Borrefiske i Malmö Kanal! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Borrefiske i Malmö Kanal!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• har vatt halv kass fiske 2-3 dagar nu.
    jigg och mete är det som gäller.
    jiggfiske kvälls/nattetid är effektivast....
    gärna runt polishuset eller där trampebåtarna brukar ligga. (efter amiralsbron)
    www.brinksfiske.blogg.se

Kommentera

• okej, tack för svaret Men i gryningen då, eller är det kass då?

Kommentera

• Ursprungligen postat av simzeck Visa inlägg
        okej, tack för svaret Men i gryningen då, eller är det kass då?
        Nej det funkar hur bra som helst.

Kommentera

• Fiskade av sträckan slussen-amiralsbron idag (ca 3 timmar) inte ett smack. Tycker att väder och vind verkar perfekt, dock är det kanske lite för kallt. Antar att de står nere vid botten och trugar och trycker. Skulle försöka fixa fram lite små betesfiskar så att man kan meta dem. Drygt att stå och jigga när det är trögt.
          KNÆK OG BRÆK

http://trosansfiske.blogspot.se/

Kommentera

• Ursprungligen postat av lex Visa inlägg
            Fiskade av sträckan slussen-amiralsbron idag (ca 3 timmar) inte ett smack. Tycker att väder och vind verkar perfekt, dock är det kanske lite för kallt. Antar att de står nere vid botten och trugar och trycker. Skulle försöka fixa fram lite små betesfiskar så att man kan meta dem. Drygt att stå och jigga när det är trögt.
            Mellan vilka tider fiskade du?

Kommentera

• Trögtips

När det är sjukt trögt kan det förlösande vara att köra med spinnstopp och låta jiggen ligga på botten flera sekunder. Har haft bra resultat med spinnstopp upp till 5 sek. Borrarna plockar upp betet från botten efter lång tvekan. Funkar dock inte alltid men är värt att testa om det är trögt. Slackhugg e extra gött.

Vet inte hur alla i denna tråd fiskar men ha alltid i baktanke att borrarna i kanalen är lekfisk. Kör med andra ord C&R. Ser alltför ofta, eller alltid egentligen, killarna med fyllda påsar eller spannar fyllda med 5hg plus fiskar
              http://gosmeister.blogspot.com/

Kommentera

• Ursprungligen postat av Gösmeister Visa inlägg
                När det är sjukt trögt kan det förlösande vara att köra med spinnstopp och låta jiggen ligga på botten flera sekunder. Har haft bra resultat med spinnstopp upp till 5 sek. Borrarna plockar upp betet från botten efter lång tvekan. Funkar dock inte alltid men är värt att testa om det är trögt. Slackhugg e extra gött.

Vet inte hur alla i denna tråd fiskar men ha alltid i baktanke att borrarna i kanalen är lekfisk. Kör med andra ord C&R. Ser alltför ofta, eller alltid egentligen, killarna med fyllda påsar eller spannar fyllda med 5hg plus fiskar
                Jodu, det är alltför vanligt med dessa personer som har spannar fulla... Klart man försöker att releasa så mycket som möjligt, själv tar jag aldrig någon fisk för att käka. Har dock tagit några nu under hösten för att ha som bete vid gäddmete vilket de funkar bra till (har varit i stort sett omöjligt att meta upp iden i kanalen under hösten). Men dessa har oftast inte varit stor "lekfisk" utan mindre ex på cirka 200-300 gram.

Angående spinnstopp så ska det provas, mina stopp i dag var nog inte mer än max två sekunder, spann dock hela tiden längs botten och lät den (jiggen) studsa för att sedan ligga stilla. Tror det skulle kunna vara giftigt med en liten mört/löja/tobis som bara ligger framför nosen på dem och sprattlar lite (bottenmete).
                KNÆK OG BRÆK

Kommentera

• JF, jag fiskade väl från tre till sex ungefär (cirka tre timmar).
                  KNÆK OG BRÆK

Kommentera

Jodu, det är alltför vanligt med dessa personer som har spannar fulla... Klart man försöker att releasa så mycket som möjligt, själv tar jag aldrig någon fisk för att käka. Har dock tagit några nu under hösten för att ha som bete vid gäddmete vilket de funkar bra till (har varit i stort sett omöjligt att meta upp iden i kanalen under hösten). Men dessa har oftast inte varit stor "lekfisk" utan mindre ex på cirka 200-300 gram.

Angående spinnstopp så ska det provas, mina stopp i dag var nog inte mer än max två sekunder, spann dock hela tiden längs botten och lät den (jiggen) studsa för att sedan ligga stilla. Tror det skulle kunna vara giftigt med en liten mört/löja/tobis som bara ligger framför nosen på dem och sprattlar lite (bottenmete).
                    Samma här
                    Har tagit hem någon borre per år för att testa och de smakar gott men vette fan hur hälsosamt det är att åta tre ggr i veckan! Alla köttfiskare äter väl upp allt eller? Dock får allt jag fångar gå tillbaka nu för tiden.
                    Många rycker ju som tokar i jiggen. Jag har för lång och mjukt spö för att det ska funka. Tar det lite lugnare och vissa dagar är den metoden betydligt bättre men ibland sämre. Lite vibrationer brukar fresta den mest tröga borre till hugg.
                    http://gosmeister.blogspot.com/

Kommentera

JF, jag fiskade väl från tre till sex ungefär (cirka tre timmar).
                      Okej. Jag kör från Helsingborg om 10 min. Tänkte prova lyckan ikväll igen
                      ______
                      Angående C&R. All den fisk vi fångar släpps tillbaka. Tragiskt att se alla som fyller kassarna fulla med småfisk

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      5 203 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333

Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                      247 svar
                      41 070 visningar