Ivösjön - på eller av? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ivösjön - på eller av?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ivösjön - på eller av?

    Vad ska man säga om Ivösjön förutom att miljön är vacker? Förra sommaren jobbade jag en del med gösen där (mest vertikalt) men lyckades inte speciellt bra i relation till den tid som lades ner. Planerar nu att ge sjön en chans till men tvekar. Man är ganska hemlighetsfull av sig i lokala forum så det är svårt att få kläm på andras framgångar. Är det någon som vill marknadsföra sjön så lyssnar jag gärna.

  • #2
    De har väl nån årlig gäddtrollingtävling där alla gäddor bonkas, känns alltid kluvet när jag köper fiskekort där när jag vet att pengarna delvis går till gäddslakt. Har dock inga stora succéer från den sjön då jag fiskar från land. Men den är som du säger vacker!

    Kommentera


    • #3
      Jo, jag har sett bilderna också. Gräsligt att man måste ta upp alla fina honor.

      Kommentera


      • #4
        Kikade på bilderna igen och halkade in på styrelsen och dess stadgar. Verkar som om flera av punkterna missgynnas radikalt av denna tävling. Dessutom verkar inte ambitionen vara (dömt ur stadgarna) att attrahera "utomsocknes" utan vara en mer lokal intresseförening. Styrelsen innehåller dessutom Länsstyrelsens Fiskeridirektör (v. Ordf). Han är klok och har säkert samma synpunkter på denna "tradition". Man borde kunna använda foton som bevismaterial i tävlingen.
        Senast ändrad av Barbour; 2015-03-15, 21:04.

        Kommentera


        • #5
          Tjena Richard
          Varför ge upp så lätt?? Gösen är inte lätt att fånga minsann så nöt på bara!

          Har Du/Ni åsikter om styrelse/stadgar så kontakta dem o framför dessa! De är de bästa ni kan göra... Att det är gäddslakt varje höst råder det mycket delade åsikter om , vissa anser att de behövs rensas lite medans andra tycker all fisk ska vara kvar i sjön. Vilken part som har rätt ordar inte jag om då det är mestadels personliga åsikter utan saklig grund,som diskuteras!

          Har du snackat med folk på sjön, som du mött i hamnen eller annat folk på "plats" om var fisket funkar bra??
          Jag gav dig endel tips förra året o har som sagt mer o ge ,men som många andra har jag lagt åtskilliga timmar o tusenlappar på sjön o på prylar för att testa mig fram till vilket som fungerar, skulle jag berätta allt i minsta detalj så hade jag fått ett sämre fiske omgående då konkurrensen om både plats o fisk hade ökat avsevärt.
          Man kommer aldrig först om man alltid ska gå i någon annans fotspår.

          Ge inte upp��

          Skitfiske //P

          Kommentera


          • #6
            Felpost

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
            7 svar
            5 128 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg neo333
            av neo333
             
            Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
            247 svar
            41 015 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg tr3krok
            av tr3krok
             
            Startad av TomasL, 2010-08-12, 19:23
            8 svar
            14 089 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Fjällfotakingen  
            Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
            442 svar
            67 654 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Peje
            av Peje
             
            Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
            3 svar
            804 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg neo333
            av neo333
             
            Arbetar...
            X