Borrefiske i Malmö Kanal! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Borrefiske i Malmö Kanal!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiskade 20 minuter efter det blev mörkt. Fick tre stycken med topp på 1,3 kg. Vikten är lite osäker för jag hade fel våg med mig. En stor rackare i alla fall. De andra låg runt 5-00 gram.
    Metoden som funkar för mig är att mer eller mindre dra jiggen på botten, långsamt och med lite ryck ibland.
    Bild finns i mitt fotoalbum. Fisken ser mindre ut på bilden, typiskt. Kanske blir ett kortare försök imorgon också.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av MårtenS Visa inlägg
      Fiskade 20 minuter efter det blev mörkt. Fick tre stycken med topp på 1,3 kg. Vikten är lite osäker för jag hade fel våg med mig. En stor rackare i alla fall. De andra låg runt 5-00 gram.
      Metoden som funkar för mig är att mer eller mindre dra jiggen på botten, långsamt och med lite ryck ibland.
      Bild finns i mitt fotoalbum. Fisken ser mindre ut på bilden, typiskt. Kanske blir ett kortare försök imorgon också.
      Kul att dom fortfarande verkar aktiva trots kylan.

      Får nog åka ner en sväng i helgen. Vart fiskade du denna gång?

      Mvh,
      Jacob

      Kommentera


      • Mitt i stan som vanligt. Från cykelbron.

        Kommentera


        • Fiskerapport från gårdagen. Fantastisk kväll. Vindstilla, ljummet och stjärnklart. 40-50 abborrar som resultat. Efter 22.30 så betydligt färre men större. 4-5 runt 0,5-0,7 i utmärkt kondition. De tog väldigt försiktigt igår. Hade det inte varit för att det var vindstilla så hade det varit väldigt svårt att känna huggen...

          Kommentera


          • Hejsan jag var uppe i Linköping, Östra Götaland, Kinda Kanal för att fiska abborre fick riktigt mkt abborrar men det dåliga var att det funka på en speciel jigg liten liknar en bläckfisk ingen annan jigg funka eller mete eller spinnare fick ijf massor med abborrar och mkt fina förståss några av dom så jag har en fråga tror ni att dom jiggen kan användas i malmö kanal dessa jigg finns inte att köpas här utan köpte i Linköping Vill ha hämst gärna svar
            Funkar fisket just nu i Kanalen ?
            SFK Spinnaren

            Kommentera


            • Ja, det funkar. Lite glest mellan huggen men bra storlek och starka fiskar.

              I onsdags fick jag en på 1,3 och en på 1,4 kg på 30 minuters fiske.
              Idag fick jag en på 1,550 kg.

              Ska lägga upp bilder imorgon.
              Grymma fiskar det där, men lite sega på att hugga, Jag drar jigg långsamt på botten med lite ryck och långa pauser.

              Fick totalt 4 fiskar i onsdags och 4 igår.

              Har testat flera olika sorters jigg och alla jag testade funkar.
              Den stora högg på en 5 cm twintail. Men tror inte att det spelar så stor roll vilken jigg eller färg man kör med nu. Det handlar bara om hur man fiskar. De plockar upp jiggen från botten, de hugger inte i farten.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av MårtenS Visa inlägg
                Ja, det funkar. Lite glest mellan huggen men bra storlek och starka fiskar.

                I onsdags fick jag en på 1,3 och en på 1,4 kg på 30 minuters fiske.
                Idag fick jag en på 1,550 kg.

                Ska lägga upp bilder imorgon.
                Grymma fiskar det där, men lite sega på att hugga, Jag drar jigg långsamt på botten med lite ryck och långa pauser.

                Fick totalt 4 fiskar i onsdags och 4 igår.

                Har testat flera olika sorters jigg och alla jag testade funkar.
                Den stora högg på en 5 cm twintail. Men tror inte att det spelar så stor roll vilken jigg eller färg man kör med nu. Det handlar bara om hur man
                fiskar. De plockar upp jiggen från botten, de hugger inte i farten.
                Vart står du någonstans?

                Vi var nere och fiskade till 02.00 i natt. Fick ett tjugotal totalt

                Mvh,
                Jacob

                Kommentera


                • Var det nån storlek på dem?
                  Jag fiskar vid trampebåtsbryggan (flytbryggan) mitt i stan en bit från Södertull.

                  Har lagt in en bild nu i mitt album.
                  Senast ändrad av MårtenS; 2008-01-18, 22:42.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av MårtenS Visa inlägg
                    Var det nån storlek på dem?
                    Jag fiskar vid trampebåtsbryggan (flytbryggan) mitt i stan en bit från Södertull.

                    Har lagt in en bild nu i mitt album.
                    Fiskade där nu ikväll. Vi fick väl ett tjugotal tillsammans kanske. Största på 1,3 kg.

                    Ska du dit något i veckan? Funderar på att prova att fiska på dagen och se hur aktiva dom är. Tycker det verkar som om att man får fler (med bra storlek) tidigt på kvällen nu jämfört med tidigare.

                    Kommentera


                    • Jag skulle gissa på mer aktivitet på kvällen.
                      Kanske kan fiska lite efter jobet imorgon. Slutar vid 17.30 eller lite senare. Dock inte hela kvällen. Pm'a om du vill ha sällskap.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      5 112 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                      247 svar
                      40 991 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg tr3krok
                      av tr3krok
                       
                      Startad av TomasL, 2010-08-12, 19:23
                      8 svar
                      13 980 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Fjällfotakingen  
                      Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
                      443 svar
                      67 600 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peje
                      av Peje
                       
                      Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
                      3 svar
                      787 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Arbetar...
                      X