Borrefiske i Malmö Kanal! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Borrefiske i Malmö Kanal!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fast är det inte id?
    Kan mycket möjligt finnas Id också jag har hört talas om det under ganska många år men aldrig sett någon komma upp, däremot verkar mörten ha ökat ordentligt.

Kommentera

• Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
      Kan mycket möjligt finnas Id också jag har hört talas om det under ganska många år men aldrig sett någon komma upp, däremot verkar mörten ha ökat ordentligt.
      Man såg röda fenor på dem jag såg. Om det gör det lättare att skilja på dem vågar jag inte svara på (jag kallar dem mört iaf), hur som helst var det kul att se lite större mörtar, länge sedan jag såg såpass många i den storleken.

Kommentera

• Finns gott om id i kanalen, fångar massor där.

Kommentera

• Jag tror det är id som ni har sett, även de har röda fenor.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
            Jag tror det är id som ni har sett, även de har röda fenor.

http://www.fiskesnack.com/forum/show...%B6rt-eller-Id
            Se där ja! Då blir det till att kalla dem id istället!

Kommentera

• Jag tror det är id som ni har sett, även de har röda fenor.
              Jag får kolla närmre nästa gång jag ser någon dra upp en, du kan mycket väl ha rätt.

Dom ända Idarna jag dragit upp har varit betydligt större och mörkare.(inte i Kanalen)

Sen har jag även fått Torsk, Skrubba, Rötsimpa, Gädda samt några små rackare som luktar riktigt äckligt, tror dom heter smörbult men där kan jag ha fel.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
                Fast är det inte id? De syns ju ofta i hamnar och längs kusterna under den varmare delen av året, så borde väl kunna ta sig in i kanalen också.
                Där är rätt mycket mört i kanalen på vissa ställen. Men man ser dem inte lika mycket vid ytan som Iden. Jag har dragit upp en del och de har varit rätt stora. Och gädda. Och för många år sen regnbåge också.

Nån som vet hur abborrefisket i kanalen är nu vid denna tid?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Silverfisk Visa inlägg
                  Där är rätt mycket mört i kanalen på vissa ställen. Men man ser dem inte lika mycket vid ytan som Iden. Jag har dragit upp en del och de har varit rätt stora. Och gädda. Och för många år sen regnbåge också.

Nån som vet hur abborrefisket i kanalen är nu vid denna tid?
                  Testade faktiskt lite idag över hela stan i kanalen blev några med en topp på runt halvkilot. Spinnare och crankbait gav bra utdelning lämnade jiggarna hemma! Vad jag kan minnas när man var ung i slutet av nittiotalet och fiskade i kanalen så kunde man ha grymt sommarfiske med bottenmete med mask på abborren men det var ju innan hela stan blev byggarbetsplats.

Sen var ju det här med mörtar och idar, idarna dom var helt tokiga i min guldfärgade abu flax spinnare så jag fick byta för att slippa dom haha!
                  Senast ändrad av hillbilly_joe; 2014-07-16, 19:56.

Kommentera

• Ursprungligen postat av hillbilly_joe Visa inlägg
                    Testade faktiskt lite idag över hela stan i kanalen blev några med en topp på runt halvkilot. Spinnare och crankbait gav bra utdelning lämnade jiggarna hemma! Vad jag kan minnas när man var ung i slutet av nittiotalet och fiskade i kanalen så kunde man ha grymt sommarfiske med bottenmete med mask på abborren men det var ju innan hela stan blev byggarbetsplats.

Sen var ju det här med mörtar och idar, idarna dom var helt tokiga i min guldfärgade abu flax spinnare så jag fick byta för att slippa dom haha!
                    Själv blev det bomtur i Vombsjön. Inte ett enda hugg. Men mycket lodningar och betesfisk som rusade.

Tänkte faktiskt också testa i helgen i kanalen. Tipsa gärna var du drog dina via PM. Uppskattas. Kan vara där jag drog mina vintras början på året. De kanske inte flyttar på sig.

Kommentera

• Drog ett par abborrar förra helgen mellan Boulebaren och Centralbron. Satt även en familj på andra sidan som drog en fin borre (~ 8hg) på mete. Sen vågar jag inte svara på om detta ställe är det ultimata vid denna tidpunkt.
                      Tog även några kast längst Citadellsvägen dock utan napp.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      5 145 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333

Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                      247 svar
                      41 035 visningar