Havsöring Österlen sommar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöring Österlen sommar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Havsöring Österlen sommar?

Hej! Kommer att resa till Österlen i sommar, Augusti. Kan jag hitta kustnära havsöring vid denna tid?
    Fiskar vanligtvis utanför Göteborg.
    Tacksam för tips

Vanligtvis så är det väl från skymning till gryning du kan hitta dem kustnära vid den årstiden.
    Men ingen regel utan undantag...
    Skitfiske!!

Kommentera

Ursprungligen postat av danielR Visa inlägg
      Hej! Kommer att resa till Österlen i sommar, Augusti. Kan jag hitta kustnära havsöring vid denna tid?
      Fiskar vanligtvis utanför Göteborg.
      Tacksam för tips
      Sommartid finns det gott om havsöring inne vid Österlenskusten och det spelar ingen roll om det är dag eller natt. Jag vågar påstå att du sommartid vanligtvis har bästa chanserna från tidig gryning till sen skymning, ostliga vindar kan ge varmt vatten, tidvis riktig varmt. Västliga och nordliga brukar ge fina temperaturer. Kring Simrishamn kan du ha 8-10 grader i vattnet trots att det är extrem värmebölja, på sydsidan brukar det generellt vara varmare i vattnet men vattentemperaturer i spannet 12-18 grader är helt normalt. Öringarna har ingen anledning att lämna kusten, de bara jagar på, men det betyder inte att de är lättfångade bara för det. Satsa på diskreta färger och håll ett generellt högt men varierat infiskningstempo. Kom ihåg att du kan inte veva för fort med tobisliknande beten, du kan däremot veva för långsamt. Fiske & Sportboden i Ystad kan säkert förse dig med både beten och inputs om var och vad som brukar funka.

/Robin

Kommentera

Ursprungligen postat av nibor Visa inlägg
        Sommartid finns det gott om havsöring inne vid Österlenskusten och det spelar ingen roll om det är dag eller natt. Jag vågar påstå att du sommartid vanligtvis har bästa chanserna från tidig gryning till sen skymning, ostliga vindar kan ge varmt vatten, tidvis riktig varmt. Västliga och nordliga brukar ge fina temperaturer. Kring Simrishamn kan du ha 8-10 grader i vattnet trots att det är extrem värmebölja, på sydsidan brukar det generellt vara varmare i vattnet men vattentemperaturer i spannet 12-18 grader är helt normalt. Öringarna har ingen anledning att lämna kusten, de bara jagar på, men det betyder inte att de är lättfångade bara för det. Satsa på diskreta färger och håll ett generellt högt men varierat infiskningstempo. Kom ihåg att du kan inte veva för fort med tobisliknande beten, du kan däremot veva för långsamt. Fiske & Sportboden i Ystad kan säkert förse dig med både beten och inputs om var och vad som brukar funka.

/Robin
        Tack. Måste missat läsa detta fina svar. jag återkommer med rapport. dock osäker på hur många kvällar jag kan smita iväg.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
        7 svar
        5 212 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg neo333
        av neo333

Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
        247 svar
        41 074 visningar