Borrefiske i Malmö Kanal! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Borrefiske i Malmö Kanal!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kan bli en väldigt blöt och kylig koll, jag chansar inte!

Förste man att bada kan väl meddela det här så vi andra
    får veta hur det känns

Kommentera

• kan varmt rekommendera sjöbergs fiske. ligger på finlandsgatan i malmö och har ett bra sortiment och är dessutom billigare än dom andra fiskeaffärerna! 50% på alla spö! dragen är mellan 10 - 20 kr billigare än andra affärer.

fiskeokapellservice.se

Kommentera

• Ursprungligen postat av andyyyy Visa inlägg
        kan varmt rekommendera sjöbergs fiske. ligger på finlandsgatan i malmö och har ett bra sortiment och är dessutom billigare än dom andra fiskeaffärerna! 50% på alla spö! dragen är mellan 10 - 20 kr billigare än andra affärer.

fiskeokapellservice.se
        Har jag missat helt, får kollas upp nån dag.

Det ligger mittemot Mobilias parkering , va? Den delen av parkeringen där de håller på och bygger en massa?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Träben Visa inlägg
          Har jag missat helt, får kollas upp nån dag.

Det ligger mittemot Mobilias parkering , va? Den delen av parkeringen där de håller på och bygger en massa?
          Ja, precis. Även jag kan rekommendera stället. Billiga varor, trevlig och entusiastisk personal!

Kommentera

• hade helt missat det också, gått förbi affären 2,5 år när jag gick till skolan, det står båt & fiske artiklar. så har alltid trott att det bara var lite nät till nätfiske från båt osv. men vi gick ner och kollade, och blev jävligt förvånade av sortiment och pris!

det ska bli plusgrader nu fredag / lördag, så funderar på att dra till kanalen på lördag kväll och se om jag hittar något isfritt ställe!
            antagligen är detta en dum idé, men är så jääävla sugen på lite kanalfiske! har jag tur så är det iallafall en liten bit som är utan is.

Kommentera

• mycket trevlig fiskeaffär!

sitter här å kvällsfilosoferar om den här tävlingen vi snackar om.

jag tycker vi gör såhär:

när isen är försvunnen och det är slutet av januar / början på februari. så börjar vi fiska i kanalen igen. när vi känner att det är bra fiske så drar vi igång en tävling någon kväll, så samlas vi alla vid typ slussbron i solnedgången, så ska alla ha med kamera och våg. sen får vi springa runt å fiska i typ 4-5 timmar för att sedan samlas vid slussbron igen.
              alla ska då visa sina foto (foto på fisk som hänger på våg, siffrorna på vågen ska man kunna på något sett se på fotot, kanske zoom?) på den tyngsta fisken han/hon fångat under tiden som gått, och den som fångat den tyngsta fisken vinner tävlingen

och som pris kan vi alla köpa något för typ runt en 50 lapp var att lägga i potten? exempelvis en burk mask, några jiggar, ett packe beteslås osv. bara de har med fiske å göra

har ni något annat förslag på hur det kan gå till så bara skriv! tror detta kan bli jävligt kul!
              Senast ändrad av andyyyy; 2011-01-07, 00:11.

Kommentera

• Låter som ett vettigt och enkelt upplägg det där. Vi får bara vänta tills mer eller mindre all is är borta, blir ju lite trist om vi ska stå tio pers och trängas vid ett litet isfritt hål.

Ska vi ha någon C&R-regel, eller är det upp till var och en om man tar hem några matborrar?

Ser fram emot det här, lär ju bli en kul grej!

Kommentera

• Jag och andy diskuterade en hel del om en ev. tävling innan och kom överens om att det ska vara C&R, inte nåt skit att folk kommer med spannvis med abborrar.

Kommentera

• eftersom det är tyngsta abborren som gäller så finner jag ingen anledning till att inte ha C&R, men om någon vill ta hem ett par matborrar så gör det inte mig något brukar jag göra ibland också.

Kommentera

• idag är det fan 4+ plus regn, det töar överallt. BORDE inte kanalen vara fiskbar på något ställe imorgon? jag ska dit och kolla iallafall

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      5 145 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333

Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                      247 svar
                      41 035 visningar