Borrefiske i Malmö Kanal! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Borrefiske i Malmö Kanal!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • ikväll trotsar jag kylan drar på mig 2 t-shirts, 2 tjocktröjor, underställ, mjukis, 3 par strumpor. ska stå vid lite djupare vatten ute vid börshuset och centralen!

    Kommentera


    • Jävla nylonlina

      Var ute en sväng på eftermiddagen idag (kl 15-17), till en början var det isfritt stora delar mellan centralen och roddklubben, men under tiden jag stod där såg jag hur isen sakta bredde ut sig som en tunn hinna över vattnet. När jag gav upp var det ishinna nästan överallt. Hade inte ett enda napp på hela tiden, men med den sunkiga gamla nylonlinan jag körde med så hade jag nog inte ens märkt om en brugd huggit...

      En sak lärde jag mig iaf: Fan vad jag hatar nylonlina! Har inte använt det alls på ett par år, och fan vad uselt det är! Blir inget mer fiske för mig förrän det blir plusgrader igen så man kan köra med den vanliga flätlinan.
      Får hoppas sydsvenskan har rätt, enligt dem ska det bli mildare igen from söndag...

      Kommentera


      • Jävla nylonlina

        tappade minst 4 hugg idag pga okänslig nylonlina. saknar flätad!

        får dock erkänna mig besegrad för första gången av kanalen, landa inte en ända.
        frös inte iallafall! isen tyckte jag försvann utåt från där jag stor, det blev mer och mer öppet, så hoppas på att "isen" töar efter söndag. då kör jag igen.


        skitfiske <3

        Kommentera


        • Tog 7 ok borrar idag men antagligen inte någon över kilot (vägde inte dem) kör med trilene nylon den funkar fint för mig! Snöandet var inte så kul idag

          Kommentera


          • var tog du dom? lär vara rätt mycket is där nu?

            Kommentera


            • Dom verkade stå vid broarna framför centralen, jag kastade lite överallt vid börshuset o centralen, fick fisk men ingen vettig storlek, gick ner vid rundan och så långt till vänster man kan komma där, alldeles vid bron, vet inte exakt var dom kom ifrån men dom tog så pass nära att det borde vara att dom stod vid bron,

              Vet inte hur isläget är där idag, om det är ok gör jag ett försök till i början av nästa vecka, skall bli lite varmare på månd!

              Skitfiske på dig

              Kommentera


              • stod på bron vid cykelbryggan och på cykelbryggan i minst 40 minuter utan ett hugg ska också pröva någon kväll nästa vecka!

                Kommentera


                • Känner för att fiska borre med multirulle för känslans skull. Känner borrarna fint även på nylonlinor (tror jag)om inte är det någon som testat multi med flätlina och lätta beten??

                  Jag har bara testat med spiderwire och resultatet var indrigt sagt en katastrof, dom sålde på mig den som den bästa till multi men efter 2 timmars fiske såg den ut som en disktrasa och efter en liten stund till skar den. Finns det någon som håller formen bättre så jag vågar fiska borre med den?

                  Kommentera


                  • linor etc

                    Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                    Känner för att fiska borre med multirulle för känslans skull. Känner borrarna fint även på nylonlinor (tror jag)om inte är det någon som testat multi med flätlina och lätta beten??

                    Jag har bara testat med spiderwire och resultatet var indrigt sagt en katastrof, dom sålde på mig den som den bästa till multi men efter 2 timmars fiske såg den ut som en disktrasa och efter en liten stund till skar den. Finns det någon som håller formen bättre så jag vågar fiska borre med den?
                    Ja spiderwire är rena katastrofen, som ståltråd....Power pro kör jag till haspel vet inte om denna här är bra till multi men det är nog en av de bästa flätlinorna jag testa. Något dyr, men god kvalitet, mjuk och inte så benägen att " gå i skatbo".


                    Ska nog testa nylonlina nästa fisketillfälle...

                    Kommentera


                    • Ok jag kör på den i nästa vecka kan i alla fall inte bli värre,
                      Skall du testa med nylon så kör trilene den oxå lite dyrare men samtidigt stummare och starkare en dom andra!

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      5 112 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                      247 svar
                      40 993 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg tr3krok
                      av tr3krok
                       
                      Startad av TomasL, 2010-08-12, 19:23
                      8 svar
                      13 982 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Fjällfotakingen  
                      Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
                      443 svar
                      67 602 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peje
                      av Peje
                       
                      Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
                      3 svar
                      787 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Arbetar...
                      X