Borrefiske i Malmö Kanal! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Borrefiske i Malmö Kanal!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Jag testade idag vid hovrätten. Och vipps hade man fångat tre abborrar på tre kast med spinnare.
    Så nu är det bara att köra igång. Ut och jaga med er. Storleken var okej för att vara så tidigt på hösten.
    Den största vägde ungefär 0,5 kg. Ska lägga upp en kass bild i albumet nu.

    Kommentera


    • Tjena, har läst hela tråden men på senaste tiden har ingen skrivit något. Hur är fisket där i dagens läge? Såg att MårtenS har skvirit att han hade testat men ingen annan. Funderar faktiskt på att åka ner där och testa lite.

      Kommentera


      • Det var skitbra i förra veckan. Dock inga stora. Men just nu är det kasst. Det är för lågt vatten så det stör fiskarna. Vänta en vecka och testa.

        Kommentera


        • MårtenS, Du får säga till igen när det är bra . Fisket i kristianstad har varit kass =( dock vet jag inte vart man ska fiska.

          Kommentera


          • Enligt www.fiskekompaniet.se är det nu full rulle på borren... bara att rapportera!
            sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

            Kommentera


            • Jag blir rätt sugen att åka ner dit och fiska! Någon som kan arrangera något möte eller något? =)

              Kommentera


              • Var nere vid hovrätten idag ngn timme idag, men utan resultat. Testade sedan polishuset, men inte heller det gav ngn utdelning. Konstigt nog såg jag inga andra fiskare, vilket var lite underligt med tanke på att det är söndag. Folket kanske visste att det skulle bli skitfiske :P Aja, ska ner imorgon igen och hoppas på mer fisk!

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Piddan Visa inlägg
                  Var nere vid hovrätten idag ngn timme idag, men utan resultat. Testade sedan polishuset, men inte heller det gav ngn utdelning. Konstigt nog såg jag inga andra fiskare, vilket var lite underligt med tanke på att det är söndag. Folket kanske visste att det skulle bli skitfiske :P Aja, ska ner imorgon igen och hoppas på mer fisk!

                  Jätte lågt vattenstånd nu i kanalen och då brukar det va kass som fanken.
                  Gå in på smhi och kolla havsvattenstånd innan du drar och fiskar, är det runt nollan eller över finns det goda chanser för bra fiske.
                  -40cm som det är nu är super kasst......
                  www.brinksfiske.blogg.se

                  Kommentera


                  • Har läst igenom hela tråden nu, och det verkar som att kvällar och tidiga nätter har gett bäst resultat. Enligt det jag har läst så har detta gällt mellan nov-feb. Min fråga är då, är det kvällen som är hetast så här års också ? Är ledig från armén typ en vecka nu och vill gärna pricka in lite fiskgivande (!) fiske!

                    ps. hoppas på högre vattenstånd inom kort ds.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Piddan Visa inlägg
                      Har läst igenom hela tråden nu, och det verkar som att kvällar och tidiga nätter har gett bäst resultat. Enligt det jag har läst så har detta gällt mellan nov-feb. Min fråga är då, är det kvällen som är hetast så här års också ? Är ledig från armén typ en vecka nu och vill gärna pricka in lite fiskgivande (!) fiske!

                      ps. hoppas på högre vattenstånd inom kort ds.
                      Jag har fiskat innan jobb 8-9.00. på middagen 12-13.00 och efter jobb 18-19.00 nu dom senaste veckorna. (dom dagar det inte vatt för mycket att göra på jobb dvs...)
                      Morgon och middag har utan tvekan varit bäst.
                      Spinnare har varit det bästa vapnet än så länge.

                      Sen när det blir lite kyligare i luften är det jigg som gäller och det brukar va bäst fiske när det e mörkt....
                      www.brinksfiske.blogg.se

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      5 112 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                      247 svar
                      40 993 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg tr3krok
                      av tr3krok
                       
                      Startad av TomasL, 2010-08-12, 19:23
                      8 svar
                      13 982 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Fjällfotakingen  
                      Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
                      443 svar
                      67 602 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peje
                      av Peje
                       
                      Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
                      3 svar
                      787 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Arbetar...
                      X