Borrefiske i Malmö Kanal! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Borrefiske i Malmö Kanal!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fick tre hyfsade borrar idag plus lite småskit, 2 på ca 0,5kg och en på nära 1 kg men fisket var inte bra, kostade som vanligt en 7-8 jiggar men det är vad man får räkna med när man kastar på dom ställena jag gör Skulle egentligen tagit foto på alla cyklar, kundvagnar m.m. och se hur dom ser ut när vi smyckat dom med jiggar i olika färger och modeller, kanske en ersättare till julgranar???

Är det någon som vet vad det är för ljus-grön sörja som läcker ut ur slangarna som sticker upp lite överallt i kanalen ???
    Fiskade vid Centralen i dag och mellan broarna efter rundan där kanalen smalnar är ett slang-skrälle som hela tiden läcker något grönt som är tyngre en vatten och lägger sig på botten,,

Kommentera

• ska jag inte jobba helg denna veckan också så blir det nog en fisketur!

Kommentera

• Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
        Fick tre hyfsade borrar idag plus lite småskit, 2 på ca 0,5kg och en på nära 1 kg men fisket var inte bra, kostade som vanligt en 7-8 jiggar men det är vad man får räkna med när man kastar på dom ställena jag gör Skulle egentligen tagit foto på alla cyklar, kundvagnar m.m. och se hur dom ser ut när vi smyckat dom med jiggar i olika färger och modeller, kanske en ersättare till julgranar???

Är det någon som vet vad det är för ljus-grön sörja som läcker ut ur slangarna som sticker upp lite överallt i kanalen ???
        Fiskade vid Centralen i dag och mellan broarna efter rundan där kanalen smalnar är ett slang-skrälle som hela tiden läcker något grönt som är tyngre en vatten och lägger sig på botten,,
        Någon har svarat på det i den här tråden. Det var iaf inget farligt och det var färgat grönt för att man skulle kunna skilja detta från dagvattnet, har jag för mig.

Kommentera

• Ok tack för informationen jag tyckte det såg skumt ut, kanske syntes mer för det var riktigt strömt när jag var där, skall köra ett pass i morgon lördag även om vindarna inte ser ok ut, kommer köra relativt stora jiggar runt 10cm för att slippa små-skitet nu är det bara borrar över 0.5 som gäller, naffsar dom eller inte får in mina jiggar i käften är dom inte intressanta, vill passera 2kg sträcket detta året men kanske för mycket att hoppas på? har tagit några sådana tidigare år men aldrig haft med vågen, största vägda 1,85 men har dragit betydligt större en det utan att väga dom.

Skitfiske på er och säg till så vi får veta när första över 1,5 kommer detta året

Kommentera

• imorgon åker jag in vid 2 tiden och fiskar, ska köra dropshot med levande mask, och jiggning med 7cm jiggar. hoppas på det bästa

shittyfishing

Kommentera

• Tja tog ett pass idag.

Dropshot fick 6 fisker, minsta väde 625 g och tyngsta 875 g

Kommentera

• Kommentera

• Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                  Tydligen är drop-shot lika effektivt som mete för att få småskit på kroken , senaste metet gav över 100 småborrar och gången innan över 200, skall som jag sa tidigare börja jigg-fisket denna veckan och jag skall garanterat inte köra drop-shot, minst 10gr jiggar så man slipper det mesta av små-skitet, dom är enbart störande .
                  Det håller jag inte med om..

Kommentera

• Glömde att tilläga att det stod en slaktare brevid mig igår. För mig gör det inte mig något om man tar upp 3-5 st som är i rätt storlek, MEN det gör ont i mig när dom tar upp allt dom får och storleken kvittar. Det var precis som han gjorde som stod brevid mig igår,han metade och då bruka man få en massa smått och han sparade allt han fick och som det inte räckte när han hade fått en fisk så krokade han av fisken och sen slängde han den på marken utan att döda fisken först så där låg den och spratla..

Kommentera

• Ursprungligen postat av Craw Visa inlägg
                      Tja tog ett pass idag.

Dropshot fick 6 fisker, minsta väde 625 g och tyngsta 875 g
                      Vart står du?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      5 145 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333

Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                      247 svar
                      41 035 visningar