Borrefiske i Malmö Kanal! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Borrefiske i Malmö Kanal!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • jag får se hur vädret blir i veckan, om man ev. tar spöt med sig ner och provar nån timme mitt på dagen. Jag har rotat fram spinnarna ur de mörka gömmor de legat i under många år, så lite svinto och krokfilande är nog inte fel. Eftersom bussen stannar vid hovrätten (högskolan) så blir det nog där. Vilket är bäst, hovrättsidan, eller mitt emot där jag sett några fiska nångång?

    Kommentera


    • Prova båda man vet aldrig var strömmen går och fiskar är sim-kunniga så dom kan själv välja sida.

      Kommentera


      • Och vilken sida man än väljer får man alltid känslan av att ANDRA sidan är bättre. Och byter man ställe, kommer någon annan och tar ens gamla och börjar helt plötsligt att hiva in massor av fin fisk. Slår aldrig fel.
        A thing is right when it tends to preserve the integrity, stability, and beauty of the biotic community. It is wrong when it tends otherwise. - Aldo Leopold

        Kommentera


        • Är det gratis att fiska i kanalen i Malmö? Enbart abborre som finns där? Stora? Orkar inte läsa igenom alla sidor
          Senast ändrad av KizzE; 2011-09-10, 18:24.

          Kommentera


          • Testade en sväng idag vid hovrätten. Gick inge vidare. Körde med spinnare och jigg utan minsta nafs.

            Ja, det är gratis att fiska i kanalen. Ja, abborrarna är överlag rätt stora. Fiskar på runt kilot är inte helt ovanligt.

            Kommentera


            • Okej, men det borde väl finnas mer än Abborrar där?

              Kommentera


              • Några enstaka gäddor finns också i kanalen. Alltid någon som krokar en varje år. Har dock själv aldrig lyckats med det.
                Id, torsk, havsöring, ål och skrubba har jag förutom abborre lyckats fånga i kanalen.
                Har iofs aldrig riktat fisket efter något annat än abborre, så dessa övriga arter får nog betraktas som rena bifångster.

                Kommentera


                • Du täckte in det mesta har även fått mört,röt-simpa,sill, och tvär-förbannade roddare i glasfiber-kanot, den sista är väldigt kul att kroka dom skriker och drar som satan glöm sedan inte alla nät,cyklar,barnvagnar,kundvagnar och plastpåsar man kan få om man har tur.

                  Kommentera


                  • Hmm, jag kanske skulle prova att fiska mig från hovrätten till stationen i lite mer aktiv jakt på borrarna? Eller ska man köra med två spön, ett spinn o ett bottemete?

                    Kommentera


                    • Borrarna lär aldrig komma till dig så du får nog leta upp den genom att gå runt och prova olika ställe, kör med kola-färgade twintail jiggar i 7-10gr storlek annars mete med mask, om du skall köra med 1 eller 2 spö är helt upp till dig, själv kör jag alltid med 1 och byter fiske-metod när jag känner för det, använd flöte så du kan fiska av område och byta plats om du inte får napp inom 30 min.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      5 112 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                      247 svar
                      40 991 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg tr3krok
                      av tr3krok
                       
                      Startad av TomasL, 2010-08-12, 19:23
                      8 svar
                      13 980 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Fjällfotakingen  
                      Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
                      443 svar
                      67 600 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peje
                      av Peje
                       
                      Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
                      3 svar
                      787 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Arbetar...
                      X