Borrefiske i Malmö Kanal! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Borrefiske i Malmö Kanal!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ett sånt fas3 jobb hade jag kunnat tänka mig, även om jag fått pendla 5 mil enkel resa. medlemskapet behöver ju inte vara gratis heller 50-100 kr/år så att det finns pengar till informationskampanjer o dyl. , till fika de gånger man samlas för att ta krafttag med rensningen, och kanske till en egen webbsida. Det är ju inte alla som har face book. (VVFB)

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av darkiee Visa inlägg
      Ett sånt fas3 jobb hade jag kunnat tänka mig, även om jag fått pendla 5 mil enkel resa. medlemskapet behöver ju inte vara gratis heller 50-100 kr/år så att det finns pengar till informationskampanjer o dyl. , till fika de gånger man samlas för att ta krafttag med rensningen, och kanske till en egen webbsida. Det är ju inte alla som har face book. (VVFB)
      Jag är med! Fast jag är inte där än (alltså FAS 3), jag ställer upp.

      Det med webbsidan ställer jag upp också. För några få spänn i månaden kan vi få egen domän.
      Senast ändrad av CDan; 2011-11-26, 01:11.
      Tight lines!
      CDan

      Proffs på att lära masken att simma.

      Kommentera


      • Snacka ihop er så det blir minst 3 personer som bildar en styrelse sedan kan ni köra igång, behöver ni hjälp med att skriva stadgar och sådant så säg till så hjälper jag er, ni har all info på skatt under föreningar.

        Kommentera


        • Jag kan vara ordförande!!!!!!!!
          Tight lines!
          CDan

          Proffs på att lära masken att simma.

          Kommentera


          • Här är lite info: http://www.skatteverket.se/foretagor...800028215.html

            När ni sedan har bildandet och allt annat klart kan ni alltid regga för moms och sådant men ni får ha någon som kan lite av pappers-exercisen som medlem det blir som att driva ett mindre företag utan att kunna gå med vinst.....

            Allt gör inte sig själv, ofta krångel med myndigheter, men allt blir lättare när ni ställer upp och gör saker gratis, dock tvivlar jag på att kommunen släpper er till att rensa kanalen och sådant utan att ni har utbildning som passar in för det och att ni inte konkurrerar med andra ink. deras egna anställda om jobben.....

            Ex. ni får inte dra upp en Cykel ur kanalen hur som helst, måste till vissa tillstånd eftersom ni inte äger den, och där vet jag inte om kommun eller polis eller båda?

            Kommentera


            • Ge är lätt med,,

              Jag har några ider med kanske inte har något med det att gör a men det finns sjukt många barn och ungdomar som far illa, mår dåligt för dom har missbrukande och psykisk sjuka föräldrar.
              Dessa barn lever i ensamhet och vågar inte prata om sina problem.

              Nu till min ide jag vill inte tjäna några pengar alls på detta. Men om man kan sammla dessa barn och ugdomar kanske inte alla på en gång, och ta med dom på olika aktiviteter bla fiske, bowling, teater, bio eller kanske bara sammlas se en film eller spela TV spel..

              Samtidigt så ser dom att dom inte är ensamna om sina problem. Och om dom vill så kan dom prata ut om sina problem och hur dom mår..

              Hur detta ska gå till och hur man ska få barnen och ungdomarna att kommma vet jag ej man måste ju få bidrag av tex kommunen för at kunna betala dom olika aktiviteterna.

              Jag vill inte tjäna några pengar gör det så klart Gratis
              Tänkte att man kunde göra det 1-2 gånger i veckan..

              Vad tycker ni?? kanske är en helt korkad ide??

              Ursäkta stavning och gramatik vet att den är sjukt dålig

              Va

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Craw Visa inlägg
                Ge är lätt med,,

                Jag har några ider med kanske inte har något med det att gör a men det finns sjukt många barn och ungdomar som far illa, mår dåligt för dom har missbrukande och psykisk sjuka föräldrar.
                Dessa barn lever i ensamhet och vågar inte prata om sina problem.

                Nu till min ide jag vill inte tjäna några pengar alls på detta. Men om man kan sammla dessa barn och ugdomar kanske inte alla på en gång, och ta med dom på olika aktiviteter bla fiske, bowling, teater, bio eller kanske bara sammlas se en film eller spela TV spel..

                Samtidigt så ser dom att dom inte är ensamna om sina problem. Och om dom vill så kan dom prata ut om sina problem och hur dom mår..

                Hur detta ska gå till och hur man ska få barnen och ungdomarna att kommma vet jag ej man måste ju få bidrag av tex kommunen för at kunna betala dom olika aktiviteterna.

                Jag vill inte tjäna några pengar gör det så klart Gratis
                Tänkte att man kunde göra det 1-2 gånger i veckan..

                Vad tycker ni?? kanske är en helt korkad ide??

                Ursäkta stavning och gramatik vet att den är sjukt dålig

                Va
                Mycket bra idé och initiativ, fortsätt så!
                --AXL, DUFF, SLASH, STEVEN, IZZY-- IN MEMORY OF GUNS N' ROSES!

                Kommentera


                • Mycket bra idé! Men då snackar vi om nåt annat än att ta hand om fisket i kanalen. För att ta hand om barn måste man ha lokaler, diverse möbler och andra inventarier. Det blir plötsligt mycket mer jobb och ansvar: både på det materiella sidan och på det med barnen. Kanske det krävs t.o.m. utbildning/erfarenhet som fritidsledare. Jag vet inte men man kan inte gå till kommunen och be om pengar utan att ha rätt "personal".

                  En klubb inriktad mot barn är en annan femman. Då kan man organisera allt det hela på ett lättare sätt. Men det krävs ändå mycket: lokal, möbler, utrustning, etc. En webbsida med chat möjlighet för att alla barn skulle kunna kommunicera med varandra.

                  Idén är spännande, självklart! Jag kan tänka mig att vara med!
                  Tight lines!
                  CDan

                  Proffs på att lära masken att simma.

                  Kommentera


                  • jag har någon polare som är utbildad ska prata med han

                    Kommentera


                    • Jag ska ringa kommunen eller mail fråga vilka regler som gäller att få hjälp av en utbildad är nog inga problem det är ju ba 1-2 gånger i månaden det svåra kanske är att få pengar till att betala aktiviteterna

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      5 112 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                      247 svar
                      40 991 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg tr3krok
                      av tr3krok
                       
                      Startad av TomasL, 2010-08-12, 19:23
                      8 svar
                      13 982 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Fjällfotakingen  
                      Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
                      443 svar
                      67 602 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peje
                      av Peje
                       
                      Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
                      3 svar
                      787 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Arbetar...
                      X