Borrefiske i Malmö Kanal! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Borrefiske i Malmö Kanal!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• kanalen överraskar
    Mörten börjar också öka i antal den ända som stör mig är alla bygg-projekt och vattenhinder som kommit på senare år, skulle dom inte kunna tänka lite mer på oss fiskare och skita i sådant några månader på hösten.

Jag skulle bli riktigt glad om dom även kunde införa kanotförbud dessa månader, glasfiberkanoter är så förbaskat jobbiga att drilla och helt oätliga så varför ska dom störa oss.?

Kommentera

• Läget

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
      Mörten börjar också öka i antal den ända som stör mig är alla bygg-projekt och vattenhinder som kommit på senare år, skulle dom inte kunna tänka lite mer på oss fiskare och skita i sådant några månader på hösten.

Jag skulle bli riktigt glad om dom även kunde införa kanotförbud dessa månader, glasfiberkanoter är så förbaskat jobbiga att drilla och helt oätliga så varför ska dom störa oss.?
      Jag håller helt med angående kanoterna, de skulle ju kunna låna ut dem till fiske istället för att planlöst paddla runt i dem.
      Angående mört så ställer jag mig tveksam till om det finns överhuvudtaget, där har inte sett någon hitills...Men det ska ju finnas i T ex Kögebukten söder om Köpenhamn så varför inte. En kompis fick en id på jigg häromdagen, den högg klockrent, jag fick en gädda också förra veckan på typ 1 hg.
      Lycka till med fisket därute

Kommentera

• Var riktigt nära att bli medlem i en av Malmös kanotklubbar just för att man får låna kanoter gratis som medlem. Men efter att ha testat och känt hur instabilt det är så gick det bort, hade garanterat blivit ett dopp i höstvattnet. Blir eventuellt medlem i till våren och har det som träningsform under varma delen av året i stället

Kommentera

• hade garanterat blivit ett dopp i höstvattnet
          Jag hjälper gärna till och ger dom ett dopp, det borde lära dom att hålla avstånd till fiskare..

Angående mört så har jag fått en del sådana när jag metar, har även sett andra dra upp ganska mycket mört.
          Det har blivit fler mörtar på senare år, kanske beroende på att vattenkvaliteten blivit bättre?

Kommentera

• Roligt med lite olika fiskar, Månsson, får gärna bifoga en bild och visa hur mörtarna ser ut. Vitfiskar kan ibland vara förvillande lika varandra. Hörde en historia som lät som en skröna om att det skulle finnas "karp" i kanalen också förrymda exemplar från båtar i trafik på Karibien låter helt otroligt. Det skulle handla om en art som hette "marmorkarp". Ja, är det någon som får en är jag den förste att gratulera!
            Tack för tipset Big Sal, nu kanske man skulle börja titta efter om de har kajak där istället. Kajakfiske skall visst vara en höjdare, du kommer nära naturen på riktigt!

Kommentera

• Kajakfiske från fiskekajak verkar fantastiskt! Från en motionskajak däremot tror jag inte det är lika kul. Möjligtvis havskajakerna som ska vara lite stabilare kan vara nåt.

Kommentera

• Roligt med lite olika fiskar,
                Jag kan väl rabbla upp dom jag kommer ihåg jag dragit upp i Kanalen

Abborre,Gädda,Ål,Mört,Skrubba,Sill,Torsk,Havsöring ,Horngädda,Rötsimpa och sist men inte minst glasfiberkanoter.

Sedan finns ju en del annat typ kundvagnar,cyklar,paraplyer m.m.

Kommentera

• Va ute idag ca 2 timmar. Stod vid hörnan vid polishuset. Drog 3 st första va på ca 300 gram. Dom andra 2 va i storlek med denna på bilden, har tappat bort min våg å inte hunnit skaffa ny, så vet inte exakt vikt.

Tagna på en 12cm mörkgrön/cola färgad jigg med 10g huvud (kör bara svarta jiggskallar, köpte en påse med 100 svarta jigghuvud för 200 spänn på nån internetsida för 2 år sen) som ser ut som en mask med curlytail. Mycket bra jigg gillade den skarpt. Missade även några hugg som beror på att svansen är så lång på jiggen att dom får väl bara tag i svansen. plus att jag har nylonlina, inte alls samma känsla som flätlina. brukar alltid köra med flätlina men inte orkat köpa ny! får bli en ny våg & flätlina snart

Blir nog en sväng imorgon igen.

Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	1 000,4 KB
ID:	1770044

(Är bilden felroterad för er också? Får inte rätt på det)
                  Senast ändrad av andyyyy; 2013-09-21, 20:20.

Kommentera

• Drog 3 st första va på ca 300 gram. Dom andra 2 va i storlek med denna på bilden,
                    skitfiske...

Kommentera

• Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                      Jag kan väl rabbla upp dom jag kommer ihåg jag dragit upp i Kanalen

Abborre,Gädda,Ål,Mört,Skrubba,Sill,Torsk,Havsöring ,Horngädda,Rötsimpa och sist men inte minst glasfiberkanoter.

Sedan finns ju en del annat typ kundvagnar,cyklar,paraplyer m.m.
                      Härligt när det nappar bra!! Säsongen för rötsimpa är nog på g nu också, mete ska funka bra till dem. Det finns bevisligen en mängd arter där jag kan lägga till smörbult en härligt kämpaglad liten fisk tar på mask bl a!

Bästa fångsten för min del var nog en hamster som någon begravt och sjösatt

Eller ett halsband som en polare drog upp, det såg helt nytt ut!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      5 145 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333

Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                      247 svar
                      41 035 visningar