Fisketips i Malmö/Lundområdet? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fisketips i Malmö/Lundområdet?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fisketips i Malmö/Lundområdet?

Hej!

Jag har tittat igenom en hel del äldre inlägg men hittar inga som känns riktigt aktuella. Var osäker på om jag skulle bumba någon gammal tråd, men valde att starta en ny.

Har för över 20 år sedan ägnat mig en del med lättare kustfiske från båt uppe i Blekinge och har efter en del flyttande nu hamnat i Skåne. Det har blivit en hel del fiskande ute i Lomma hamn, och det har blivit en hel del småååå abborrar precis i skymningen senaste veckan, men jag hade gärna tagit emot tips på andra bra ställen där man kan fiska från land.

Har testat Klagshamns hamn, men där verkar inte hända speciellt mycket och även kalkbrottet fick sig en dos igår, men det var stendött, inte minsta nafs.

Eftersom jag är typen som inte vill ha på sig något högre än vanliga gummistövlar så är det svårt att vada hundratals meter ut.

Så, antingen gör jag helt fel när jag fiskar, eller så är jag bara ute vid fel tillfällen, eller så står jag på fel platser - jag hoppas givetvis att det är det sistnämnda som gäller.

Därför är min fråga - vad gäller nu för tillfället? Att löddeån eller Rögle dammar är bra vid någon annan årstid hjälper mig ju inte nu...

Gädda hade varit kul t.ex... och även en borre eller två på över 1 hekto... Insjö eller kust spelar mindre roll, bara där finns fisk

Tackar på förhand!

Ska tillägga att det är gammalt hederligt spinnfiske jag är intresserad av.

Var ute en sväng vid ön i Malmö idag, stod på insidan (främst på grund av blåsten) och där fanns inte ett spår av liv...

Kommentera

Kolla in tråden "Borrefiske i Malmö kanal" och "Fångstrapporter från Ön".

Ön och andra hamnbassänger är för det mesta de mest säkra korten. Abborrarna i kanalen är på G.
      A thing is right when it tends to preserve the integrity, stability, and beauty of the biotic community. It is wrong when it tends otherwise. - Aldo Leopold

Kommentera

Det bestämdes just att det blir en tur till kanalen nu, vi får se hur det går..

Edit: En ynka abborre på max ett hekto blev resultatet.
        Senast ändrad av houser; 2013-09-15, 20:10.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
        247 svar
        41 126 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg tr3krok
        av tr3krok

Startad av TomasL, 2010-08-12, 19:23
        8 svar
        14 429 visningar