Är överraskad att det inte finns en aktiv tråd om denna Å? Har fiskat där (Malmö trakten) ganska mycket detta året och älskar det, fått många gäddor, abborrar, även havsöringar då och då... finns också gott om id, brax etc om du metar...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Sege Å
Collapse
X
-
Fiskade mkt abborre där när jag var yngre, med bra storlek på våren. Är det långt upp i ån du fiskar gädda?
-
Ursprungligen postat av lex Visa inläggFiskade mkt abborre där när jag var yngre, med bra storlek på våren. Är det långt upp i ån du fiskar gädda?
Men hur är det längre upp i ån? Såg inte så åtkomligt ut med alla rondeller, motorväg och golfområdet, man får nog åka utanför Malmö lite typ förbi Golfklubben?Senast ändrad av jiggmaster; 2013-12-27, 23:54.
Kommentera
-
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Mikael Visa inläggÄven om där finns gott om fisk (id, mört, abborre, havsöring, ål och gädda) så måste det väll ändå vara ett av Sveriges mest o-charmigaste fiskevatten.Ursprungligen postat av Barramundi Visa inläggInte så jättelockande miljöer där borta nej... Har fått för mig att det är väldigt grunt också? Vad kör du med för beten Jiggmaster?
Det är inte lika grunt som det var ett tag sedan, jag tycker det är lika grunt som en typisk å/flod av den storleken kan vara, det är ju mer grunt och vice versa beroende på var du kastar.... har det inte varit oväder/regnat/blåst mycket så brukar det också vara klart i vattnet och då är fisket absolut bäst (gäddorna blir helt galna).... när det är väldigt grumligt kan det t.o.m. hända att inget nappar alls...
Jag har kört mestadels såhär:
Abborre: Spinnare av olika slag eller en 5-8 cm firetiger färgad Jigg.
Gädda: Kustwobbler Vicke (tro mig!), Wobbler, Spinner, Flugfiske, 8-11 cm firetiger Jigg
Havsöring: Flugfiske (#6 spö med streamers), Kustwobbler (Vicke), Spinner
ID osv: Mete/Flöte med mask, bröd, majs
C&R kör jag för det mesta.Senast ändrad av jiggmaster; 2013-12-28, 17:11.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jiggmaster Visa inläggHar bara hållit till vid Spillepengen/Statoil och nära den första bron vid mynningen, går du förbi/under den bron och kommer ut i mynningen så är det en mycket hett plats för havsöringar, ser ut som att det är möjligt att vada ut och flugfiska där (men där är fredningstid 15 september till 30 april) om man kan motstå soptippen's lukt som ligger nära där...
Men hur är det längre upp i ån? Såg inte så åtkomligt ut med alla rondeller, motorväg och golfområdet, man får nog åka utanför Malmö lite typ förbi Golfklubben?
Man kan vada ute i mynningen på södra sidan. Där är relativt långgrunt och man kan ha roligt fiske efter id därute. Där går även multe på sommaren. Jag har mitt PB på HÖ från mynningen i Sege.
Nuförtiden används Sege av mig enbart i syfte att få tag på betesfisk
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Mikael Visa inläggFör havsöringen är mete med mask/borstmask i princip överlägset i ån!
Om man saknar mask eller föredrar spinnfiske så fungerar det bra att släpa hem maskjiggar längs bottnen.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
|
7 svar
5 137 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av neo333