Borrefiske i Malmö Kanal! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Borrefiske i Malmö Kanal!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Peje Visa inlägg
    Saxat från Sportfiskegiganten:

Abborrarna i kanalen blir bara fler och större

Här kan Du se hur man tacklar upp gummibandsriggen

http://secretweaponlures.com/products/cat_recoil.htm

Jag kör med den riggen eller nästan, kör med FC som använder jag dom krokarna jävligt bra, köpte några tyngder i en Malmö butik vet ej om jag för namnge affären, men dom var skräp eller jag tycket det. Blev av med 4 st idag då dom klämmer åt linan dåligt så dom lossnar jätte lätt

Kommentera

• Jag och en kompis funderar på att åka ner i helg. Någon som är sugen?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Kiba Visa inlägg
        Jag och en kompis funderar på att åka ner i helg. Någon som är sugen?
        Bara att komma ner,
        Jag kan ju visa är runt lite om ni vill, är ju inget kanalen proffs.
        Men hör av är om ni vill

Kommentera

• Tyckte det var en jätte bra artikel i Metro om näten i kanalen, men hade varit bra om dom skrivit om metarna som fyller hinkar dagligen, finns ju ingen lag på det...

Kommentera

• Jag skall ner på morgonen och ta ett snack med försäljarna vid hoddorna om ätligheten på fisken i kanalen.
            Det stör mig om dom säljer oätlig fisk så jag skall göra vad jag kan för att kolla upp och om nödvändigt upplysa dom om att det dom säljer inte går att äta.

Eftersom Craw stör sig så fruktansvärt på att folk förvarar fisken i spannar så får han väl göra något åt det typ snacka med fiskarna som har med spannarna, att gnälla här kommer aldrig att stoppa dom.

Skitfiske på er som testar i helgen
            Senast ändrad av jorgen.mansson; 2011-10-15, 05:53.

Kommentera

• miljögifter fiske etc

Jag hoppas att Länsstyrelsen Skåne/miljöförvaltningen i Malmö stad tar ett ansvar och gör lite vetenskapligt underbyggda mätningar på Abborren. Det finns risk för att malmöbor/medborgare kan komma till skada genom intag av närproducerade födoämnen och jag tycker det det är konstigt att det inte redan gjorts!?

Det är viktigt att förebygga skadeverkningar på människor i ett tidigt skede, och det gör man genom korrekt information.

Jag kan rapportera ett bra fiske tidigare i veckan med en topp på 9 hg, jättekul siktar på pb längre fram. Provat lite nya jiggar och andra beten.

Lycka till med fisket i solskenet!

Kommentera

• Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                Jag skall ner på morgonen och ta ett snack med försäljarna vid hoddorna om ätligheten på fisken i kanalen.
                Det stör mig om dom säljer oätlig fisk så jag skall göra vad jag kan för att kolla upp och om nödvändigt upplysa dom om att det dom säljer inte går att äta.

Eftersom Craw stör sig så fruktansvärt på att folk förvarar fisken i spannar så får han väl göra något åt det typ snacka med fiskarna som har med spannarna, att gnälla här kommer aldrig att stoppa dom.

Skitfiske på er som testar i helgen

Ok hade velat snackat med dom och förklara, men jag är rätt blyg eller ska man säga tyst. Plus det är inte lönt dom kommer att forsäta med sitt fiske, eller arbete, Och det stör mig som fan att dom tar upp allt storleken skiter dom i.. Som sagt jag tror att dom drar upp mer än näten.. Och det är sjukt mycket folk som fiskar i kanal i år har aldrig sett så många som fiskar....

Kommentera

• :-) fiskfest

Ursprungligen postat av Craw Visa inlägg
                  Ok hade velat snackat med dom och förklara, men jag är rätt blyg eller ska man säga tyst. Plus det är inte lönt dom kommer att forsäta med sitt fiske, eller arbete, Och det stör mig som fan att dom tar upp allt storleken skiter dom i.. Som sagt jag tror att dom drar upp mer än näten.. Och det är sjukt mycket folk som fiskar i kanal i år har aldrig sett så många som fiskar....
                  Igår såg kan nog 25 pers vid sträckan norra vallgatan - polishuset, många kastade en del metade, alla åldrar och etniciteter på plats- nog liknar det en folkfest. Lite som norsfisket i Stockholm ström.
                  Vad vi kan göra är ju att propagera lite för CR och måttlighet med att ta upp fisk, tycker jag i alla fall.

Kommentera

• Då förstår jag varför ni tycker det är mycket folk och jag tycker det är lite, var först en runda mellan 09:00 och 12:00, gick och åt och drack kaffe, körde sedan en stund till mellan 14:00 och 16:00 i hela parken var jag ensam under denna tid, träffade den första och ända fiskaren idag vid länsrätten, förr hade jag träffat 40-50 personer på denna sträcka.

Fisket var inte så kul idag lågvatten och riktigt tröga borrar, fick några mellan 0,5 och 0,7 men inte direkt något att va nöjd med.

Både fiskarna och köparna vid hoddorna tittade lite konstigt på mig idag, jag frågade om borrarna var fångade i närheten, han sa att en del var det och att dom köpt andra, jag frågade var dom fiskade och dom sa utanför bo01, jag kläckte ur mig ett konstigt ljud och sa att det var samma borrar som gick i kanalen halva året och dom har ansetts som oätliga i många år på grund av att dom innehåller tungmetaller.

Lämnade tillbaka borre fileerna skakade på huvudet och gick, alla i den kön fick sig ett gott skratt, tror knappast dom kommer att köpa borre där mer

Såg 2 rep med orange bojar bakom huset som är på rymmen vid länsrätten, dom värkar sitta knutna bland träden, någon som vet vad detta är???
                    Senast ändrad av jorgen.mansson; 2011-10-15, 16:10.

Kommentera

• Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                      Då förstår jag varför ni tycker det är mycket folk och jag tycker det är lite, var först en runda mellan 09:00 och 12:00, gick och åt och drack kaffe, körde sedan en stund till mellan 14:00 och 16:00 i hela parken var jag ensam under denna tid, träffade den första och ända fiskaren idag vid länsrätten, förr hade jag träffat 40-50 personer på denna sträcka.

Fisket var inte så kul idag lågvatten och riktigt tröga borrar, fick några mellan 0,5 och 0,7 men inte direkt något att va nöjd med.

Både fiskarna och köparna vid hoddorna tittade lite konstigt på mig idag, jag frågade om borrarna var fångade i närheten, han sa att en del var det och att dom köpt andra, jag frågade var dom fiskade och dom sa utanför bo01, jag kläckte ur mig ett konstigt ljud och sa att det var samma borrar som gick i kanalen halva året och dom har ansetts som oätliga i många år på grund av att dom innehåller tungmetaller.

Lämnade tillbaka borre fileerna skakade på huvudet och gick, alla i den kön fick sig ett gott skratt, tror knappast dom kommer att köpa borre där mer

Såg 2 rep med orange bojar bakom huset som är på rymmen vid länsrätten, dom värkar sitta knutna bland träden, någon som vet vad detta är???
                      Bra jörgen man borom ätta upp lappar i hela Malmö om att borrana är giftiga

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      5 145 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333

Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                      247 svar
                      41 035 visningar