Borrefiske i Malmö Kanal! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Borrefiske i Malmö Kanal!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Det där med mask kontra drop-shot och storlek på fisk motbevisas här på en kort video för några inlägg sedan, drop-shot med små jiggar,mask och flug-fiske tar alla samma små-skit, enda sättet att undvika små-borrar är att köra ordentliga jiggar och gärna ta hem dom lite snabbare, jag, får oftast dom stora när jag kör på det sättet.
    Det stämmer inte riktigt i fredags så hade jag ingen under 6 hekto polaren brevid körde med jigg, jag fick större och fler

    Kommentera


    • Då kanske det är så att storleken på fisken beror på hur länge dom levt och inte vad vi försöker mata dom med? Har misstänkt det ett tag men inte varit säker

      Borre hugger på allt dom kan få in i munnen även mindre art-fränder själv fick jag upp 3 skapliga borrar före jag skulle gå hem i Lördags men så kallat tappade massor antagligen för dom inte fick in min 10 cm jigg i käften....

      Har fått för mig att dom stora kommer när jag vevar in snabbare och dom naffsar aldrig medan dom små kommer när man fiskar långsammare, kan va inbillning vet inte? har försökt fråga borrarna men dom vägrar svara, har ni fått ut något svar ur dom när ni frågat??

      Kommentera


      • Är det någon som faktiskt vet hur det är med kvaliteten på fisken i kanalen. Finns där några prover tagna kring hur mycket tungmetaller de innehåller?

        Kommentera


        • Har hört en del om att dom stora som varit med ett tag inte är helt hälsosamma att äta tack vare tungmetaller men dom som ligger mellan 15-30 bör va ok....

          Kommentera


          • får man lov att bottenmeta i kanalen? med banksticks medmera?

            Kommentera


            • Ja finns nog inga lagar och regler utom för nätfisket, kanalen går under allemansrätten

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
                Maskmete i kanalen känns lite som att tigga efter tusenbröder i massor. Jigg/dropshot är lite svårare, och mycket roligare.
                Jag kör dropshot men det var för min sambo jag frågade. Det är hon som vill meta.
                Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
                Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

                Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

                Kommentera


                • Vågar hon sätta på masken själv??

                  Kommentera


                  • Annars så har vi ju Niklas som fixar sånt. Nä då, jag kan visa hur man gör men sen får hon lösa det själv. Kan hon kroka loss fiskar och sätta på maggot på kroken så ska det nog gå bra med lite mask med.
                    Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
                    Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

                    Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

                    Kommentera


                    • Akta dig, jag tror hon kommer att få mer fisk en du med den metoden sen kommer hon att djävlas med dig

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      5 112 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                      247 svar
                      40 991 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg tr3krok
                      av tr3krok
                       
                      Startad av TomasL, 2010-08-12, 19:23
                      8 svar
                      13 980 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Fjällfotakingen  
                      Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
                      443 svar
                      67 600 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peje
                      av Peje
                       
                      Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
                      3 svar
                      787 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Arbetar...
                      X