Fast är det inte id?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Borrefiske i Malmö Kanal!
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggKan mycket möjligt finnas Id också jag har hört talas om det under ganska många år men aldrig sett någon komma upp, däremot verkar mörten ha ökat ordentligt.
Kommentera
-
Finns gott om id i kanalen, fångar massor där.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Barramundi Visa inläggJag tror det är id som ni har sett, även de har röda fenor.
http://www.fiskesnack.com/forum/show...%B6rt-eller-Id
Kommentera
-
Jag tror det är id som ni har sett, även de har röda fenor.
Dom ända Idarna jag dragit upp har varit betydligt större och mörkare.(inte i Kanalen)
Sen har jag även fått Torsk, Skrubba, Rötsimpa, Gädda samt några små rackare som luktar riktigt äckligt, tror dom heter smörbult men där kan jag ha fel.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Barramundi Visa inläggFast är det inte id? De syns ju ofta i hamnar och längs kusterna under den varmare delen av året, så borde väl kunna ta sig in i kanalen också.
Nån som vet hur abborrefisket i kanalen är nu vid denna tid?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Silverfisk Visa inläggDär är rätt mycket mört i kanalen på vissa ställen. Men man ser dem inte lika mycket vid ytan som Iden. Jag har dragit upp en del och de har varit rätt stora. Och gädda. Och för många år sen regnbåge också.
Nån som vet hur abborrefisket i kanalen är nu vid denna tid?
Sen var ju det här med mörtar och idar, idarna dom var helt tokiga i min guldfärgade abu flax spinnare så jag fick byta för att slippa dom haha!Senast ändrad av hillbilly_joe; 2014-07-16, 19:56.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av hillbilly_joe Visa inläggTestade faktiskt lite idag över hela stan i kanalen blev några med en topp på runt halvkilot. Spinnare och crankbait gav bra utdelning lämnade jiggarna hemma! Vad jag kan minnas när man var ung i slutet av nittiotalet och fiskade i kanalen så kunde man ha grymt sommarfiske med bottenmete med mask på abborren men det var ju innan hela stan blev byggarbetsplats.
Sen var ju det här med mörtar och idar, idarna dom var helt tokiga i min guldfärgade abu flax spinnare så jag fick byta för att slippa dom haha!
Tänkte faktiskt också testa i helgen i kanalen. Tipsa gärna var du drog dina via PM. Uppskattas. Kan vara där jag drog mina vintras början på året. De kanske inte flyttar på sig.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
|
7 svar
5 145 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av neo333