Ursprungligen postat av ZanderAngler
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Borrefiske i Malmö Kanal!
Collapse
X
-
-
Ursprungligen postat av ZanderAngler Visa inläggVi snackar Malmö kanal här och inte om åar....
Någon som testat att jerkfiska efter gädda i kanalen?sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ZanderAngler Visa inläggLex: Nej, men det är så störigt eftersom ni plötsligt snackar om åar och förvirar läsare som inte fiskar i Malmö kanal. Skit samma. Har hört att näbbgäddor,plattfiskar,torskar,gäddor har fångats i kanalen?. Myt eller sanning?
Själv har jag fått 2 halvkilossarvar (är 90% säker, kunde varit mört/sarvhybrider). De enda i sitt slag fångade i kanalen?
I kanalen är det värt att satsa på abborre eller id (och till viss del mört). Ål finns det ju gott om men de är ju fredade.
Jag har även sett stora karpar (omkring 7 kilo) stryka förbi - men de ville inte nappa. Hur de hamnat i kanalen vet jag inte.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggGäddor har fångats - det vet jag. En större bit var med i tidningen för en så där 6 månader sen. Jag skulle dock aldrig satsa på gädda eller de arter du nämner ; )
Själv har jag fått 2 halvkilossarvar (är 90% säker, kunde varit mört/sarvhybrider). De enda i sitt slag fångade i kanalen?
I kanalen är det värt att satsa på abborre eller id (och till viss del mört). Ål finns det ju gott om men de är ju fredade.
Jag har även sett stora karpar (omkring 7 kilo) stryka förbi - men de ville inte nappa. Hur de hamnat i kanalen vet jag inte.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ZanderAngler Visa inläggLex: Nej, men det är så störigt eftersom ni plötsligt snackar om åar och förvirar läsare som inte fiskar i Malmö kanal. Skit samma. Har hört att näbbgäddor,plattfiskar,torskar,gäddor har fångats i kanalen?. Myt eller sanning?
Mink, angående plattisar så har jag också sett dessa vid hovrätten. Även folk som fått torsk och sill där, men jag hade ju inte satsat på torskfiske där.
andershbg, akta dig för arek blir förvirrad...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av lex Visa inläggIfall någon som inte fiskar i Malmö kanal läser detta, så borde det ju vara skitsamma ifall vi kommer in på var abborren kan vara nu när det inte nappar i kanalen speciellt eftersom segeå kan vara relevant för de som fiskar i kanalen.
Mink, angående plattisar så har jag också sett dessa vid hovrätten. Även folk som fått torsk och sill där, men jag hade ju inte satsat på torskfiske där.
andershbg, akta dig för arek blir förvirrad...Senast ändrad av andershbg; 2008-03-14, 15:10.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
|
7 svar
5 145 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av neo333