Värt att investera ett par vadarbyxor till hösten? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Värt att investera ett par vadarbyxor till hösten?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Värt att investera ett par vadarbyxor till hösten?

Hej Allihop!

Jag har länge vilja köpa ett par vadarbyxor. Jag har äntligen tjänat ihop pengarna jag behöver för att köpa ett par men eftersom det har tagit mig blod,svett och tårar för att få pengarna så har jag fått lite second thoughts. Jag hade tänkt att köpa vadarbyxorna och skorna Scierra CC3. Eftersom dem är relativt billiga och dem är ett par vadar byxor dem på Sportfiskegiganten har rekommenderat. Jag fiskar en del själv och jag har en kompis som jag fiskar med. Hans pappa fiskar också och dem båda har vadarbyxor, dock använder dem inte dem så ofta. Eftersom mina föräldrar ''bryr'' sig om mig så måste dem vara där när jag vadar vilket som kommer försvåra mig att fiska eftersom dem inte är speciellt tillgängliga alltid.. Så om ni känner för det släng med några argument i svaren. Observera att jag har prövat att berätta hur säkert allt e även om det inte e

Så vad tror ni ska jag köpa vadare eller inte ?
    There are two types of fisherman - those who fish for sport and those who fish for fish.

Hej,

Jag har själv CC3 vadare och skor och är nöjd med dom. Nu vet jag inte hur gammal du är men dina föräldrar har en poäng med att inte vada ensam. Det kan vara bra att tänka på vissa saker för att öka säkerheten, bland annat att inte vada ensam om det är strömt eller kallt i vattnet. Samma sak gäller om det är stenig och hal botten. Naturligtvis ska man inte vada ut för långt om man känner sig osäker.

Det är aldrig fel att ha en självuppblåsande flytväst om olyckan är framme och ta alltid med en uppsättning extra kläder så att du kan byta om du trillar i.

Kommentera

Kan sratkt rekommendera vadare då du kommer närmare fisken och det är svinkul. Men som Plums säger. Försök att Inte vada ensam. En vadarstav är oxå att rekommendera.
      Sketfiske på dig
      Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
      Flugfiske är en Livs-stil
      2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Vadare är grymt roligt att fiska i från i rätt vatten. Scierra vadare har fungerat toppen för mig. Ett bra tips om du har dåligt med pengar är att köpa ett par vanliga vadarstövlar i PVC. Kostar 3-500kr Jag använder mina regelbundet fast jag har andasvadare, jätteskönt att kunna vika ner dem så de blir som vanliga stövlar. och sen när du slitit ut dem så vet du om du behöver ett par byxor eller inte.

Är dina föräldrar oroliga så tycker jag du kan använda flytväst, fungerar alldeles ypperligt. Nu vet jag inte hur gammal du är, men det borde ju vara bättre att du är ute och fiskar än att du hänger på stan eller liknande.

Kommentera

Ojsan jag glömde skriva hur gammal jag är men jag är 14 just nu. Och eftersom jag är 14 och precis har kommit in i puberteten så växer jag runt 1 cm varannan vecka.. Kan man växa ur ett par vadarbyxor snabbt eller tar det ett tag att växa ur ett par? Jag hittade en bra flytväst för ett bra pris. Asså jag har inte ett jätte problem med pengar eftersom jag säljer Kvällsposten varje helg men jag är ganska snål av mig hahah
          There are two types of fisherman - those who fish for sport and those who fish for fish.

Kommentera

Ursprungligen postat av Erre Visa inlägg
            Ojsan jag glömde skriva hur gammal jag är men jag är 14 just nu. Och eftersom jag är 14 och precis har kommit in i puberteten så växer jag runt 1 cm varannan vecka.. Kan man växa ur ett par vadarbyxor snabbt eller tar det ett tag att växa ur ett par? Jag hittade en bra flytväst för ett bra pris. Asså jag har inte ett jätte problem med pengar eftersom jag säljer Kvällsposten varje helg men jag är ganska snål av mig hahah
            Köp ett par billiga vadarstövlar du, se till att du får plats med ett par raggsockor i. Sen skaffar du ett par vadarbyxor när du vuxit färdigt. Annars kommer du bara ångra dig när de inte passar nästa säsong. Själv vadar jag sällan mer än till knäna.

Kommentera

Tittade runt lite här och där och en del säger att dessa är ett par bra vadarstövlar som håller ett långt tag. Det är även dem vadarna min polare har och han säger att dem är bra men lite hala på stenar ibland.

Kommentera

Ursprungligen postat av Erre Visa inlägg
                Tittade runt lite här och där och en del säger att dessa är ett par bra vadarstövlar som håller ett långt tag. Det är även dem vadarna min polare har och han säger att dem är bra men lite hala på stenar ibland.

http://www.biltema.se/sv/Fritid/Fril...ar-2000037201/
                Tänk bara på att stövlarna ska passa dina fötter! Annars blir det inte kul. Med raggsockor då. Förutom vadarstav bör man använda vadarbälte. Trillar man och får luft i vadarna kan man drunkna eftersom det är svårt att komma på rätt köl.
                Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                7 svar
                5 200 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg neo333
                av neo333

Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                247 svar
                41 067 visningar