Borrefiske i Malmö Kanal! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Borrefiske i Malmö Kanal!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Vi fiskade i krysset vid Slottet/hovrätten/kyrkan? Stod och kastade mot slottet.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Squadron Visa inlägg
      Ja, det var kul som tusan! Imon sak vi nog testa efter öring, men efter dagens fiske är man sugen på samma fiske igen

      [ATTACH=CONFIG]53115[/ATTACH]


      Vad är det för jigg som kryper ut ur örat på dig?

      (Grattis till borren)
      Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!

      Kommentera


      • Det är mitten i Augusti, undrar om någon tänkt ge sig ut för att jaga abborre i kanalen än? Eller rent utav ute i hamnarna... någon?

        Kommentera


        • Tanken har slagit mig. Senaste gångerna jag åkt ut med Spinnaren från Ön har jag sett stora borrar simma längs spontningen mellan kajen och båten. Men just nu så drar makrillen mer.
          A thing is right when it tends to preserve the integrity, stability, and beauty of the biotic community. It is wrong when it tends otherwise. - Aldo Leopold

          Kommentera


          • Kanalen känns inte sådär jättelockande i alla fall när det är Malmöfestival och halva Skåne rumlar runt i stan med langos och friterade bananer i näven.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
              Kanalen känns inte sådär jättelockande i alla fall när det är Malmöfestival och halva Skåne rumlar runt i stan med langos och friterade bananer i näven.


              Haha, när jag först läste det trodde jag du skrev "friterade bananer i röven"
              A thing is right when it tends to preserve the integrity, stability, and beauty of the biotic community. It is wrong when it tends otherwise. - Aldo Leopold

              Kommentera


              • Haha, det där med bananerna vet jag inget om. Men jag vet så mycket att efter en timme vid klaffbron fått en fin borre på strax under 400gr, missa 2 hugg och tappa en som jag tror va en model torsk... så fick regnet bestämma att hemfärd va aktuellt. Kul dock =)

                Kommentera


                • Tjenare! Nu börjar det väl bli smått dax att dra igång denna tråden igen, är väl bara 1 månad kvar innan det är hett i kanalen igen? Läste förra årets inlägg med samma datum som nu, och då drog jag några fina vid prins bernard båten på kvällen k& dagen. Ska dit nu i helgen både dag & efter solnedgång och testa. Någon som varit där på senaste tiden?

                  Kommentera


                  • I hamnarna runt om i Malmö är dom redan inne. Har tagit allt från mindre till på runt kilot. Så bara försöka hitta dom och makrillen för kvällen =)

                    Kommentera


                    • Jag var nere idag för första gången i höst och testade. Fiskade runt centralen men det var endast småborrar som var på hugget tyvärr men det låter lovande att de är på gång. Hur fiskar Ni dem i hamnarna? Jag är främst en sucker för jigg/DS men har sett att många metar. Har antagit att det är mete efter makrill men det är kanske båda delar?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      5 112 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                      247 svar
                      40 991 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg tr3krok
                      av tr3krok
                       
                      Startad av TomasL, 2010-08-12, 19:23
                      8 svar
                      13 980 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Fjällfotakingen  
                      Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
                      443 svar
                      67 600 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peje
                      av Peje
                       
                      Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
                      3 svar
                      787 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Arbetar...
                      X