Borrefiske i Malmö Kanal! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Borrefiske i Malmö Kanal!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • okok, ANTAGLIGEN blir det ett pass imorgon kväll! självklart står jag som vanligt vid polishuset! rapport kommer

    Kommentera


    • jag och kompis stog mellan 19.00 - 21.30 och fick 4 abborrar. jag fick 3 och han fick 1. Jag fick den största och den var på 895gram. Träffade en annan fiskare som hade fått ett par stycken, och jag såg att han fick ett par stycken till. Så fisk finns fortfarande i kanalen, frågan är bara om vi hade otur igår?

      Kommentera


      • snarare tur att ni hittade något, men som sagt vädret har varit konstigt och man kan inte fråga borrarna vad dom gör, dom snackar inte svenska.

        Skitfiske på dig, jag ska starta med Havsöring nu före gräset invaderar och förstör fisket (horngäddan)

        Kommentera


        • Det var som fan, det finns lite borrar kvar. Kanske skulle ta nån mer tur i dagarna..

          Kommentera


          • är det lönt att ställa sig på ön limhamn och kasta efter öring och jigga lite torsk? eller man ska vänta tills april innan det är lönt att jigga torsk?

            Kommentera


            • Med pålandsvind kan man nog ta en eller annan öring där nu med lite tur, och kanske någon småtorsk. Fast jag skulle nog inte räkna med något bonanzafiske.

              Kommentera


              • När det gäller torsken så kolla bara på tumlarens hemsida så ser du mängden torsk i sundet, Öringen är som alltid lite mer lotteri, pålandsvind är bra men inte rolig att kasta i, kolla väderprognosen före du sticker dit, om sidvind kan du dra till utsikten vid brofästet på den piren får du alltid medvind på någon sida om det inte blåser jakt in från danmark, eller ställ dig längst in i pisseviken med lite lättare prylar, där brukar va gott om öring, kanske inga jättar men med tur kan du få fin öring där också.

                Kommentera


                • Bra sagt Jörgen. Gällande Tumlarens fiske kan man väl dock säga att mycket fisk där inte alltid innebär att det finns torsk inne vid land.

                  Kommentera


                  • Tänkte bara att om dom hugger där så hugger dom överallt annars också, under förutsättning att dom finns där. Väst eller nordväst vindar brukar funka som ett litet riktmärke, då fylls sundet samt kanalen med nytt vatten och strömmarna brukar öka samtidigt, det riktigt dåliga brukar va nordost eller nord då sticker vattnet ut! Tumlaren går att använda som ett litet riktmärke!

                    Öringen kan jag inte på samma sätt, dom kommer igång ihopa med tobisen och allt annat småskit som simmar där ink. större tångräkor, tror pisseviken är ett bra tipps denna tiden på året innan vattnet blivit riktigt varmt, för er som som är lite yngre en mig så är pissevikens officiela namn barnviken och ligger vid sibbarps camping, höger sida om vägen upp till utsikten, ni bör stå ganska långt in runt där det kommer ut en kanal med avrinningsvatten från kalkbrottet, den kanalen kommer förbi husen dom kallar hammars park och går ut i pisseviken! OBS att där är skitigt och grunt så lätta drag eller flugor typ pattegrisen, har själv kört mycket plastkula med flugor på upphängare för att slippa tången! Kan finnas massor med småöringar men också en del helt ok fiskar.

                    Skitfiske på er

                    Kommentera


                    • Rent generellt tycker jag att hela sträckan från brofästet ner till pisseviken är svårfiskad pga. all j*vla tång.
                      Visst, de är ju heta ställen, men att få tång på 9 kast av 10 på kroken blir ganska jobbigt i slutändan. De flesta drag och kustwobblers som väger +18 gram blir ju helt obrukbara egentligen.
                      Lyckligtvis är tången ganska mjuk, så dragen får man oftast behålla.

                      Funderar på trappa ner på vikterna och köra UL istället, tror ni detta är ett klokt alternativ?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      5 112 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                      247 svar
                      40 991 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg tr3krok
                      av tr3krok
                       
                      Startad av TomasL, 2010-08-12, 19:23
                      8 svar
                      13 980 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Fjällfotakingen  
                      Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
                      443 svar
                      67 600 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peje
                      av Peje
                       
                      Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
                      3 svar
                      787 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Arbetar...
                      X