Borrefiske i Malmö Kanal! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Borrefiske i Malmö Kanal!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Hur har fisket sett ut sedan tävlingen?
    Jag har varit nere vid Hovrätten ett par gånger med väldigt varierande resultat mängdmässigt. Allt från noll till ett tjugotal. Storleksmässigt har de hållit sig stadigt mellan 3-7 hg, ingen större och ingen mindre..
    Drar de sig längre in i kanalen ju senare på säsongen det är? Jag upplever att det blir alltmer sällan mellan de bra huggperioderna. Inbillar mig att de är i bättre kondition nu än för någon månad sedan. Står de och äter till sig i kanalen?

    Kommentera


    • Står de och äter till sig i kanalen?
      Jag tror det, kan va att dom även leker där efter vintern.

      Jag kan inte svara på vad dom egentligen är ute efter där inne men borstmask är nog ett bra tips.
      Om dom sen ynglar där är småborrarna vegetarianer ett tag vilket kanske kan va en orsak.

      Kommentera


      • Har fått tumregeln förklarad att ju högre vattentstånd i kanalen, desto bättre borrefiske. Någon som testade igår kväll?

        Kommentera


        • Det kan det stämma: alla små borrar (läs under 1,5 kg) är bortsvepta. ;-) Nu simmar där bara långt över 2 kg individer! :-)
          Tight lines!
          CDan

          Proffs på att lära masken att simma.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Larran Visa inlägg
            Har fått tumregeln förklarad att ju högre vattentstånd i kanalen, desto bättre borrefiske. Någon som testade igår kväll?
            Nu vet jag att du menar när vattenståndet höjdes något minimalt den där fredagskvällen
            MEN! Det där med att vattennivån "ju-högre-desto-bättre" kan jag tyvärr inte hålla med om.

            De bästa fiskena jag haft i kanalen 2013 är när nivån varit så låg att vi stått nästan nere på dybottnen på kanalen.
            Då har vi tagit gädda på 2½kg, ett 30tal borrar på mellan 5hg-1kg. Detta hände under samma helg i Oktober iår.

            Det intressanta är att jag och min kompis som gjorde detta hade sällskap av andra fiskare som kammade noll eller "småfisk". Stod på samma platser, allt från spinnare till dropshop/jigg medan vi hivade fisk efter fisk. Tyckte det vart lustigt... men ja. Bara en parentes

            Kommentera


            • Saxat från Fiskedags.nu´s Blogg:

              Januari abborre

              Kommentera


              • Testade lite fiske i kanalen idag! 3 upp med en topp på ca 30cm. Körde en rosa jigg riggad med offsetkrok och 4 gram tungstenkulor på kroken. slickade botten utan att få skit på kroken en enda gång. Riktigt nice!

                Kommentera


                • Tog också 3 st i lördags på dropshot brunaktig "Gulp" jigg. På en halvtimme. Vid halvfyra tiden. Sen dog det när det började skymma riktigt. Största på drygt halvkilot.

                  Kommentera


                  • Fick hem nytt spö i förrgår och kunde inte hålla mig, var tvungen att testa det. Körde ca 1 h i kanalen igår kväll innan allt blev till is. 2 upp största ca 30 cm. Tappade 1 som kändes bättre och hade en hel del hugg. De högg dock vääääldigt försiktigt igår. knappt så att det syntes på spötoppen, vinden försvårade det en del också.

                    Kommentera


                    • Är kanalen isfri? Går det att köra dropshot där nu?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      5 112 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                      247 svar
                      40 991 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg tr3krok
                      av tr3krok
                       
                      Startad av TomasL, 2010-08-12, 19:23
                      8 svar
                      13 980 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Fjällfotakingen  
                      Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
                      443 svar
                      67 600 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peje
                      av Peje
                       
                      Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
                      3 svar
                      787 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Arbetar...
                      X