Borrefiske i Malmö Kanal! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Borrefiske i Malmö Kanal!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• inte någon annan som har prövat sin fiskelycka? jo, jag släpper tillbaks all fisk jag fångar iallafall, i ju för sig vilket inte är så mycket :P

Kommentera

• Jag har släppt tillbaka all abborre jag fångat. Har aldrig ätit egenfångad fisk.

Spinnstopp som du beskriver har jag kört med en hel del. Funkar ibland. De abborrar som jag sett i hundratal står höggt upp. De bara sakta stryker omkring.

Kommentera

• Kom precis hem. Vi fick 6 st och tappade ett flertal. Dom var försiktiga!

Kommentera

• fisket i malmökanal var ett av mina favvo abborställen. för ett par år sedan var det ett grymmt fiske då jag tog relativt många fiskar över kilossträcket med en topp på 1,4 kg. efterssom jag bara hade 4 minuter på cykel ner till vattnet så fiskade man nästan varje dag.
          på den senaste tiden har fisket förändrats radikalt. folk tar upp alldeles för mycket abborre från tusenbröder-storlek till kilosfiskar. blir det inte ett stopp på detta så kommer malmökanal inte vara ett abborrvatten i framtiden.
          Tänk på det när ni åker ut! Ta aldrig upp någon matfisk!
          Fk Rutilus

Kommentera

• Inget fiske idag men var nere och mötte en vän på stationen! På cykelbryggan stod ett gäng fiskedödare och håvade upp all fisk de fick! Vad fan ska man med en abborre på 3 cm...helt sjukt!!

Frågade inte dem idag men gjort det förr och de fattar inte alls vad man menar med C&R... Idioter

Kommentera

• Ursprungligen postat av martinh77 Visa inlägg
              Inget fiske idag men var nere och mötte en vän på stationen! På cykelbryggan stod ett gäng fiskedödare och håvade upp all fisk de fick! Vad fan ska man med en abborre på 3 cm...helt sjukt!!

Frågade inte dem idag men gjort det förr och de fattar inte alls vad man menar med C&R... Idioter
              Tragiskt. Jag hoppas faktiskt att dom inför fiskekort och även regler.

Kommentera

• Om det ska bli tal om regler för fisket i kanalen är det nog upp till oss själva att ta tag i det. Bilda opinion och uppvakta politiker, starta förening och sen ta hand om allt med fiskekort och tillsyn. Vem orkar?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Cyprinus Visa inlägg
                  fisket i malmökanal var ett av mina favvo abborställen. för ett par år sedan var det ett grymmt fiske då jag tog relativt många fiskar över kilossträcket med en topp på 1,4 kg. efterssom jag bara hade 4 minuter på cykel ner till vattnet så fiskade man nästan varje dag.
                  på den senaste tiden har fisket förändrats radikalt. folk tar upp alldeles för mycket abborre från tusenbröder-storlek till kilosfiskar. blir det inte ett stopp på detta så kommer malmökanal inte vara ett abborrvatten i framtiden.
                  Tänk på det när ni åker ut! Ta aldrig upp någon matfisk!
                  Det verkar gå i vågor över åren. Folk fiskar som fan tills beståndet
                  nästan är helt borta och så glömmer man aborren tills dom börjat
                  ta sig igen efter ett par år ...

Kommentera

• Ursprungligen postat av MårtenS Visa inlägg
                    Om det ska bli tal om regler för fisket i kanalen är det nog upp till oss själva att ta tag i det. Bilda opinion och uppvakta politiker, starta förening och sen ta hand om allt med fiskekort och tillsyn. Vem orkar?
                    Har faktiskt skickat mejl till både ordföranden i stadsfullmäktige (som är naturintresserad, han är med i samma jaktklubb som jag) samt nån i styrelsen för sportfiskarna i Malmö. Dessa personer har inte ens svarat på mejlet... KASST!!!. Jag skickar gärna fler mejl, skriver insändare etcetera men jag tror inte jag orkar dra det själv. Ifall fler här är med så är jag på. Mårten, ska vi skriva varsin insändare som du pratade om en gång?
                    KNÆK OG BRÆK

http://trosansfiske.blogspot.se/

Kommentera

• Ursprungligen postat av Brownie Visa inlägg
                      Det verkar gå i vågor över åren. Folk fiskar som fan tills beståndet
                      nästan är helt borta och så glömmer man aborren tills dom börjat
                      ta sig igen efter ett par år ...
                      Stämmer bra, jag kommer ihåg när jag själv cyklade ner till kanalen och drog stora borrar när jag var liten på det tidiga nittotalet. Sen var det helt dött några år för att sedan förbättras. Som sagt, upp och ner går det väl ofta i vatten som i omgångar utsätts för för högt fisketryck. Det krävs nog större miljöförändringar etc för att besståndet ska dö ut. Sportfiskarna kan förstöra fisket efter de stora genom bonkandet.
                      KNÆK OG BRÆK

http://trosansfiske.blogspot.se/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      5 145 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333

Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                      247 svar
                      41 035 visningar