Borrefiske i Malmö Kanal! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Borrefiske i Malmö Kanal!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Axor Visa inlägg
    Förresten för nån vecka sen var jag o metade vid hovrätten och fick upp en märklig fliten fisk, stort brett huvud, simfena på buken som gick i sidled och btungrå aktig var den, nån som vet vad de var för nått? e ingen professor på arter heller...
    Troligtvis en smörbult.
    KNÆK OG BRÆK

    http://trosansfiske.blogspot.se/

    Kommentera


    • kan det vara så att hovrätten som fiskeplats gjort sitt för iår dvs. att nu när det blir kallare drar abborrarna längre in i kanalen t.ex. mitt inne i stan?

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Craw Visa inlägg
        prova mete med mask på dagen sen efter kl 7 så prova med små twintail jiggar
        Just teorin med mete med mask på dan verkar stämma helt, åtminstone idag.

        Var och provade lyckan lite längre in i kanalen, där på bryggan precis vid den här "botaniska trädgården".

        Där stod förutom jag, 5 stycken araber och metade med mask. Tror de hade napp varannan gång och det var inte bara småskitar som kom upp.
        Gissar på att de hade ca 40-50 abborrar i olika storlek liggandes i hinkarna. De mesta var smått men som sagt det fanns några fetingar med.

        Brukar inte säga tjaffsa om C&R för jag klubbar ganska mycket själv, men 50 stycken abborrar känns väl liiite onödigt att ta upp. Sen får de ju såklart göra vad de vill med fisken, det är inte min eller någonannans ensak.

        Själv tog jag 4 st på Abus vanliga gula active spinner, men jämfört med metet var det supertrögt. Kastade i princip brevid där de andra hade sina flöten så spinnare verkar inte stå högt i kurs hos abborrarna just nu tyvärr..

        Kommentera


        • ska nog ditt imorogn efter jobb för se om det blir något mete annars blir det spinnare och jigg.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av kimska Visa inlägg
            Just teorin med mete med mask på dan verkar stämma helt, åtminstone idag.

            Var och provade lyckan lite längre in i kanalen, där på bryggan precis vid den här "botaniska trädgården".

            Där stod förutom jag, 5 stycken araber och metade med mask. Tror de hade napp varannan gång och det var inte bara småskitar som kom upp.
            Gissar på att de hade ca 40-50 abborrar i olika storlek liggandes i hinkarna. De mesta var smått men som sagt det fanns några fetingar med.

            Brukar inte säga tjaffsa om C&R för jag klubbar ganska mycket själv, men 50 stycken abborrar känns väl liiite onödigt att ta upp. Sen får de ju såklart göra vad de vill med fisken, det är inte min eller någonannans ensak.

            Själv tog jag 4 st på Abus vanliga gula active spinner, men jämfört med metet var det supertrögt. Kastade i princip brevid där de andra hade sina flöten så spinnare verkar inte stå högt i kurs hos abborrarna just nu tyvärr..

            Tyvärr har det varit så alltid eller så länge jag kan minnas i alla fall och dom verkar sprida budskapet till sina kompisar också (ta allt ni får släpp absolut inte tillbaks något) trist när man ser det. Men tyvärr kan man inte göra något åt det och det är inte lönt att säga något i heller.
            Senast ändrad av Patrik (Team Poseidon); 2009-10-12, 21:01.
            Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

            Kommentera


            • C&R osv

              Ja hörde av en kompis att han sett ett nät i kanalen borta vid brandstationen. Vet inte om det är tillåtet med nätfiske där överhuvudtaget. Ingen lär väl vara ledsen om dessa nät blir "förstörda" heller.
              Vi hoppas ju på att det kan vara bra fiske där även kommande år.
              Jag kör ca 95% C&R, rekommenderar även detta till andra.
              Man känner sig som "tjatmoster" men det tål att sägas.

              metade vid hovrätten igår, klart, kallt, sikt till bottnen överallt, inte ett nafs var där
              Senast ändrad av poddel; 2009-10-14, 22:28.

              Kommentera


              • Det där med nätet. Det kan ju vara något annat nät som ser ut som ett fiskenät. Det är helt klart INGEN som får lov att nätfiska i kanalen.
                Om det är fiskenät så rekommenderar jag dig att anmäla detta till gatukontoret som har ansvaret för kanalen. Och kanske till polisen också eftersom det är ett lagbrott.

                Jag hade också kasst fiske igår. La en timme runt om kanalen helt utan fisk på kroken. Antar att det var nattens låga temperatur som gjorde fisken trött. Antar att det kanske är lite bättre idag.

                Kommentera


                • Ska dra till kanalen på lördag ska prova att meta och kasta med spinnare sen när det blir mörkt med jigg. Återkommer med rapport på lördag kväll.

                  Kommentera


                  • Är det någon som fiskat i dagarna ??
                    Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

                    Kommentera


                    • Fiskade där i lördes och söndes smått alla dagarna men stod brevid några andra som fått lite större en på 8 hekto. Det är mete med mask som gäller.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      5 112 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                      247 svar
                      40 993 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg tr3krok
                      av tr3krok
                       
                      Startad av TomasL, 2010-08-12, 19:23
                      8 svar
                      13 982 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Fjällfotakingen  
                      Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
                      443 svar
                      67 602 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peje
                      av Peje
                       
                      Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
                      3 svar
                      787 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Arbetar...
                      X