Borrefiske i Malmö Kanal! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Borrefiske i Malmö Kanal!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • säg gärna till den dagen du tycker väderförhållandena är rätt för havsöringsfiske i trelleborg, ska också ställa mig bakom maxi då. Har aldrig fiskat öring men precis inhandlat mig lina, spö och drag. så kör en premiär denna säsongen! får du fisk varje gång du fiskar efter öring?

    Kommentera


    • vad tycker du man ska köra för färgen på dragen nu när det inte är riktigt varmt i vattnet än och är det bäst fiske morgon, kväll eller mitt på dagen?

      Kommentera


      • Alltid morgon och eftermiddag, men dagarna är fortfarande relativt korta så det borde gå att köra hela tiden!

        Jag har haft klart bäst utdelning på blanka typ silver,mässing,koppar
        Har alltid funkar bra med kullens som vi har till horngäddan eller ett vanligt snaps drag, kör inte med dyrare kust-wobblers och sådant i Trelleborg/Gislöv risken att sätta dom i botten är stor och då blir det en dyr historia.

        Se bara till att det blåser från sidorna eller från Malmö, det är inte roligt att stå där om det blåser rakt in från Tyskland då är hela havet en enda stor stinkande tång-klump.


        Jag gör det inte så förbannat konstigt utan åker bara dit och fiskar, men många säger att man ska använda lite mindre drag och veva långsammare när det är kallare i vattnet, vet inte om det stämmer, jag bara fiskar tar dom så tar dom det är inte raketforskning vi håller på med bara vanligt fiske!!

        Förra året fick jag faktiskt Öring varje gång jag var ute, då startade jag i mitten på April och höll på till slutet av juni, men sådant är ren jävla röta och inget annat!!!
        Åk bara dit och testa har du tur så har du, som öringfiskare måste man va envis,ofta långa dagar med få fiskar, men när det väl hugger är det värt all väntan det kan jag lova dig !!!!!!!!!

        Skitfiske på dig

        Kommentera


        • Va o körde i kanalen idag! Fiska bara snabbt mitt på dagen! Landa runt 5-6 st och en fin runt 7-8hg! Så ut o köra bara! O så klart va det dropshot som gällde
          You do fucking like that!

          Kommentera


          • tjsa

            Solen skiner och abborren hugger, kan det bli bättre? Kanalfisken är mycket romstinn, kör CR spec på de rundmagade. Tog lätt 6-7 st på en mindre än en timme mitt i natten. En mink kom och hälsade på där också då jag bor ett stenkast från kanalen tar man sig lätt dit, men nu börjar det bli dags för lite annat fiske och andra vyer ett tag framöver.
            Ses på kusten!

            Kommentera


            • Kanalfisket är fan knepigt. Provade två gånger förra veckan vid hovrätten. Bra med vatten i kanalen, fint väder och +13 grader och totalt stendött.

              Körde med jigg, curlytails i olika färger. Tycker det är lite konstigt, för vid samma tidpunkt och plats var det bra fiske förra året.

              Visst, fiskarna flyttar säkert runt, men hovrätten brukar annars vara ett pålitligt ställe. Kanske är bottnen eller djupet bättre på andra ställen i kanalen just nu för dem (är väl snart lektid)?

              Testade iofs mitt på ljusa dagen. Ni som vet, är mörkerfiske fortfarande att föredra?

              Kommentera


              • ljus/mörker mete/jigg/spinn

                Jag vet faktiskt inte om dag eller kväll/natt är bäst så här på våren. Såg ett gäng som stod med sillhäcklor agnade med mask och drog upp mycket fisk mitt på dagen för typ 10 dagar sedan.

                Själv har jag bara fiskat kväll/natt så jag vet inte om det är bra på dagen nu. Mycket pekar på det ju.

                Kör för det mesta jigg eller dropshottackel, man kör på sina rutiner lätt - kanske skulle prova lite mete vid tillfälle?
                Visst är fisket högst osäkert, platser som verkar "100" en gång kan vara helt döda en annan. Tror fisken leker i kanalen, men även på andra ställen längs kusten, sibbarp, barnviken etc, större delen är nog på väg ut i öresund nu om den inte redan är där.

                Kommentera


                • Vist finns det Stor ABBORRE i Segeå

                  Saxat från Fiskekompaniet:

                  Ung kille med en Fin Abborre - från Segeå



                  Grattis!!!

                  Kommentera


                  • riktigt fin Borre! var där förra året och testade.. tyvärr så var det stendött och väldigt skitigt vatten.. och inte mer än ca 1 meter djupt.. kanske inget man vill äta där ifrån?
                    fiskade i ån mycket med familjen när jag var liten.. metade med mask och fick dagligen upp ca 30 borrar mestadels små, minns även att det var väldigt fint där då! då stod vi precis vid Statoil macken!

                    Kommentera


                    • någon som fiskar på senaste? e där någon fisk om kvällarna? när är det bra å fiska igen, september? oktober?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      5 112 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                      247 svar
                      40 993 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg tr3krok
                      av tr3krok
                       
                      Startad av TomasL, 2010-08-12, 19:23
                      8 svar
                      13 982 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Fjällfotakingen  
                      Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
                      443 svar
                      67 602 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peje
                      av Peje
                       
                      Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
                      3 svar
                      787 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Arbetar...
                      X