inte någon annan som har prövat sin fiskelycka? jo, jag släpper tillbaks all fisk jag fångar iallafall, i ju för sig vilket inte är så mycket :P
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Borrefiske i Malmö Kanal!
Collapse
X
-
fisket i malmökanal var ett av mina favvo abborställen. för ett par år sedan var det ett grymmt fiske då jag tog relativt många fiskar över kilossträcket med en topp på 1,4 kg. efterssom jag bara hade 4 minuter på cykel ner till vattnet så fiskade man nästan varje dag.
på den senaste tiden har fisket förändrats radikalt. folk tar upp alldeles för mycket abborre från tusenbröder-storlek till kilosfiskar. blir det inte ett stopp på detta så kommer malmökanal inte vara ett abborrvatten i framtiden.
Tänk på det när ni åker ut! Ta aldrig upp någon matfisk!Fk Rutilus
Kommentera
-
Inget fiske idag men var nere och mötte en vän på stationen! På cykelbryggan stod ett gäng fiskedödare och håvade upp all fisk de fick! Vad fan ska man med en abborre på 3 cm...helt sjukt!!
Frågade inte dem idag men gjort det förr och de fattar inte alls vad man menar med C&R... Idioter
Kommentera
-
Ursprungligen postat av martinh77 Visa inläggInget fiske idag men var nere och mötte en vän på stationen! På cykelbryggan stod ett gäng fiskedödare och håvade upp all fisk de fick! Vad fan ska man med en abborre på 3 cm...helt sjukt!!
Frågade inte dem idag men gjort det förr och de fattar inte alls vad man menar med C&R... Idioter
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Cyprinus Visa inläggfisket i malmökanal var ett av mina favvo abborställen. för ett par år sedan var det ett grymmt fiske då jag tog relativt många fiskar över kilossträcket med en topp på 1,4 kg. efterssom jag bara hade 4 minuter på cykel ner till vattnet så fiskade man nästan varje dag.
på den senaste tiden har fisket förändrats radikalt. folk tar upp alldeles för mycket abborre från tusenbröder-storlek till kilosfiskar. blir det inte ett stopp på detta så kommer malmökanal inte vara ett abborrvatten i framtiden.
Tänk på det när ni åker ut! Ta aldrig upp någon matfisk!
nästan är helt borta och så glömmer man aborren tills dom börjat
ta sig igen efter ett par år ...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av MårtenS Visa inläggOm det ska bli tal om regler för fisket i kanalen är det nog upp till oss själva att ta tag i det. Bilda opinion och uppvakta politiker, starta förening och sen ta hand om allt med fiskekort och tillsyn. Vem orkar?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Brownie Visa inläggDet verkar gå i vågor över åren. Folk fiskar som fan tills beståndet
nästan är helt borta och så glömmer man aborren tills dom börjat
ta sig igen efter ett par år ...
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
|
7 svar
5 145 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av neo333