Sege Å - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sege Å

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Mijni Visa inlägg

Har testat där ute vid SYSAV några gånger då jag bor hyffsat nära. Men det har som mest resulterat i ett knäckt spö när jag stod på huvudet i en slänt.
    Finns säkert fisk där. Men värt att tänka på är att där är väldans grunt.
    Men sitter ju en del folk där och metar och är där vitfisk bör där ju finnas några predatorer.

Men testar du längre upp i ån, mot Staffanstorp och inåt finns en del intressanta platser. Går ju rykten och fanns för på YT om väldigt stora gäddor som kommit upp.
    Det låter ju väldigt intressant! Du har inte mer info om vart så man kan titta på parkeringsmöjligheter?
    YT= Youtube?
    ​​​

Kommentera

Lättast är nog o ta en kik på google earth eller liknande och följa ån.
      Finns många grymma ställe men flera är på privat mark osv..

Kommentera

Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg
        Lättast är nog o ta en kik på google earth eller liknande och följa ån.
        Finns många grymma ställe men flera är på privat mark osv..
        Får nog ta och göra så ja, tacka gud för modern tekniu. När du säger grymma ställen är det lika med platser där du fått fisk senaste åren? känns som att vattnet i ån runt sysav är så skitigt men de kanske simmar förbi och söker sig uppåt i ån?

Kommentera

Det lurar monster uppströms i den ån. Senaste jag bevittna ( synd man inte fick den själv) va en gädda på ca 11kg. På den platsen är ån max 2m bred och 1m djup.
          Inte konstigt att ankan som bodde i närheten blev av med sina ankungar.
          På ett ställe blir det som en damm i ån.. Där har en jobbarkompis fått flera fina stigande havsöringar. En som inte gick att få stopp på. En riktig spoolburner.
          Och detta är inom rimlig tidsram.. Alltså inte 10 år sen.
          Långt uppströms, typ där ån mynnar ut från börringesjön är det fint borrefiske och nice mete efter vitfisk. Men där är privat mark. Börringesjön är också vi vanliga dödliga bannad från.

Kommentera

Det lurar monster uppströms i den ån. Senaste jag bevittna ( synd man inte fick den själv) va en gädda på ca 11kg. På den platsen är ån max 2m bred och 1m djup.
            Inte konstigt att ankan som bodde i närheten blev av med sina ankungar.
            På ett ställe blir det som en damm i ån.. Där har en jobbarkompis fått flera fina stigande havsöringar. En som inte gick att få stopp på. En riktig spoolburner.
            Och detta är inom rimlig tidsram.. Alltså inte 10 år sen.
            Långt uppströms, typ där ån mynnar ut från börringesjön är det fint borrefiske och nice mete efter vitfisk. Men där är privat mark. Börringesjön är också vi vanliga dödliga bannad från.
            Nu kanske jag gapar efter mycket men går det att få en fingervisning kring vart uppströms "startar"? Ska man förbi segevång/valdemarsro? För att hitta gädda alltså

Kommentera

Gäddan finns lite överallt. Men jag hade till och börja med letat efter fiskbara platser. Jäkligt mycke är igenväxt, på privat mark osv.
              Hade jag själv skullat ge mig i kast med ån nu hade jag nog börjat golfbanan o sen sökt mig uppströms.

Likt Kävlinge / Lödde å är mycke igenväxt. Även om Sege kanske är bättre än Kävlingeån numer... Var nere o meta med grabben idag.. Heeelt sjukt igenväx kring Kävlinge.

Kommentera

Gäddan finns lite överallt. Men jag hade till och börja med letat efter fiskbara platser. Jäkligt mycke är igenväxt, på privat mark osv.
                Hade jag själv skullat ge mig i kast med ån nu hade jag nog börjat golfbanan o sen sökt mig uppströms.

Likt Kävlinge / Lödde å är mycke igenväxt. Även om Sege kanske är bättre än Kävlingeån numer... Var nere o meta med grabben idag.. Heeelt sjukt igenväx kring Kävlinge.
                Drar mig ut nästa vecka och ser vad som kan tänkas finnas - hojtar om jag hittar något ifall intresse finns!

Kommentera

Ursprungligen postat av Johan93 Visa inlägg

Drar mig ut nästa vecka och ser vad som kan tänkas finnas - hojtar om jag hittar något ifall intresse finns!

Tänk bara på att golfbanan är mer eller mindre ofiskbart... folk blir skiiiiitsura...
                  Spelar både golf och fiskar så det snackas ibland om det.

Och inte minst eftersom ån följer/korsar hålen är det direkt farligt att stå där.

Men finns bättre platser än golfbanan.
                  Senast ändrad av Mijni; 2021-09-02, 08:48.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                  247 svar
                  41 123 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg tr3krok
                  av tr3krok

Startad av TomasL, 2010-08-12, 19:23
                  8 svar
                  14 423 visningar