du andyy det där med DM i havsfiske jag kunde inte åka med är fullt upptagen men är du med i sfk spinnaren där sog jag att det skulle vara DM i havsfiske
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Borrefiske i Malmö Kanal!
Collapse
X
-
Är lite nyfiken.. ni som drar upp +10 fiskar varje gång ni är ute, hur bär ni er åt? Känns som att jag bara får "ströfiskar" när jag är ute.
Fiskar uteslutande vid hovrätten, tycker där är skönast att stå. Kan det vara så att hovrätten inte är lika het på hösten?
Jiggar mest med mitt budget UL-spö och har provat alla möjliga färger och former utan större resultat. Okej, min jiggteknik är nog inte så bra men man känner sig som en sopa när man läser era rapporter. Tror inte jag har fått mer än tre abborrar på jigg under samma dag nu i höst.
Skulle vara kul att få hänga med nån av er nån dag/kväll. Mina polare skäms för att fiska i kanalen och är kanske inte superintresserade heller.
Kommentera
-
Jag försöker hålla botten så gott jag kan. Får ofta gräs och annat skit på jiggen, så jag antar att det är ett tecken på att jag håller botten relativt bra. Har dessutom sumpat en del jiggar. Men som sagt, min jiggteknik kan defenitivt förbättras ändå.
Har inte testat fiska på kvällen då jag har utländskt utseende (adopterad rån korea) och känner mig därför halvsugen på att stå själv i mörkret.
Kommentera
-
ja....
Ja säga vad man vill men miljön runt kanalen är ju inte direkt "ren natur". Många vet jag söker egentligen en naturupplevelse på fisketuren, en behaglig upplevelse. Skränande fulla ungdomar på sabotagehumör, närgångna filurer med hundar, massa skräp i vattnet och på bottnen gör inte kanalen till en speciellt attraktiv plats. Själv tycker jag det finns en hel del fördelar också, nära till fikapaus på nåt fik eller restaurang i närheten. Nära till bostaden (för min del), dessutom korta transportsträckor till vattnet.
Vilka arter har ni tagit där förresten?
Själv har jag fått:
Ål
Abborre
Sandstubb
Id
Torsk
Fick en abborre på ca 5 hg med en jigg i svalget som en gång varit vit. Nu var den smutsgrå, kroken var avbruten. Tippar på att den simmat runt på det viset en månad.
Det ryktas om gädda, och Andy tappade en 3+ för inte så länge sen. Även regnbåge och havsöring har man hört talas om men inte sett.
Vad har ni fått gott folk?
Skitfiske
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Bladh9 Visa inläggDu ska helt klart köra från skymning och framåt, och försöka få ut jiggen längs med kanalen, inte tvärs över.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av poddel Visa inläggJa säga vad man vill men miljön runt kanalen är ju inte direkt "ren natur". Många vet jag söker egentligen en naturupplevelse på fisketuren, en behaglig upplevelse. Skränande fulla ungdomar på sabotagehumör, närgångna filurer med hundar, massa skräp i vattnet och på bottnen gör inte kanalen till en speciellt attraktiv plats. Själv tycker jag det finns en hel del fördelar också, nära till fikapaus på nåt fik eller restaurang i närheten. Nära till bostaden (för min del), dessutom korta transportsträckor till vattnet.
Vilka arter har ni tagit där förresten?
Själv har jag fått:
Ål
Abborre
Sandstubb
Id
Torsk
Fick en abborre på ca 5 hg med en jigg i svalget som en gång varit vit. Nu var den smutsgrå, kroken var avbruten. Tippar på att den simmat runt på det viset en månad.
Det ryktas om gädda, och Andy tappade en 3+ för inte så länge sen. Även regnbåge och havsöring har man hört talas om men inte sett.
Vad har ni fått gott folk?
Skitfiske
Kommentera
-
Har ju ifs bara fiskat i kanalen ngr veckor, så har bara fått abborre och en gädda. Hade gärna fått en torsk å nån skrubba också är riktigt sugen på lite abborrfiske i kanalen så det blir antagligen imorgon kväll, kommer stå vid den bron som ligger vid (polis) huset där man gör pass, petribron tror jag den heter, kommer gå mellan den bron och gamla trampebåtsuthyrningen! Möjligen ställa mig vid centralen vid 23 - 00 tiden. Återkommer med fångstrapport
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
|
7 svar
5 146 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av neo333