Borrefiske i Malmö Kanal! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Borrefiske i Malmö Kanal!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • största borren.

    Vem hat tagit den största iår? Inte hemma detta året men ska bli kul att komma tillbaka och jigga lite

    Kommentera


    • Oj, nog inte alldeles lätt att få ett sanningsenligt svar på den frågan. Finns gott om folk som gillar att bre på ordentligt, både runt kanalen och här på FS.

      Kommentera


      • Jag har inte vägt dom men 4 st som låg 45-50 ca, måtten säger inte mycket, borrar växer ganska snabbt upp till den längden efter det blir dom bara fetare precis som människor. man blir full-lång snabbt sedan är det bara bredden och kilona som ökar. tvivlar på jag har passerat kilot på dom men kanske

        Kommentera


        • Hur är fisket nu när vattenståndet stigit och det har blåst pålandsvind? Har det blåst in några fler borrar, eller det är annan fisk som hittat in?

          Kommentera


          • Pålandsvind från Danmark eller Nordväst har alltid varit bra vind för borre i Kanalen, Borde va kanon-fiske nu för stora borrar, det gäller bara att hitta dom, vilket kräver att man går en runda och testar sig fram...Det ända jag kan se som lite negativt är att dom stängt det ena inloppet, det gör att man får vänta ett par dagar innan rotationen på vattnet kommer igång, se bara till att du har lite högtryck i luften och gärna en blandning mellan regn/snö och sol.....

            Skit-fiske på er alla

            Kommentera


            • Jag var ute och testade en kväll i förra veckan. Blev bara några mindre borrar, vilket även var resultatet för några bekanta som jag träffade på där. Min känsla är att det extremt hårda fisketryck som varit i kanalen under hösten i år, från både spö- och nätfiskare, har satt sina spår. Men det är ju bara en gissning...

              Kommentera


              • Ingen som fiskar i kanalen längre eller är det bara ingen som vill skriva hur det går? Är ju nyfiken...
                Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
                Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

                Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

                Kommentera


                • Jag testade förra helgen och det var riktigt dåligt, ok några visst fanns det borrar men inget i den storleken jag vill ha, är du ute efter tusen-bröder kan du köra drop-shot eller mete men annars fans det inga höjdare, kanske bättre nu när vattnet lugnat sig efter stormen...

                  Kommentera


                  • Vad har du mot dropshot??

                    Hur är fisket nu?? någon som har provat

                    Kommentera


                    • Får för mycket små-skit.... därför la jag ner drop-shot ganska snabbt.... inget under 0,5 är intressant för mig och hänger det en massa små-skit på kroken hela tiden minskar chanserna på dom riktiga borrarna.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      5 112 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                      247 svar
                      40 993 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg tr3krok
                      av tr3krok
                       
                      Startad av TomasL, 2010-08-12, 19:23
                      8 svar
                      13 982 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Fjällfotakingen  
                      Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
                      443 svar
                      67 602 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peje
                      av Peje
                       
                      Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
                      3 svar
                      787 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Arbetar...
                      X