Borrefiske i Malmö Kanal! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Borrefiske i Malmö Kanal!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av dorset_naga Visa inlägg
    Min erfarenher är att det är bäst
    efter klockan 20:00 höst/vinter/vår. Bäst fiske har jag haft runt 22 tiden på kvällen.

    Om någon är sugen på att haka på någon kväll så skicka ett PM.
    Gissar på att jigg är det bästa betet när det är mörkt, och i så fall vilken färg?

    Har varit sugen på att dra ner och prova när det är mörkt men jag tycker inte att man ser riktigt var man kastar någonstans.

    Och efter egna erfarenheter verkar fisket dö ut så fort det börjar bli mörkt. Men jag kan ju ha fel så det skriker om det...

    Kommentera


    • Ja lite konstigt att det är som bäst när det är mörkt???
      Dom bästa jiggarna i kanalen ska vara twintail i färgen motoroil.

      Kommentera


      • Jag har fått fisk på alla möjliga färger men twintails i brun/orange/gula nyanser har genererat mest fångst.

        Kommentera


        • Någon som ska fiska idag drar ditt efter jobb är väl vid hovrätten vid 6 tiden?

          Kommentera


          • Fiskarna är aktiva hela dygnet med intervaller. Så de nappar lite när de själv vill.
            Min erfarenhet av kanalfisket är att nu i början av säsongen när abborrarna precis kommit in och vädret är milt är det spinnare på dagtid som gäller. Nu rör sig fiskarna också i hela kanalen så man kan testa att stå var som helst.
            Om ungefär en månad eller så, när lufttemperaturen är nere på en 7 grader så är det helt och hållet jigg som gäller. Och då kan man fiska när man vill på dygnet. Bäst fiske har jag haft på morgonen och på kvällarna.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av MårtenS Visa inlägg
              Fiskarna är aktiva hela dygnet med intervaller. Så de nappar lite när de själv vill.
              Min erfarenhet av kanalfisket är att nu i början av säsongen när abborrarna precis kommit in och vädret är milt är det spinnare på dagtid som gäller. Nu rör sig fiskarna också i hela kanalen så man kan testa att stå var som helst.
              Om ungefär en månad eller så, när lufttemperaturen är nere på en 7 grader så är det helt och hållet jigg som gäller. Och då kan man fiska när man vill på dygnet. Bäst fiske har jag haft på morgonen och på kvällarna.
              Jo vilken tid "som är bäst" kan ju lätt bli den tid "då man fiskar mest". Själv kör jag ju mest kväll/natt och tycker att det är bra. Men om jag hade fiskat mest på dagen kanske det hade visat sig vara "bäst" då också. Jag tror t ex att mete funkar bäst på dagtid medan spinn/jigg kväll/skymning/natt. Konstigt att det är bra på natten faktiskt, kan det bero på att vattnet är grunt så fisken kan se? Tja i vilket fall som helst, har fisket varit bra sista dagarna.
              Träffade en gubbe som sade att "det är mycket havsöring vid hovrätten nu". Dessa öringar har jag dock inte sett röken av Är det någon som fått gädda förresten i kanalen eller hamnen?
              skitfiske på er

              Kommentera


              • var där nere igår fick inget provade med spinnare och jig. men jag vet varför jag inte fick. Det stod en kille brevid mig som fick en massa abborar på mete med mask, och sen när det blivit mörkt körde han med små twintail ca 4cm 5g . Jag körde med helt för stora jiggar och min jigg teknik är inte den bästa., Dom flesta abborar han fick var på ca 5 -7 hekto och han visste inte vad C&R är så det var riktigt slakt la bara ner abborarna levade i en platspåse och jag kolla ner i hans span det var minst 15 fina abborar

                Kommentera


                • idag var det stendött vid hovrätten iaf mellan 15-17 vart e alla stora borrarna? nån som har tips på lämplig spinnare?
                  Vila i frid Ozzy, vila i frid...

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Axor Visa inlägg
                    idag var det stendött vid hovrätten iaf mellan 15-17 vart e alla stora borrarna? nån som har tips på lämplig spinnare?
                    prova mete med mask på dagen sen efter kl 7 så prova med små twintail jiggar

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Craw Visa inlägg
                      prova mete med mask på dagen sen efter kl 7 så prova med små twintail jiggar
                      orkar inte meta mer, blir bara massa småttingar som knappt drar ner flötet! använder lite olika varianter på twintail jiggar, men e ingen världsmästare på jiggtekniken!

                      Förresten för nån vecka sen var jag o metade vid hovrätten och fick upp en märklig fliten fisk, stort brett huvud, simfena på buken som gick i sidled och btungrå aktig var den, nån som vet vad de var för nått? e ingen professor på arter heller...
                      Vila i frid Ozzy, vila i frid...

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      5 112 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                      247 svar
                      40 991 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg tr3krok
                      av tr3krok
                       
                      Startad av TomasL, 2010-08-12, 19:23
                      8 svar
                      13 982 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Fjällfotakingen  
                      Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
                      443 svar
                      67 600 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peje
                      av Peje
                       
                      Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
                      3 svar
                      787 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Arbetar...
                      X