FS träff och fiske med Spinnaren från Limhamn, intresseanmälan - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FS träff och fiske med Spinnaren från Limhamn, intresseanmälan

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• FS träff och fiske med Spinnaren från Limhamn, intresseanmälan

Några här på FS har visat intresse att chartra Spinnaren (www.oresundsfiske.se) för en tur ut på sundet. En chans att träffa folk från FS samt att ha lite shysst fiske på köpet. Om vi chartrar båten så kan vi ju själva vara med och bestämma vilket fiske vi vill göra. Längre fram i höst har vi ju roligt grundvattenfiske efter torsk samt bra pillemete efter plattisar som möjliga scenarion. Båda två med korta gångtider från Limhamn.

Jag tror att det är bra att sikta på att vara max 7-8 pers på båten. Är man fler så blir det ganska trångt. Kör man en heldagstur (08.30-15.30) så blir kostnaden per man ca 450:- om man är 8 pers. Finns säkert möjlighet att förlänga någon timme om man vill eller bara köra en halvdag.

Jag tänkte att ni som är intresserade kan svara här i tråden så lägger jag upp namnen här så vi har en bra överblick. Inget bindande än så länge. Är det många som är intresserade så får vi helt enkelt köra fler turer!

Vi har diskuterat frågan i en annan tråd (http://www.fiskesnack.com/forum/show...065#post852065) men jag tänkte att vi flyttar över frågan till denna.

Hittills intresserade är:

Kalle Mandelstam
    Jorgen.Mansson
    Abborrgäddan
    Limhamnsfiskaren
    Barramundi
    Geronimo
    Wichan
    Skabbskubba
    CDan

Lägger till fler i listan efterhand som folk anmäler intresse. Som sagt, än så länge inget bindande!

Skriv gärna om ni har något speciellt intresse eller önskemål på fiske.

Väl mött!

/Kalle
    Senast ändrad av Kalle Mandelstam; 2013-09-11, 08:16.
    A thing is right when it tends to preserve the integrity, stability, and beauty of the biotic community. It is wrong when it tends otherwise. - Aldo Leopold

Jag är också intresserad.

Kommentera

Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
      Jag är också intresserad.
      Sweet!

A thing is right when it tends to preserve the integrity, stability, and beauty of the biotic community. It is wrong when it tends otherwise. - Aldo Leopold

Kommentera

Det låter ju som ett gyllene tillfälle att prova på havsfiske så du får gärna lägga till mitt namn till listan!
        Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Geronimo Visa inlägg
          Det låter ju som ett gyllene tillfälle att prova på havsfiske så du får gärna lägga till mitt namn till listan!
          Absolut! Nu börjar det likna nåt!

Kommentera

Du kan lägga till mig till listan också.

Kommentera

Just nu är vi sju st som har anmält intresse. Det är nog rätt lagom antal för Spinnaren. För en heldagstur betyder det lite drygt 500 spänn per person (3700:-/7). Kan nog få plats med en till innan det börjar bli för trångt. Särskilt om det blir fråga om grundvattenfiske och man vill kunna kasta hyfsat problemfritt.

När tror de gamla sundsfiskerävarna att det är som bäst att åka ut? Kanske ska försöka ringa in ungefärlig månad/vecka så att vi kolla av så att alla är hemma och har möjlighet.

Kommentera

Najs! Grundvattenfisket efter torsk brukar väl vara igång redan om någon månad eller så (och då är det ju fortfarande hyfsat varmt och gött ute)? Jag är dock ingen "sundsfiskeräv" precis så finns säkert andra som vet bättre när man bör åka ut.

Sedan nämnde skepparen för mig att han planerar köra mettur(er) med båten från Råå längre fram i höst, och det kunde ju också vara skoj.

Kommentera

Ja, Björn nämnde det för mig också. Låter kul! Är själv väldigt sugen på att testa plattfiskmete från båt, har inte gjort det så mycket innan.

Ett scenario kan ju vara att köra en tur där man både kör lite skrubbemete och grundvattenfiske efter torsk. Förmiddag skrubba, eftermiddag torsk typ beroende på hur väderutsikterna ser ut. Metet är väl lite mer väderkänsligt men då kan man istället satsa helt på torsken.

Kommentera

Jag är dock ingen "sundsfiskeräv" precis så finns säkert andra som vet bättre när man bör åka ut.
                    Vi kan ju hålla koll på tumlarens hemsida, då bör vi få en uppfattning om fisket och sen prata med björn och boka, problemet med den lilla båten är väl mest gungandet när det blåser, över 5 M/S så är det inte roligt.

Björn brukat tillåta överhandskast om folket på båten kan kasta på ett vettigt sätt..

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                    7 svar
                    5 176 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg neo333
                    av neo333

Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                    247 svar
                    41 063 visningar