sedan snabbt 2 varv, sedan låt ligga. Fortsätt proceduren ända in till kanten. det skadar heller inte att vibrera med spöet då och då.

                Denna tekniken fungerade JÄVLIGT bra, och från och med nu kan jag nästan garantera att jag för det mesta kommer köra denna teknik. Jag rekomenderar starkt att ni prövar om ni inte redan gjort det!

                SKITFISKE
                Låter helschysst! Kör du med en jiggskalle till shadjiggen också?
                Eller enkelkrok m sänke.
                Grattis till pb, det verkar som den lite större fisken börjar komma in. I veckan fiskade jag nära en bro man såg fisken på bottnen i ljuset, men det var lögn att lura någon till hugg. Nya försök kommer däremot snart igen.

                Kommentera


                • Yes, jag kör med jiggskalle till shadjiggen! ta dock inte för stor/tung då jiggen får en mycket mer orealistisk gång i vattnet.

                  Kommentera


                  • då lägger jag upp dom i mitt fotoalbum "malmö kanal" nu! tog dock ej bild på alla såklart, men lägger upp dom jag tog

                    Kommentera


                    • Så, nu är några bilder uppe i albumet. Har dock ingen aning hur man får sin "länk till fotoalbumet" att funka, så du får gå in på min profil, scrolla ner lite och kolla till vänster så ligger mina album där.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      5 112 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                      247 svar
                      40 991 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg tr3krok
                      av tr3krok
                       
                      Startad av TomasL, 2010-08-12, 19:23
                      8 svar
                      13 980 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Fjällfotakingen  
                      Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
                      443 svar
                      67 598 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peje
                      av Peje
                       
                      Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
                      3 svar
                      787 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Arbetar...
                      X