Borrefiske i Malmö Kanal! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Borrefiske i Malmö Kanal!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av ZanderAngler Visa inlägg
    Vi snackar Malmö kanal här och inte om åar....

Någon som testat att jerkfiska efter gädda i kanalen?
    Arek, Arek, det råkade bli lite off topic. En ny moderator här ser jag!
    KNÆK OG BRÆK

http://trosansfiske.blogspot.se/

Kommentera

Vi snackar Malmö kanal här och inte om åar....

Någon som testat att jerkfiska efter gädda i kanalen?
      Finns nästan bara smågädda i kanalen. Jerkfiske är helt meningslöst där.
      sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

• Jag har då inte fångat nån gädda i kanalen. De hugger ju på jigg också, så om det är lönt så borde jag fångat nån vid det här laget. Dock har man hört om kanalfångade gäddor. Gissar att torsk är ungefär lika vanligt i kanalen.

Kommentera

• Lex: Nej, men det är så störigt eftersom ni plötsligt snackar om åar och förvirar läsare som inte fiskar i Malmö kanal. Skit samma. Har hört att näbbgäddor,plattfiskar,torskar,gäddor har fångats i kanalen?. Myt eller sanning?
          sigpic

Kommentera

Lex: Nej, men det är så störigt eftersom ni plötsligt snackar om åar och förvirar läsare som inte fiskar i Malmö kanal. Skit samma. Har hört att näbbgäddor,plattfiskar,torskar,gäddor har fångats i kanalen?. Myt eller sanning?
            Gäddor har fångats - det vet jag. En större bit var med i tidningen för en så där 6 månader sen. Jag skulle dock aldrig satsa på gädda eller de arter du nämner ; )

Själv har jag fått 2 halvkilossarvar (är 90% säker, kunde varit mört/sarvhybrider). De enda i sitt slag fångade i kanalen?

I kanalen är det värt att satsa på abborre eller id (och till viss del mört). Ål finns det ju gott om men de är ju fredade.

Jag har även sett stora karpar (omkring 7 kilo) stryka förbi - men de ville inte nappa. Hur de hamnat i kanalen vet jag inte.
            sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

• Har fångat ett antal gäddor under abborrefisket i kanalen. Har sett flera plattisar på botten som följt jiggen, samt även sett horngäddor. Horngäddorna var små, gäddorna var alla under kilot, men plattisarna jag sett har varit i vanlig size.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
                Gäddor har fångats - det vet jag. En större bit var med i tidningen för en så där 6 månader sen. Jag skulle dock aldrig satsa på gädda eller de arter du nämner ; )

Själv har jag fått 2 halvkilossarvar (är 90% säker, kunde varit mört/sarvhybrider). De enda i sitt slag fångade i kanalen?

I kanalen är det värt att satsa på abborre eller id (och till viss del mört). Ål finns det ju gott om men de är ju fredade.

Jag har även sett stora karpar (omkring 7 kilo) stryka förbi - men de ville inte nappa. Hur de hamnat i kanalen vet jag inte.
                Artur: Hör av dig när du ska iväg på lite mete. Ska få ihop 5 reg i år, så jag är med på allt :-)

Kommentera

Lex: Nej, men det är så störigt eftersom ni plötsligt snackar om åar och förvirar läsare som inte fiskar i Malmö kanal. Skit samma. Har hört att näbbgäddor,plattfiskar,torskar,gäddor har fångats i kanalen?. Myt eller sanning?
                  Ifall någon som inte fiskar i Malmö kanal läser detta, så borde det ju vara skitsamma ifall vi kommer in på var abborren kan vara nu när det inte nappar i kanalen speciellt eftersom segeå kan vara relevant för de som fiskar i kanalen.

Mink, angående plattisar så har jag också sett dessa vid hovrätten. Även folk som fått torsk och sill där, men jag hade ju inte satsat på torskfiske där.

andershbg, akta dig för arek blir förvirrad...
                  KNÆK OG BRÆK

http://trosansfiske.blogspot.se/

Kommentera

• Ursprungligen postat av lex Visa inlägg
                    Ifall någon som inte fiskar i Malmö kanal läser detta, så borde det ju vara skitsamma ifall vi kommer in på var abborren kan vara nu när det inte nappar i kanalen speciellt eftersom segeå kan vara relevant för de som fiskar i kanalen.

Mink, angående plattisar så har jag också sett dessa vid hovrätten. Även folk som fått torsk och sill där, men jag hade ju inte satsat på torskfiske där.

andershbg, akta dig för arek blir förvirrad...
                    hahaha, man får kanske det :-) Men dom är värre på sff, Där är "stickan" och hugger på allt man skriver.
                    Senast ändrad av andershbg; 2008-03-14, 15:10.

Kommentera

• Lex: Nej, Malmö kanal är rubriken, eller kanske har du problem med att läsa?
                      sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      5 145 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333

Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                      247 svar
                      41 035 visningar